Aktualizácia pracovného diania
Kontrola pracovných e-mailov, aktualizácia firemných správ a konzultácie s kolegami sú účinnými spôsobmi, ako sa znovu zapojiť do pracovného prostredia. Získanie aktuálneho prehľadu o dianí v práci a komunikácia s tímom vám umožní rýchlo sa vrátiť do tempa a predísť strate dôležitých informácií. Vytvorenie aktuálneho obrazu o pracovných záležitostiach vám nielen pomôže prekonať prípadné nostalgické pocity z dovolenky, ale aj vás efektívnejšie pripraví na návrat do pracovného režimu
Ako vybrať správne vybavenie?
Priestor, v ktorom trávime väčšinu pracovného dňa, má značný vplyv na našu produktivitu a celkovú pohodu. Vytvorenie pohodlného pracovného priestoru, ktorý zodpovedá individuálnym potrebám a preferenciám je kľúčové pre úspešný a harmonický návrat do pracovnej rutiny.
Ilustrančé foto: RIM.cz
Začnite tým, že si starostlivo zvolíte pracovný stôl a stoličku, ktoré budú zodpovedať vašim individuálnym potrebám. Správna ergonómia napomáha prevencii bolestí chrbta a šije, čo je dôležité pre dlhodobé pohodlie pri práci. „V kancelárii, a to aj v tej domácej, by malo ergonómii podliehať všetko vybavenie. Bolesti chrbta sa začínajú radiť k najrozšírenejším civilizačným chorobám. Vďaka kvalitnej ergonomickej stoličke im môžete úspešne predchádzať. Pri výbere sa pýtajte po stoličkách, ktoré ponúkajú dynamické sedenie so synchrónnou mechanikou a bočným nastavením prítlaku chrbtovej opierky. Pri drvivej väčšine stoličiek sa stretnete s rozpätím 50 – 125 kg telesnej hmotnosti. Avšak nie je výnimkou aj 150 kg sedenia,“ radí Michal Hotmar z RIM CZ.
Rutina bez stereotypov
Aj keď môže slovo „rutina“ evokovať pocity stereotypu a nudnosti, netreba sa ho báť. Namiesto toho, aby ste sa opierali o monotónny stereotyp, môžete si vytvoriť niekoľko rôznych denných rutín pre pracovný týždeň. Aby sme vám uľahčili udržanie tejto novej rutiny, odporúčame viesť si kalendár alebo denný plánovač, kde starostlivo zaznamenáte jednotlivé aktivity a ich časy. Zavedenie tejto štruktúry do vášho života vám môže pomôcť prekonať počiatočné výzvy po návrate z vianočných prázdnin a podporiť vás v dosiahnutí vašich pracovných a osobných cieľov.
Zdravý vzťah k práci
Vyhnúť sa tlaku na seba samého je kľúčový prvok na uľahčenie návratu do pracovného tempa po vianočných prázdninách. Často si sami na seba kladieme nezdravý tlak v oblasti pracovného výkonu, čo v konečnom dôsledku prináša zbytočný stres a úzkosť. Je dôležité si uvedomiť, že väčšina ľudí prechádza podobným procesom návratu do práce po dovolenke.
Nie je potrebné sa porovnávať s ideálmi alebo očakávaniami, ale skôr prijať to, že prispôsobenie sa pracovnému tempu a návratu do reálneho pracovného života si vyžaduje čas. Rozvrhnutie pracovnej doby po dovolenke môže pomôcť zmierniť poprázdninové blues. Každý deň si naplánujte primerané množstvo práce a prispôsobte svoje očakávania ohľadom toho, čo môžete dosiahnuť. Stanovte si realistické a dosiahnuteľné pracovné ciele, ktoré vás udržia pri zemi a nadchnúť pre prácu.
Nezabúdajte na pohyb
Dlhé hodiny strávené v sede za počítačom na nevhodnom pracovnom mieste môžu negatívne ovplyvniť vaše telo aj celkovú pohodu. Pravidelné krátke prestávky sú kľúčom k udržaniu flexibility a prevencii bolestí chrbta a šije.
„Sebalepšia stolička však nenahradí pravidelný pohyb a preťahovanie. Pokiaľ trávite osemhodinovú smenu iba v sede za počítačom, navyše na nevhodnej stoličke, niet divu, že vaše telo bude stuhnuté a časom príde aj bolesť. Sedenie odporúčam prekladať pravidelnými pauzami. Počas tejto pauzy sa môžete prejsť a pretiahnuť,“ komentuje Michal Hotmar.
Poskytnite svojmu telu a mysli zaslúžených 5 minút oddychu každú hodinu, počas ktorých sa môžete pretiahnuť, urobiť niekoľko krokov a znova načerpať energiu. Uvažujte o tom ako o investícii do dlhodobého pohodlia a výkonnosti. „V RIM CZ teraz uvažujeme aj o technológii Smart Sitting, ktorá by strážila čas, ktorý ste presedeli a upozornila vás na nutnosť zmeniť polohu, prejsť sa alebo urobiť pár cvikov,“ dopĺňa Michal Hotmar z RIM CZ.
Produktové tipy
VICTORY VI 1401
Moderná stolička s vysokou chrbtovou opierkou čalúnenou sieťou a bezšvovým sedákom s integrovaným posuvom (6 cm). Stolička je vybavená synchrónnym mechanizmom ST1, ktorý umožňuje tzv. dynamické sedenie. Pre zvýšenie komfortu sedenia je možné stoličku doplniť sedákom XXL, záhlavníkom s vešiakom alebo 4D podrúčkami.
CONNECT
Obdĺžnikový pracovný stôl na nohách z dubového masívu. Ľahká subtílna doska s podnožou z dubového masívu. Vynikne pri pracovnej stoličke aj v rokovacích miestnostiach. Vďaka možnosti variabilného počtu podnoží môžete konečnú dĺžku stola prispôsobiť všetkým požiadavkám. Pre konferenčné využitie CONNECT ponúka aj prípojné miesta a káblové organizéry.
Zdroj a foto: RIM.cz