logo
KANCELARIE, s.r.o.
Staromestská 3, 811 03 Bratislava

tel.: +421 915 202 193
e-mail: info@kancelarie.sk

Koronakríza zmenila ponuku benefitov

Kým v  minulosti to boli teambuildingy, stolný futbal na pracovisku či poukážky do posilňovní, dnes sú to napríklad online cvičenia jógy, vitamínové balíčky a krízová linka s psychológom pre zamestnanca, aj jeho rodinu. Firemné benefity prešli počas desiatich rokov a osobitne v minulom roku obrovskou zmenou. Udialo sa tak v reakcii na nové životné podmienky, v ktorých sa všetci nedobrovoľne nachádzame.

V rámci desiateho výročia súťaže ZP Union, s názvom „Zdravá firma roka“, odborná porota posúdila takmer 40 slovenských firiem a ich boj o zdravie svojich zamestnancov v čase koronakrízy. „Boli sme milo prekvapení, aké kreatívne nápady a skutočne užitočné myšlienky priniesli HR oddelenia slovenských zamestnávateľov. A miestami aj dojatí, ako sa na pracoviskách kolegovia dokázali zomknúť a spoločne si pomáhajú prežiť túto zložitú dobu,“ povedala Elena Májeková, riaditeľka sekcie zdravotného poistenia v Unione.

Zamestnanec

Ilustračné foto: Pixabay.com

A aké boli najzaujímavejšie zdravotné benefity v roku 2020?

Spomedzi takmer štyroch desiatok slovenských firiem, boli ako víťazní vybraní títo zamestnávatelia:

Kategória nevýrobná firma

Minulý rok bol aj pre víťaznú nevýrobnú firmu IBM mimoriadne náročný. „Keďže si uvedomujeme, akú hodnotu máme v zamestnancoch, snažili sme sa nielen pokračovať v benefitoch, ktoré im už dlhodobo ponúkame, ale aj rozšíriť ich ponuku. Sme hrdí, že sa nám napriek ťažkej situácii podarilo mnohé existujúce aktivity preniesť do on-line priestoru a pridať k nim aj ďalšie. Veríme, že každý si z nášho  balíčka dokáže vybrať to pravé pre seba - či už ide o online meditovanie, cvičenia s fyzioterapeutom, konzultácie s lekármi, starostlivosť o dušu, telo alebo aj o členov rodiny,“ povedala Radka Blümlová, personálna riaditeľka IBM na Slovensku

Kategória výrobná firma


Spoločnosť Syráreň Bel Slovensko a.s. prijala množstvo opatrení – od zabezpečenia vlastnej prepravy pre zamestnancov spoločnosti, cez zmenu začiatku pracovných zmien, presun zamestnancov na prácu z domu, stavebné úpravy s cieľom zamedziť styku medzi zamestnancami z rôznych prevádzok, až po testovanie zamestnancov. „Pre lepšie zvládanie situácie sme u nás zriadili stály krízový štáb, ktorý na dennej frekvencii riadil krízovú situáciu a prijímal opatrenia s cieľom zabrániť šíreniu vírusu,“ povedal Andrián Murcko, HR špecialista z víťaznej výrobnej firmy.

„Ďakujeme zúčastneným firmám za to, že sa prihlásili, ale najmä za to, že im záleží na zdraví ich zamestnancov a dbajú na prevenciu. Veríme, že sa inšpirujú aj ďalší zamestnávatelia, ak to samozrejme bude v ich možnostiach a silách,“ uzatvára E. Májeková.

Zdroj: Union