Tisícky malých podnikateľov na Slovensku objavili spôsob, ako si môžu bez veľkých investícií zvýšiť počet zákazníkov aj obrat. Čoraz viac lokálnych firiem sa totiž zapája do tzv. online platforiem. Podľa údajov najsilnejších online platforiem na Slovensku, ako sú napríklad donáška jedál z reštaurácií DajmeJedlo.sk, inšpiračný portál Zľavomat.sk či taxi aplikácia Liftago, spolupracujúcim podnikateľom pomáhajú mesačne zvyšovať tržby od 10 do 50 %.
Ilustračný vizuál: Pixabay.com
Marketplaces profitujú zo širokej ponuky, ktorú môžu vďaka partnerom na jednom mieste ponúknuť státisícom zákazníkov. Spotrebitelia majú zase rýchlejší prístup k tovaru a službám z viacerých zdrojov a nemusia sa spoliehať na jedného poskytovateľa. Výhodou pre podnikateľov je, že on-line platformy dokážu pre svojich partnerov zabezpečiť kvalitný marketing, zákaznícky servis, online objednávanie či rozvoz.
Spoločný marketing
„Najmä menší podnikatelia na Slovensku zistili, že zapojením do online platformy môžu nielen navýšiť tržby, ale aj ušetriť na marketingu. Zľavomat.sk denne online kampaňami osloví vyše milióna ľudí,“ uviedol Štefan Miho, marketingový manažér Zľavomat.sk, ktorý aktuálne spolupracuje s vyše 2 500 podnikateľmi od e-shopov až po veľké hotely. Do Zľavomatu sa už štyri roky zapája aj bratislavský Bowling Bar Dúbravka, ktorý s portálom spustil 27 akcií: „Od okamihu, ako sme spustili spoluprácu so Zľavomatom, nám narástol počet zákazníkov takmer o 45 %. Výhodu spolupráce so Zľavomatom vidím najmä v príleve nových zákazníkov a v dobrom marketingu, ktorý nám portál poskytuje,“ uviedol majiteľ prevádzky Vladimír Uhrín.
Hodnotenie zákazníkov
Úspešné online platformy vytvárajú aj fungujúci systém zákazníckych hodnotení bez cenzúry. „Systém hodnotení vždy zlepšuje trh a zvyšuje dôveryhodnosť online platformy. Marketplace ako taxi aplikácia Liftago ponúka kvalitným vodičom enormné výhody. Zákazníci si jazdu nemôžu objednať inak než výberom vodiča. A práve hodnotenie vodičov hrá vysokú rolu, a preto si tí najlepší zarobia viac, získajú až o 20 – 25 % viac jázd,“ povedal Tomáš Sroka, oblastný manažér LIFTAGO pre Slovensko. Taxi aplikácia funguje ako jediná na trhu formou konkrétnych ponúk taxikárov, z ktorých si môže zákazník vybrať podľa času dojazdu, typu vozidla, ceny alebo hodnotenia taxikára inými zákazníkmi. LIFTAGO nezakazuje vodičom pracovať pre inú platformu či klasický taxi dispečing. Vďaka zapojeniu do marketplace Liftago tak vzrástli tržby aj taxikárovi Jakubovi Hraškovi z Bratislavy o tretinu: „Hlavnou výhodou spolupráce s LIFTAGO je moja lepšia vyťaženosť, čo sa týka objednávok. Čo je tiež dôležité, že LIFTAGO vyberá len slušných a príjemných vodičov, ktorí tak postupne menia predsudky ľudí voči taxikárom.“
Online objednávanie
Zapojením do online platformy si niektoré firmy nahradia vytvorenie vlastného systému online objednávok cez webstránku. Ušetria tak nielen náklady na programovanie, marketing, ale aj na správu online objednávok. „Pomáhame rásť lokálnym reštauráciám, ktoré si nemôžu dovoliť investovať extra peniaze najmä do vytvorenia systému objednávania jedla cez webstránku alebo do rozvozu jedla. Mnohým reštauráciám dokonca nahrádzame zákaznícky servis – komunikujeme za partnera so zákazníkmi online,“ prezradil Marcel Milo, marketingový manažér najväčšej online donášky z reštaurácií DajmeJedlo.sk. Len za prvý polrok 2016 platforma vybavila 75-tisíc objednávok po celom Slovensku. S portálom DajmeJedlo.sk spolupracuje od minulého roka aj Jozef Bardík, spolumajiteľ bratislavského bistra Regal Burger: „Pre nás je spolupráca s portálom DajmeJedlo.sk dôležitou doplnkovou službou pre našich zákazníkov, ktorí vyžadujú rozvoz. Mať v tejto oblasti partnera, na ktorého sa dá spoľahnúť, je pre nás dôležité. Keďže chceme expandovať do Česka, mať partnera, ako je DajmeJedlo.sk, ktorý je aktívny aj na tomto trhu, bolo pre nás tiež rozhodujúce.“
Zdroj: PR Like