Poskytovateľ logistiky DACHSER vyslal prvý ucelený vlak z Číny do Nemecka. Skladal sa z päťdesiatich 40-stopových (FEU) kontajnerov a koncom decembra dorazil do nemeckého Ludwigshafenu.
Foto: Dachser
Vlak z päťdesiatich 40-stopových (FEU) kontajneroch dorazil do nemeckého Ludwigshafenu koncom decembra minulého roka. Ide tak o prvý ucelený vlak smerom na západ, ktorý vypravili tímy spoločnosti DACHSER v Nemecku a Číne. Spoločnosť DACHSER v minulom roku zriadila pravidelný ucelený vlak pre chemické výrobky smerujúce na východ. Na tejto trase koordinoval čínsky DACHSER tím celý zberný proces priamo s prevádzkovateľom železníc, vrátane vyzdvihnutia, vstupu do terminálu a colného odbavenia. V Ludwigshafene organizovala nemecká pobočka DACHSERU v Mannheime distribúciu kontajnerov prostredníctvom DACHSER siete do ďalších miest v Nemecku a Európe.
„Pandémia a následné obmedzenia leteckej a námornej prepravy viedli k zvýšenému dopytu po železničnej preprave. Súčasne dochádza k vrcholu železničnej prepravy kvôli čínskemu novému roku, ktorý ďalej poháňa trh," hovorí Vedat Serbet, Rail Services Manager EMEA pre spoločnosť DACHSER. „Sledujeme trend rastúceho počtu zákazníkov, ktorí hľadajú spoľahlivé a nákladovo efektívne dopravné riešenie medzi Európou a Áziou a nakoniec sa prikláňa k železničnej nákladnej preprave."
Spoľahlivá a konkurencieschopná alternatíva
Nová hodvábna cesta, ktorá spája Čínu s Európou cez Erenhot v Mongolsku, Rusku, Bielorusku a Poľsku, poskytuje pozemnú trasu so stabilnými podmienkami pre prepravu napríklad chemického tovaru. Toto riešenie je navyše užitočnou a nákladovo efektívnou alternatívou leteckej a námornej prepravy. „Železničná preprava je spoľahlivá vo svojich cestovných poriadkoch a poskytuje zákazníkom riešenie, ako sa vyhnúť nestálym cenám námornej prepravy alebo náhlym zrušeniam letov. V neposlednom rade je cenovo dostupnejšia ako letecká preprava," dodáva Serbet.
Zdroj: DACHSER