Medzinárodný poskytovateľ logistických služieb DACHSER oznámil, že plánuje nahradiť všetku svoju pozemnú manipulačnú techniku v Európe, ktorá má približne 6 000 kusov, technikou na energeticky úsporné lítium-iónové batérie. Má sa tak stať do konca roka 2022.
Foto: DACHSER Slovakia
V porovnaní s bežnými kyselinovými olovenými batériami sa lítium-iónové batérie vyznačujú trikrát dlhšou životnosťou a významne kratšími nabíjacími časmi. To zvyšuje flexibilitu ich použitia a odpadáva nutnosť špeciálnych nabíjacích priestorov. Takto vytvorené miesto v prekládkovej hale môže byť využité pre manipuláciu s nákladom. “Už len keď zvážite skutočnosť, že odpadnú náklady na údržbu a náklady kvôli pre dobitiu, tak sa nasadenie lítium-iónovej flotily oplatí," vysvetľuje André Bilz, Team Leader Fleet Management Terminal Equipment spoločnosti DACHSER.
Okrem toho prispieva táto zmena aj k udržateľnosti životného prostredia. Po prvé, bežné batérie, ktoré už po približne 1200 nabíjacích cykloch musia byť vymenené, obsahujú jedovatý ťažký kov - olovo. Po druhé, lítium-iónové batérie šetria energiu a tým “ušetria produkciu” cca 1600 kilogramu CO2 na manipulačné vozidlo a rok. Pri 6 000 manipulačných prostriedkoch to predstavuje 9,6 milióna kilogramov CO2 ročne.
“DACHSER priebežne investuje do moderných logistických priestorov a vybavenia a v konečnom dôsledku tým tiež zvyšuje kvalitu svojich služieb,” hovorí Michael Schilling, COO divízie Road Logistics spoločnosti DACHSER, a dodáva: ”Tento modernizačný projekt je vynikajúcim príkladom toho, ako môžu ísť profitabilita a udržateľnosť ruka v ruke a byť pritom na úžitok aj našim zákazníkom.”
DACHSER chce všetky pobočky pozemnej logistiky v Európe previesť na nové technológie do roku 2022. Realizácia bude prebiehať krok za krokom, pobočky nebudú pracovať s oboma technológiami zároveň. Lítium-iónové technológie už boli úspešne zavedené na pobočkách v Radeburgu a Erlensee (pobočka pre Food Logistics) v Nemecku, nasledovať budú nové stavby a prístavby, ako napríklad na pobočkách vo Freiburgu či Mníchove, v ktorých už je dopredu počítané s potrebnou elektrickou infraštruktúrou.
DACHSER bude aj naďalej spolupracovať s rôznymi dodávateľmi manipulačnej techniky. Pri batériových technológiách, dobíjacej infraštruktúry a softvére pre manažment energií vsádza Dachser na spoločnosť Triathlon ako svojho preferovaného dodávateľa.
Prechodom na lítium-iónovej technológie sa však projekt nekončí: “Spoločne s našimi partnermi budeme vývoj manipulačnej techniky posúvať ďalej. Cieľom je zvýšiť úžitkovosť tejto manipulačnej techniky tak, že budú vyvinuté menšie, lepšie manévrovateľné vozidlá s nižšou hmotnosťou,” uzatvára André Bilz.
Zdroj: DACHSER Slovakia