Ekologické trhovisko Eco Village, ktoré už tri roky
po sebe vyrástlo pred budovou BBC 1 Plus v kancelárskom distrikte Bratislavy, spája podnikateľov s podobnými príbehmi a hodnotami. Prvá zelená kancelárska budova v Bratislave každoročne poskytuje priestor pre farmárov, výrobcov ekologických produktov a bio potravín, poctivých pražiarov kávy či tých, ktorí dávajú veciam, ľuďom alebo zvieratám druhú šancu na život. Štvrtý ročník úspešnej akcie sa uskutoční
25. mája 2017.
Foto: Kharisma/Eco Village
Cieľom zeleného trhoviska Eco Village je tradícia, ktorá nadchne myšlienkou ekológie a záujmu o zdravý životný štýl a prostredie okolo nás. Keď Martin Bacigál zo spoločnosti Ecoterra počas tretieho ročníka povedal, že sa musíme starať viac o to, ako žijeme a aký to má vplyv na budúce generácie, vystihol jednu z dôležitých podstát Eco Village. Ideu šírenia osvety a šetrnejšie správanie k životnému prostrediu vyznáva aj Inštitút cirkulárnej ekonomiky, ktorý sa zúčastnil tohtoročného zeleného trhoviska.
„Počas tretieho ročníka Eco Village sme mali vyše 30 stánkov a hlavnou ideou podujatia bola Zelená pre druhú šancu. Každý si počas Eco Village našiel to svoje a v tomto trende chceme pokračovať aj vo švrtok 25. mája 2017, keď opäť otvoríme brány zeleného trhoviska,“ hovorí Radovan Mihálek, lízingový manažér BBC 1 Plus.
Zelené trhovisko, ktoré sa v máji 2017 uskutoční po štvrtý raz, má úmysel šíriť osvetu o ekológii, zdravom životnom štýle a podporiť domácu produkciu so „zeleným“ myslením. „Je to milé, keď sa v centre Bratislavy pred biznis centrom vie uzatvoriť ulica, kde sa na celý deň stretnú ľudia z komunity a vidíte na tých ľuďoch, že sú nadšení,“ spomína Viktor Štefaňák, jeden zo stánkarov, ktorý tento rok na Eco Village priniesol prirodzenú chuť prírodných potravín.
Účasť na Eco Village si pochvaľuje aj kaviareň URBAN Coffee, ktorá má sídlo priamo v ekologickej budove BBC 1 Plus. Počas tretieho ročníka Eco Village sa im podarilo pripraviť espresso až z dvoch kilogramov kávy a návštevníkom mohli prezentovať svoj príbeh. „V celodennom zhone mnohí nemajú čas kávu lepšie spoznať, dozvedieť sa viac o našom koncepte. Našu kávu pražíme priamo pred očami zákazníkov v malom množstve, vyrábame vlastný produkt a každá šálka má svoj dlhý príbeh. Práve Eco Village nám pomohlo bližšie sa porozprávať a spoznať s každodennými zákazníkmi našej kaviarne,“ hovoria majitelia.
Slováci si vedia vychutnávať kávu, aj dobré jedlo a ich záujem o zdravý životný štýl neustále rastie. Potvrdzuje to aj Samuel Ižar z Barbell Smoothie Bar, ktorý má svoju prevádzku v zelenej kancelárskej budove BBC 1 Plus. S Eco Village majú spoločnú práve chuť podporovať zdravý životný štýl: „Je potrebné ľudí vzdelávať napríklad v tom, že kvalitné smoothie nie je len ovocie. Aby bolo smoothie plnohodnotným jedlom, je potrebné pridať zeleninu a nejakú formu bielkovín a kvalitných tukov, napríklad orechové maslá, oleje, semiačka a podobne. Najviac sa zákazníci zaujímajú o kombinácie smoothie s kešu maslom, koreňom kurkumy či kokosovým mliekom.“
Zdroj: BBC 1 Plus