Spoločnosť GEFCO, líder v oblasti logistiky pre automobilový priemysel, prepravilo 500 ton dielov pre segment automobilového priemyslu z čínskeho Wu-chanu do Francúzska. Na prepravu vypravilo GEFCO z Wu-chanu jeden z prvých ucelených vlakov, ktorý opustil mesto od vypuknutia pandémie COVID-19 a od uvalenia karantény.
Foto: GEFCO
Dopyt po železničných prepravách z Číny od uvoľnenia reštriktívnych opatrení opäť rastie, cieľovou destináciou väčšiny vlakov vypravených z Číny je ale Nemecko. GEFCO na schválenie a koordináciu prepravy uceleného vlaku priamo do Francúzska spolupracovalo s prevádzkovateľmi železničných tratí aj s majiteľmi terminálov. Prepravu zabezpečilo v režime door-to-door od naloženia kontajnerov vo výrobných závodoch dodávateľa dielov v Šanghaji a Čcheng-tu, colných náležitostí až po uskladnenie zásielky vo Francúzsku. Celkom 41 kontajnerov dorazilo do terminálu Lille Dourges na severe Francúzska za 19 dní. Zásielka počas tohto času prešla železnicou 10 000 km z Číny cez Kazachstan, Rusko, Bielorusko, Poľsko a Nemecko do Francúzska.
V priebehu prepravy zabezpečilo GEFCO v termináloch bezkontaktné postupy v rámci prísnych bezpečnostných opatrení proti šíreniu COVID-19. Rovnako tak prepravované diely boli ošetrené špeciálnym roztokom, aby nehrozilo žiadne riziko prenosu vírusu. Železničné prepravy hrajú v portfóliu služieb spoločnosti GEFCO dôležitú úlohu. Železnice sú vďaka nižším nákladom oproti leteckej doprave obľúbeným spôsobom dopravy a významnú úlohu zohráva aj ekológia. Vypravený ucelený vlak z Číny do Európy vyprodukoval, v porovnaní s leteckou prepravou, o 4 500 ton CO2 menej.
Alice Defranoux, Global Rail Manager spoločnosti GEFCO uviedla: "Zabezpečenie prvého vlaku z Wu-chanu do Francúzska je pre GEFCO v náročnom období po pandémii COVID-19 významným míľnikom. Železničné transkontinentálne riešenie preukazuje, že hodnota prepráv po železnici je predovšetkým v udržateľnosti, nákladovej i časovej efektívnosti, ale aj v spoľahlivosti. Sme potešení, že objem prepráv s uvoľňovaním opatrení opäť vzrastá. A ja som hrdá na to, že som súčasťou tímu spoločnosti GEFCO, kde naše tímy, všetci kolegovia, urobili v uplynulých mesiacoch maximum pre to, aby poskytli zákazníkom stopercentný servis.“ So zastavením výroby v automobilových závodoch v celej Európe našlo GEFCO riešenie, ako uskladniť diely v lokálnych skladoch a zabezpečiť tak ich rýchly prísun v čase obnovy produkcie.
S cieľom pomôcť automobilovým výrobcom pri obnove produkcie dodalo GEFCO okrem iného viac ako dva milióny ochranných tvárových masiek, aby zabezpečilo maximálnu ochranu zamestnancov a zákazníkov pri opätovnom otvorení výrobných podnikov. K zákazníkom boli dopravované prvé dodávky ochranných pomôcok letecky, nasledujúce potom už aj po železnici.
Zdroj: GEFCO