logo
KANCELARIE, s.r.o.
Staromestská 3, 811 03 Bratislava

tel.: +421 915 202 193
e-mail: info@kancelarie.sk

10 krokov k vytvoreniu minimalistickej kancelárie


Po zbavení sa všetkých svojich kancelárskych potrieb potom, čo sme sa presťahovali do zahraničia, som bola odhodlaná udržať si svoj nový pracovný priestor čo najjednoduchší a najefektívnejší. Nielenže sa mi v prehľadnom prostredí lepšie pracuje; už nechcem zhromažďovať nič naviac až do chvíle, než sa budeme sťahovať znova!

Tu je 10 tipov, ako dodržať minimálny počet vecí:

1. Zrušte prichádzajúce papierové dokumenty. Odhláste sa z poštových zásielok, zrušte odbery časopisov a zaregistrujte sa na fakturáciu a výpisy z účtov online. Čím menej papierovej pošty musíte riešiť (a zakladať do šanónov), tým lepšie!

2. Digitalizujte si existujúce dokumenty. Samozrejme, že skener je ďalším kancelárskym vybavením naviac, ale pravdepodobne vám zaberie menej miesta, než je tá kopa dokumentov, ktoré vám nahradí! Ak z niečoho nepotrebujete fyzickú kópiu, zmeňte to na megabajty – takto budete mať informácie stále k dispozícii a to bez nahromadenia ďalšieho neporiadku.

3. Používajte tlačiareň čo najmenej. Predtým, než stlačíte tlačidlo “tlačiť”, poriadne si to premyslite – tá posledná vec, ktorú potrebujete, je viac dokumentov, ktoré musíte zakladať! Ďalšia možnosť je vytlačiť súbor do PDF pomocou bezplatného softvéru cutePDF alebo pdf995.

minimalizmus

Ilustračné foto: Pixabay.com

4. Využite faxovú službu on-line. Namiesto toho, aby ste svoj cenný priestor v kancelárii venovali ďalšiemu stroju na faxovanie, využite on-line službu eFax.com. Ak faxy posielate len veľmi zriedka, urobte tak cez on-line obchod Staples alebo kopírovacie služby.

5. Zrušte pevnú linku a záznamník. Ak v práci používate mobilný telefón a hlasovú schránku, môžete sa týchto zariadení zbaviť a rozšíriť si tak svoj voľný priestor na stole.

6. Myslite multifunkčne. Čím viac vecí dokážete vybaviť pomocou jedného prístroja, tým lepšie. Napríklad: Namiesto toho, aby ste mali samostatnú tlačiareň, skener a kopírku, investujte do jedného zariadenia, ktoré zvládne všetky tri činnosti.

7. Zmenšite si svoje zásoby. Ak nikdy nepoužijete 1000 kancelárskych sponiek, 500 šanónov alebo 50 pier, rozdajte nadbytočné zásoby (priateľom, rodine, alebo neziskovej kancelárii). Namiesto nákupu veľkého množstva kancelárskych potrieb nakupujte vždy len to, čo skutočne potrebujete.

8. Zistite, bez čoho sa dokážete zaobísť. Nevlastnite veci len preto, že sa to od vás “očakáva.” Nikdy som si nemyslela, že by som dokázala rok pracovať bez zošívačky alebo kancelárskych sponiek — ale som rada, že vám môžem povedať, že sa to dá. (Spájanie dokumentov nie je až také dôležité, ako som si predtým myslela!) A nepotrebovala som ani zvýrazňovač, dierkovač, alebo farebné gumičky (to všetko sú veci, ktoré som predtým vlastnila).

9. Odíďte od pracovného stola. Laptop zaberá oveľa menej miesta a poskytuje vám slobodu pracovať odkiaľkoľvek. Môžete dokonca skončiť aj tak, že nebudete potrebovať ani svoj pracovný stôl! :-)

10. Pracujte menej. Žartujem (iba tak trochu). Namiesto toho, aby ste prijali každý projekt, ktorý sa v práci vyskytne, doprajte si trochu voľného času. Nielenže sa budete menej stresovať, budete mať aj prázdnejší priečinok doručenej pošty a viac priestoru na pracovnom stole a v kancelárskej skrinke!

autor: redakcia, Zdroj: Missminimalist.com