Manažéri chcú nakupovať firemný softvér rovnako, ako si v súkromí objednávajú bežné potreby do domácnosti. Teda online. Príklon B2B segmentu k „e-shopom“ potvrdil nový prieskum od Futurum Research, do ktorého sa zapojila približne tisícka manažérov od stredných až po veľmi veľké podniky naprieč 11 odvetviami.
Ilustračné foto: Pixabay.com
Medzi zaujímavé zistenia patria:
Online B2B nakupovanie je populárne vďaka prechodu na cloud, rýchlosti aj úspore peňazí:
- dve tretiny respondentov označili za hlavné dôvody pre online nakupovanie podnikových softvérových riešení čas a efektivitu. Pre zhruba 45 %sa k nim radí aj pohodlnosť.
- 43 % označilo za dôležitú motiváciu prevádzkovú rýchlosť. Pre približne 37 percent sú to jednoduchosť a bezproblémovosť.
- pre takmer polovicu respondentov bol významným dôvodom príklonu k online nakupovaniu presun podnikového softvéru do cloudu. Ako veľké plus takéhoto spôsobu obstarávania manažéri vnímajú aj znižovanie nákladov (vyše 43 %) a prevádzkovú efektivitu (36 % z nich).
- Zákazníci vyžadujú väčšiu transparentnosť a slobodu vo svojich nákupných procesoch:
- takmer 90 % respondentov odpovedalo, že za dôležitú súčasť digitálneho nákupného procesu považujú možnosť vyskúšania produktu
- 85 % firiem hodnotilo 1:1 online a video produktové ukážky pri nákupe podnikových softvérových riešení ako veľmi dôležité
- Štyri z piatich organizácií poznamenali, že pri rozhodovaní o digitálnych nákupoch sú dôležitým faktorom platené overenia koncepcie (PoC)
„Zákazníci si pri súkromných transakciách zvykli na jednoduché nakupovanie jedným kliknutím. Teraz chcú mať rovnakú úroveň jednoduchosti a pohodlia i v práci,“ povedal Daniel Newman, CEO Futurum Research. „Poskytovatelia podnikového softvéru sa preto musia prispôsobiť tejto konzumerizácii B2B predajov. V opačnom prípade riskujú, že pre zastarané a dlhé nákupné cykly prídu o obchody“.
Podľa Sharon Ruddocka, šéfky SAP Digital Commerce Group, sa nákupy v rámci B2B ocitli v bode zlomu. „Firmy sa odkláňajú od svojich tradičných zvyklostí a vyhľadávajú rýchlosť, transparentnosť a jednoduchosť digitálnych kanálov. Snažíme sa zaistiť, aby zákazníci pri digitálnom obchodovaní na online trhoviskách, ktoré ponúka SAP, absolvovali čo najpohodlnejší a bezproblémový nákupný proces. Vďaka SAP Store, SAP App Center a SAP.com môžu jednoducho objavovať, skúšať a nakupovať softvérové riešenia online.“
O štúdii 2019 B2B Digital Buyer's Journey Study
SAP sponzoroval štúdiu spoločnosti Futurum Research, ktorá vychádza z odpovedí približne 1 000 ľudí s rozhodovacími právomocami, vedúcich obchodných jednotiek, IT lídrov a nákupcov podnikového softvéru. Pracujú pre firmy s menej ako 500 zamestnancami až po spoločnosti s vyše 50-tisíc zamestnancami v 11 hlavných priemyselných odvetviach. Viac informáciu a úplné znenie štúdie nájdete na: 2019 B2B Digital Buyers’ Journey: Trends, Challenges and Predictions.
Zdroj: SAP