Rozdiel medzi stupňom víťazov a porážkou je často len otázkou jedného zlého výstrelu alebo tisícin sekúnd v cieli. Rovnako drobné detaily rozhodujú aj o úspechu či zlyhaní firiem v tvrdom konkurenčnom boji. SAP svojim partnerom a zákazníkom ukázal, ako môžu športové kluby, ale aj podniky maximalizovať svoju výkonnosť vďaka vyspelým IT technológiám. S ich pomocou totiž dokážu nielen odhaliť svoje silné a slabé stránky, definovať optimálne stratégie na dosiahnutie stanovených cieľov, ale aj predpovedať budúci vývoj.
Foto:SAP
„Každý tréning pre mňa znamená 150 až 250 výstrelov. Keď mi to nejde, aj viac. Pri súboji o medaily však rozhoduje aj jeden jediný,“ povedala počas diskusie športovcov na podujatí SAP Forum Slovensko 2016 úspešná slovenská strelkyňa Zuzana Rehák - Štefečeková. Detaily sú kľúčové a odlišujú hviezdy od tých priemerných. „Počas jedného zápasu smeruje na hokejového brankára v priemere 30 pukov. Z nich 21 chytiť musí, šesť by mal a tri strely sú také, ktoré by sa naopak mali skončiť gólom. Tí najlepší však aj z nich dokážu niektorú zneškodniť. Rozdiel medzi brankárom s ročným platom sedem miliónov dolárov a tým, ktorého zavolajú z farmy do NHL a zarába 600-tisíc, sú len tri strely. Z toho len jedna patrí do kategórie najnáročnejších,“ vysvetlil hokejový majster sveta a šéf spoločnosti Pro-Hokej Richard Lintner.
Práve šport bol jednou z hlavných tém konferencie. SAP je známy svojou spoluprácou s nemeckou futbalovou reprezentáciou, ktorá aj vďaka jeho riešeniu SAP Match Insights na analýzu výkonnosti hráčov a tímov získala pred dvoma rokmi titul majstrov sveta. A na túto technológiu sa bude spoliehať i počas európskeho šampionátu vo Francúzsku. „No šport je aj biznis. A preto je dôležité, aby nielen hráči, ale aj kluby poznali svojich fanúšikov. Vedia tak individualizovať svoju ponuku a cielene ich oslovovať,“ povedal počas vystúpenia Achim Ittner zo SAP Sports & Entertainment Global.
Fotka nemeckého reprezentanta a hráča londýnskeho Arsenalu Mesuta Özila z jeho púte do Mekky mala za menej ako 24 hodín 2,1 milióna lajkov. „Özil má na Facebooku viac ako 30 miliónov fanúšikov. Spolu s Twitterom je dosah jeho komunikácie viac ako 40 miliónov ľudí na celom svete. Najväčší denník Nemecka má náklad 3,5 milióna. Koľko z nich číta šport a konkrétne články o Mesutovi?“ postavil do protikladu moderné a tradičné komunikačné kanály Roland Eitel. Poradca viacerých futbalistov i trénera nemeckej reprezentácie Joachima Löwa vyzdvihol i ďalšie plus pre digitálne technológie. Aj pri obrovskom množstve dát umožňujú presne určiť, odkiaľ fanúšikovia sú, sledovať ich komentáre a získavať cenné dáta pre ďalšie presné cielenie. Personalizácia a okamžitá reakcia je dnes totiž nevyhnutná v snahe zaujať.
SAP svoje riešenia pre šport vyvíja na in-memory platforme SAP HANA. Tá je základom aj pre väčšinu jeho riešení určených pre biznis sféru. Umožňuje totiž prácu s obrovskými objemami dát v reálnom čase. „Vďaka tomu sa kľúčovým parametrom stáva vyspelá analytika. Umožňuje sledovať všetky údaje, nielen štruktúrované, ale napríklad aj zo sociálnych sietí, a rozmeniť ich na drobné. Manažment tak má k dispozícii nielen detailné ukazovatele firmy, ale dokáže aj simulovať rôzne scenáre budúceho vývoja jej hospodárenia či správania sa trhu. A na základe presných informácií plánovať strategické kroky do budúcnosti,“ skonštatoval počas úvodnej diskusie s Richardom Gugom, generálnym riaditeľom SAP Slovensko, viceprezident SAP Karol Bližňák.
Dvojdňové SAP Forum Slovensko bolo určené pre zákazníkov a partnerov spoločnosti SAP. Vyše 500 účastníkom okrem prednášok a prezentácií inovatívnych riešení a technológií, ako sú SAP HANA, SAP S/4 HANA, SAP HANA Cloud Platform či CRM nástrojov, priblížilo aj aktivity spoločnosti v oblasti podpory vzdelávania a pripravovanú rozsiahlu spoluprácu so slovenskými univerzitami. Jej cieľom bude rozšíriť a skvalitniť výučbu predmetov, ktoré súvisia s technológiami SAP a ktorých absolventi budú mať vynikajúce možnosti na uplatnenie sa v praxi.
Zdroj: SAP