logo
KANCELARIE, s.r.o.
Staromestská 3, 811 03 Bratislava

tel.: +421 915 202 193
e-mail: info@kancelarie.sk

Prologis: Hosp. výsledky za rok 2020

„Vďaka kombinácii nášho prozákazníckeho prístupu, kvalitného portfólia a zdravej súvahy sme v priebehu celého uplynulého roka mohli podporovať našich zamestnancov, zákazníkov a partnerov. Segment logistických nehnuteľností preukázal svoju odolnosť a my sa naďalej sústredíme na poskytovanie skladových riešení na mieru, iniciatív zaisťujúcich wellbeing na pracovisku a inovatívnych služieb, vďaka ktorým môže podnikanie našich zákazníkov prosperovať,“ hovorí Paweł Sapek, senior viceprezident a riaditeľ Prologis pre strednú Európu.

Prologis

Foto: Prologis

Prevádzkové výsledky v strednej Európe a na Slovensku

Celkové stredoeurópske portfólio: 4,2 milióna metrov štvorcových (Poľsko, Česká republika, Slovensko, Maďarsko), z toho 415 700 metrov štvorcových na Slovensku.

Celková obsadenosť za rok 2020 dosiahla úroveň 94,5 %, na konci roku 2019 predstavovala 95 %. Na Slovensku dosiahla 95,3 % v porovnaní s 90,6 % na konci roku 2019.

Nájomná aktivita v regióne dosiahla vlani 1,74 milióna metrov štvorcových, čo je nárast o 27 % v porovnaní s rokom 2019. Nájomná aktivita pozostávala z:

Uzavreté zmluvy na slovenskom trhu sa vzťahovali na priestory s rozlohou 140 000 metrov štvorcových. Z toho bolo:

Rozvrhnutie kapitálu v strednej Európe

Začatá a dokončená výstavba:

Prozákaznícky prístup

Neustále prinášame riešenia, ktoré jedinečným spôsobom reagujú na potreby zákazníkov. Náš dlhodobý partnerský prístup k riešeniu výziev v podnikaní zákazníkov nám umožnil dosiahnuť úplne novú úroveň služieb a flexibility. Najmä v týchto náročných časoch pomáhajú inovácie, ako sú platforma Prologis Essentials Marketplace či iniciatíva PARKLife, vytvárať zdravšie prostredie a zázemie, kde môže podnikanie našich zákazníkov prekvitať.

COVID-19

V centre našej pozornosti naďalej zostáva pohodlie našich zamestnancov a zákazníkov. V priebehu roku 2020 sme zabezpečovali dostatok informácií o vývoji na trhu a poskytovali sme výsledky prieskumov súvisiacich s dosahmi pandémie na logistické nehnuteľnosti aj dodávateľský reťazec. Na mieru vytvorené riešenia a bezpečnostné opatrenia v parkoch viedli k tomu, že prevádzka v našich budovách mohla v súlade s vládnymi nariadeniami bezpečne pokračovať, čo obmedzilo vplyv pandémie na podnikanie našich zákazníkov. Na celom svete sa musíme prispôsobovať novým podmienkam, a preto tiež naďalej pokračujeme v podpore zamestnancov. Naše bezplatné programy im poskytujú oporu v širokom spektre sfér – od pomoci s vytváraním vzdialených pracovísk, cez rozvíjanie duševnej a fyzickej odolnosti, zdravia a pohody, až po koučovanie a poradenstvo.

Udržateľná výstavba a inovácie

Spoločnosť Prologis sa po desaťročia riadi jasnými záväzkami v oblasti prístupu k životnému prostrediu, sociálnej zodpovednosti a riadenia (ESG). Inovácie z dielne Prologis Labs implementujeme priamo do našich budov, zvyšujeme environmentálne štandardy, zabezpečujeme ochranu biodiverzity v našich lokalitách a budujeme parky, ktoré miestnym komunitám prinášajú trvalé výhody. V spolupráci s charitatívnou organizáciou Cool Earth, ktorá bojuje proti zmene klímy, a spoločnosťou The Planet Mark zameranej na certifikáciu v oblasti udržateľnosti, zmierňujeme emisie uhlíka z celého životného cyklu všetkých našich nových budov po celej Európe.

Ďalšie významné aktivity v roku 2020:

• Výskum: Séria špeciálnych reportov o COVID-19
• Výskum: Automatizácia a logistické nehnuteľnosti – prvá časť, druhá časť
• Spustenie platformy Prologis Essentials Marketplace
• Partnerstvo s organizáciou Cool Earth: Znižovanie celoživotnej uhlíkovej stopy všetkých nových budov
• Tlačová správa o globálnych výsledkoch za štvrtý štvrťrok a celý rok 2020 (dostupné len v angličtine)
• Prologis menovaný za najznámejšiu značku logistických nehnuteľností v Európe za rok 2020
• Paweł Sapek menovaný za regionálneho riaditeľa Prologis pre strednú Európu
• V Prologis Park Bratislava bol založený Customer Experience Team (tím pre zdokonaľovanie zákazníckej skúsenosti – CET) zložený zo skúsených profesionálov, ktorí zaisťujú rýchlu a efektívnu podporu pre našich zákazníkov a prinášajú nový štandard zákazníckej skúsenosti

Zdroj: Prologis