Skupina Goodman je po schválení svojho najnovšieho rozvojového projektu, podniku spoločnosti Zalando v Nemecku s rozlohou 130 000 m2, na najlepšej ceste k vytvoreniu e-commerce sektoru srozlohou viac ako 1,5 miliónov m2 naprieč celou Európou. Od rozvoja prvého e-commerce logistického centra pre spoločnosť Amazon v nemeckom Lipsku si táto popredná skupina vo svete priemyselných parkov vybudovala pevné postavenie najproduktívnejšieho a najskúsenejšieho majiteľa, developera a správcu logistických priestorov pre maloobchodný online sektor v Európe.
Infografika: Goodman
Elektronické obchodovanie zažíva v Európe boom, Európska únia sa stáva najväčším e-commerce trhom na svete. Od roku 2008 zaznamenala táto oblasť nárast o 12 až 18 % naprieč celou EÚ. V roku 2014 bolo v tomto sektore priamo zamestnaných 2,5 milióna Európanov, obrat dosahoval 424 miliárd eur. Očakáva sa, že v nasledujúcich piatich rokoch obrat v tomto sektore vzrastie dvojnásobne, čiastočne vďaka nárastu omnikanálových maloobchodných stratégií kamenných maloobchodných predajní. Rast tohto sektora bude vyžadovať odhadom 15 miliónov m² nového logistického priestoru.
Pripravení rásť
Spoločnosť Goodman je dobre pripravená naplniť potreby e-commerce, pretože má bohaté skúsenosti s vývojom majetkových riešení pre tento sektor a ponúka flexibilný na zákazníka orientovaný prístup. Jedným z najdôležitejších aspektov je schopnosť skupiny realizovať zložité projekty v krátkych termínoch. Spoločnosť Goodman to dosiahla vďaka tomu, že predvída potreby klientov, ťaží z rozsiahlych technických skúseností a znalostí a vlastní kapitál umožňujúci financovať vývoj vlastných noviniek, ktoré dramaticky zrýchľujú časové rámce realizácií projektov, od zahájenia až po prebratie.
„Logistické reality sa stali kľúčovou strategickou súčasťou e-commerce sektora, majú výrazný vplyv na zákaznícke služby, marže a celkovú konkurencieschopnosť,“ povedal Philippe van der Beken, Goodman Managing Director for Continental Europe. „Naši e-commerce zákazníci vyžadujú celý rad rôznych typov budov, aby mohli zaistiť svoje rozmanité prevádzkové potreby. Náš úspech je založený na pochopení týchto potrieb a našich včasných dodávkach, čo umožňuje úspešnú realizáciu rozvojových stratégií našich zákazníkov.“
Už takmer desať rokov zaujíma spoločnosť Goodman vďaka svojim rastovým a rozvojovým stratégiám popredné postavenie v oblasti podpory e-commerce spoločností. Keď spoločnosť Goodman predala v roku 2006 spoločnosti Amazon prvý logistický areál v kontinentálnej Európe, súčasný gigant elektonického obchodu bol v Európe relatívne novým a neznámym hráčom. Spoločnosť Goodman tiež podporila rast európskych e-commerce spoločností ako Zalando (móda) a Home 24 (vybavenie domácností) a zasadila sa o získanie ďalších zákaziek od všetkých troch lídrov na poli on-line maloobchodu.
Okrem areálu Zalando spoločnosť Goodman vyvíja park s rozlohou 40 000 m2 pre firmu Cdiscount neďaleko Paríža a tento rok dokončila logistický e-commerce projekt s rozlohou viac ako 100 000 m2 pre spoločnosť Home 24 a eBay Enterprise v Nemecku a Alza.sk na Slovensku.
Od roku 2006 poskytla spoločnosť Goodman riešenia pre širokú škálu e-commerce zákazníkov vo Francúzsku, Nemecku, Poľsku, Slovensku a Veľkej Británii. Vďaka hlbokým a rozsiahlym technickým znalostiam v oblasti e-commerce logistických priestorov dokázala spoločnosť Goodman reagovať na rozličné požiadavky jednotlivých zákazníkov a poskytnuté realitné riešenia naplnili ich špecifické prevádzkové potreby. Tieto interné skúsenosti sú strategickou prednosťou, ktorá počas technického návrhu týchto často komplexných areálov predstavuje pre zákazníkov priame výhody.
Zdroj: Goodman