Spoločnosť so svojou komplexnou platformou pre digitalizáciu procesov počas výstavby a správy nehnuteľností (tzv. PropTech riešenia z anglických slov property a technológy) významne expanduje. Za uplynulý polrok spoločnosť zaznamenala medziročný nárast príjmov o 300 % a súčasne v rovnakom období zdvojnásobila počet zamestnancov z 200 na 400. Aktuálne jej inovatívne riešenie využíva približne 120 000 realitných profesionálov naprieč rôznymi trhmi a profesiami úzko spätými so stavebníctvom. Či už sa jedná o investorov a developerov, architektov alebo projektových manažérov, stavbyvedúcich či správcov budov, ide o zákazníkov vo viac ako 65 krajinách sveta vrátane Slovenska.
Foto: PlanRadar
„Veľmi nás teší, že o našu digitálnu platformu je záujem po celom svete, takže sa môžeme významnou mierou podieľať na globálnej transformácii celého stavebného odvetvia vrátane slovenského trhu,“ komentuje Sander van de Rijdt, spoluzakladateľ a výkonný spoluriaditeľ spoločnosti PlanRadar. „Naša skúsenosť ukazuje, že pokiaľ zákazníkom ponúknete vysoko intuitívne riešenie, ktoré významne urýchli a zefektívni ich prácu, prijímajú novinky radi a ochotne,“ dodáva Ibrahim Imam, druhý spoluzakladateľ a výkonný spoluriaditeľ spoločnosti PlanRadar.
Spoločnosť sa v tomto roku stala rakúskou expandujúcou firmou roka, keď získala prestížne ocenenie od audítorskej a poradenskej organizácie EY. Tá vo svojich kritériách zohľadňuje rast firiem z hľadiska počtu zamestnancov a tržieb, a to v troch po sebe nasledujúcich rokoch. PlanRadar zvíťazil v silnej konkurencii 150 spoločností.
Za rýchlou expanziou PlanRadaru stojí dlhodobá podpora medzinárodných investorov, pravidelné investície do inovácií a vlastný záväzok ku globálnej expanzii. V tomto roku spoločnosť otvorila nové pobočky v ôsmich krajinách sveta – konkrétne v Nemecku, Švajčiarsku, Mexiku, Brazílii, Singapure, Spojených arabských emirátoch (v Dubaji), USA a Austrálii.
Platforma od PlanRadaru funguje na báze webovej aplikácie, takže k zdieľaniu informácií dochádza vždy v reálnom čase a medzi všetkými relevantnými účastníkmi procesu. Užívateľ si môže zobraziť model stavby alebo napríklad jednotlivé podlažia či miestnosť v akejkoľvek možnej podobe, ktorá je k dispozícii – či už ide o schému, 3D model alebo napríklad BIM model. Následne v mieste, ktoré vyžaduje pozornosť ostatných, pripne svoju poznámku alebo niekomu zadá úlohu na dopracovanie. A to vo forme hlasového záznamu, textu či obrázku. Všetci zúčastnení tak vidia, čo treba urobiť, kto to má na starosti a kedy to má byť hotové. Tí, ktorých sa to týka, samozrejme môžu reagovať alebo len neskôr informovať o dokončení úlohy. Všetky záznamy sa archivujú, takže sa nič nestráca a je možné sa k nim vrátiť aj spätne.
„Stavebné spoločnosti si už plne uvedomujú, že práca nie je iba o ľuďoch, ale aj o dobre nastavených procesoch a kvalitnom riadení. Doterajšie tradične využívané procesy sa počas posledných dekád v zásade nezmenili, teda celá efektivita práce závisela od rozsahu znalostí a šikovnosti jednotlivých zamestnancov. Nové výzvy odštartované pandémiou covidu-19 však vytvorili potrebu hľadať nové spôsoby, procesy i cesty, ako optimalizovať firemné postupy a byť viac flexibilný. A práve v tom je PlanRadar významným pomocníkom. Rýchlosť jeho zavádzania je priamo úmerná schopnosti človeka učiť sa. Máme zákazníkov, ktorí vedia od prvej inštalácie s platformou intuitívne pracovať a fungovať aj bez školenia, takže sa im významne skracuje aj návratnosť investície. Pokiaľ sa teda pýtame, či je možné v súčasnej náročnej dobe šetriť v stavebníctve čas a peniaze, tak s PlanRadarom je to možné,“ komentuje Ivan Petráš, expert spoločnosti PlanRadar zameriavajúci sa na digitalizáciu procesov pri stavebných a realitných projektoch.
Na Slovensku už platformu využívajú napríklad developeri HB Reavis a Reinoo, stavebná spoločnosť Stavflex alebo firmy pôsobiace v oblasti riadenia stavieb Armatrade GRP a ProClienta Group.