Kedysi sa vravelo, že na výber vhodného spolupracovníka stačí mať „dobrý nos“. To už dávno neplatí, a tak sa zamestnávatelia, personalisti a napokon aj ich zamestnanci často zbytočne trápia. Podriadený nespĺňa očakávania nadriadeného, zamestnanec zasa nie je v práci spokojný. Pritom týmto profesionálnym chybám možno predchádzať.
Zdroj: Plus Academia
Rovnako, ako si v súčasnosti môže budúci zamestnanec vyberať z rôznorodosti pracovných pozícií, vie si pre množstvo voľných ľudí na trhu práce z ponuky uchádzačov vyberať aj zamestnávateľ. „Ak hľadáme spolupracovníka, alebo stojíme na opačnej strane a pokúšame sa nájsť si prácu, tak to potrebujeme vyriešiť čím skôr. Zamestnanec musí cítiť, že si vybral vhodné pracovné zaradenie, a naopak, zamestnávateľ potrebuje okamžite vedieť, že voľné miesto obsadil kompetentným uchádzačom,“ vysvetľuje Ing. Jaroslava Vaculčiaková, PhD. z Plus Academie, ktorá poukazuje na najčastejšie úskalia pracovného vzťahu. Práve ona sa totiž zameriava na Osobnostnú typológiu: DISC, vďaka ktorej možno takýmto chybám predchádzať a okamžite zistiť potenciál aj možnosti človeka.
Spoznajte (nielen svoje) silné a slabé stránky
Tiež ste sa niekedy zasnívali o tom, aký jednoduchší život by ste mali, ak by ste dokázali hneď „prečítať“ ľudí a v krátkom čase rozpoznať typ ich osobnosti a čo od nich môžete očakávať? Alebo rozlíšiť slabé a silné stránky človeka, v čom možno nemá jasno ani on sám. „Všetky menované, ale i ďalšie schopnosti užitočné pre prácu s ľuďmi, sa každý z nás vie dodatočne naučiť. Osobnostná typológia DiSC nám umožňuje analyzovať silné a slabé stránky, rozpoznávať profily iných ľudí a lepšie im porozumieť, vďaka čomu je jedným z najrozšírenejších nástrojov pre HR manažérov,“ upresňuje lektorka, ktorá má s tréningami osobnostnej typológie bohaté skúsenosti.
Ideálne zamestnanie existuje
Prostredníctvom nich sa ľudia učia jednak lepšie spoznať samých seba a rozvinúť tak svoj osobný potenciál. Zároveň však spoznávajú a lepšie dokážu porozumieť svojim vlastným silným a slabým stránkam. V neposlednom rade sa tiež naučia zlepšiť komunikáciu a vzťahy s ostatnými v pracovnom aj osobnom živote. Výsledkom nadobudnutia týchto vedomostí je okrem iného schopnosť zostaviť motivovaný a výkonný tím alebo určiť, aké je ideálne zamestnanie podľa jednotlivých osobností.
Vedecký základ tejto metodiky bol vyvinutý na univerzite v Minnesote už v roku 1960 a každoročne ho využíva viac ako milión ľudí: „Ide nielen o HR manažérov, ale tiež konateľov menších aj väčších spoločností, SZČO či jednotlivcov, ktorí chcú zefektívniť výber pracovníkov, zvýšiť produktivitu aj zlepšiť vzťahy vo firme. Stačí absolvovať jeden tréning a ´prečítať´ ľudí bude pre vás už hračka,“ dodáva na záver koučka.
Zdroj: Plus Academia