Glassdoor, webová stránka, ktorá hodnotí zamestnávateľov, zverejnila výsledky svojho prieskumu Employee Choice Awards 2014. V tomto prieskume, s výsledkami zverejnenými nižšie, zamestnanci hodnotili svoje firmy anonymne. Skôr, než by sa zamerali na výhody, pôžitky a iné stimuly, majú najlepšie hodnotené pracoviská celý rad vnútorných stimulov, akými sú náročné projekty, vplyv práce na spoločnosť a príležitosť pracovať so skvelými kolegami.
Tohtoročným víťazom bola poradenská firma Bain & Company, ktorá bola vyhlásená za najlepšiu veľkú spoločnosť, v ktorej sa ľudia môžu zamestnať. Investičná webová stránka Motley Fool vyhrala cenu za najlepšiu stredne veľkú firmu, zatiaľ čo Twitter bol vyhlásený najlepšiu technologickú spoločnosť.
"S našimi zamestnancami sme neustále v kontakte a komunikujeme o tom, čo funguje dobre a čo by sa dalo zlepšiť" — Hernan Saenz, manažér, Bain Texas & Bain Mexiko
Nie je prekvapením, že technologické firmy boli v zozname Top 50 zastúpené najviac, hoci výsledky ani vzdialene nepripomínajú výhody Silicon Valley. "Skôr než 'pretože mám super plat' alebo 'sme predsa Facebook, a každý zamestnanec môže zjesť toľko jedla, koľko vládze," hovorí zástupca Glassdoor, Allyson Willoughby, sú "dôvody, prečo si ľudia obľúbia miesto kde pracujú, oveľa hlbšie."
"Neprestávam žasnúť nad tým, že jednoduchým stlačením tlačidla vyrábame výrobky, ktoré majú vplyv na stovky miliónov ľudí. Nedokážem vyjadriť, ako veľmi ma napĺňa to, že tu môžem pracovať ako zamestnanec." - Sara Haider, softvérová inžinierka pre aplikáciu Vine pre Android, Twitter
Pri podrobnom prezeraní údajov, našli Willoughby a tím Glassdoor zopár spoločných oblastí, ktoré sa objavili medzi najobľúbenejšími firmami. Sú to:
- Poslanie: príchod do práce vnímame ako súčasť splnenia projektu
- Kolegialita: práca s úžasnými ľuďmi
- Výzvy v práci: byť v strehu vďaka práci, ktorú treba urobiť
- Zmysluplný kariérny postup: prísľub profesionálneho rastu
- Dôvera vložená do vedenia firmy: pocit dôvery a prehľad o práci manažmentu
- Výhody: dobrý plat, jedlo a jedna alebo dve prepravky piva zadarmo.
Pre Willoughby boli výsledky poučné. "Nie sú to len veci, ktoré musíte nakúpiť, aby ľudia vašu firmu chválili," vysvetľuje, "Ak vediete firmu a ste si vedomí skutočnosti, že ľudia chcú byť v práci obklopení talentovanými ľuďmi a chcú mať prehľad o tom, ako a na čom pracuje vyšší manažment. Toto všetko sú ľahko dosiahnuteľné veci, ak si ich plne uvedomíte."
"Keď hovorím o tom, prečo rád pracujem pre firmu the Motley Fool, mohol by som nekonečne rozprávať o dlhom zozname všetkých parádnych výhod, ktoré máme, napr. 'o všetkom tom jedle zadarmo, o prepravke piva, ktorá nám koluje po firme, o časovo neobmedzenej dovolenke alebo výhodách osobného trénera,' ale v skutočnosti sú to práve úžasní ľudia, ktorí robia z tejto práce skvelé pracovisko." — Alison Southwick, hlavný producent videí, the Motley Fool
Ale prečo práve tieto nehmotné veci tak veľmi u zamestnancov rezonujú? Pracovná a organizačná psychológia nám podáva pár odpovedí:
- Dôležitosť poslania: Ľudia sú s prácou spokojní, keď zistia, že má obrovský význam — čo je pravý dôvod toho, prečo majú najšťastnejší ľudia tie najťažšie povolania.
- Dôležitosť kolegiality: Priateľstvo medzi kolegami je príčinou a hnacím motorom väčšej angažovanosti v práci.
- Výzvy v práci: Ľudia sa chcú zlepšovať vo svojich pracovných zručnostiach na ceste k profesionálnemu zvládnutiu svojho povolania.
- Zmysluplný kariérny postup: Ľudia potrebujú mať pocit, že robia pokroky.
- Dôvera vložená do vedenia firmy: Dôvera a prehľad o práci manažmentu znižuje riziko zmeny zamestnania, čo zároveň podnecuje v ľuďoch schopnosť uvažovať odvážne a jasne.
- Výhody: Musíte dostať zaplatené, aby ste sa cítili natoľko bezpečne, že odvediete skvelú prácu.
- Stánok s jedlom pre vedenie firmy? Ak chcete posunúť od lepších firiem k tým najlepším, presadzujte tieto vnútorné faktory - a nebojte sa ani povýšení.
Autor: redakcia, Pôvodný autor: Drake Baer, Úvodné foto: Shutterstock, Zdroj: Fastcompany.com