Ponúkame vám deväť trikov, ktoré úspešní riaditelia firiem používajú na to, aby seba a svojich zamestnancov motivovali k čo najvyššej produktivite:
1. DEŇ BEZ OBCHODNÝCH STRETNUTÍ
Tridsať sedem stretnutí týždenne je veľa a tak sa riaditeľ firmy Asana, Dustin Moskovitz rozhodol, že aspoň jeden deň v týždni si nenaplánuje žiadne obchodné stretnutie a toto pravidlo celosvetovo zaviedol aj vo svojej firme ako “Stredy bez stretnutí” pravidlo SBS. “Cieľom SBS je dosiahnuť, aby každý top manažér dostal dosť veľký časový priestor na to, aby zvládol samostatnú, sústredenú prácu pri stole,” píše na firemnom blogu. “Zdôvodnenie je dobre vyjadrené v článku dnes už slávneho Paula Grahama: Plán tvorcu, Plán manažéra. Podstatou je, že tvorcovia nesmierne trpia narušením ich tvorivej pracovnej činnosti. Manažéri sú zvyknutí na to, že majú časovo dopodrobna naplánovaný deň, takže je pre nich samozrejmé vtesnať sa do časového harmonogramu niekoho iného. A tvorcovia to tiež tak niekedy robia.” Moskovitz od manažérov požaduje, aby sa niekedy stali aj tvorcami, takže Stredy bez stretnutí im dávajú priestor aj na tvorivosť.
2. ZDRIEMNITE SI POČAS DŇA
Jeden z najlepších spôsobov, ako si dobiť energiu počas dňa je spánok, a generálny riaditeľ firmy StockX Josh Luber sa nebojí priznať, že si v práci pospí. “Zistil som, že jeden z najlepších tipov, ako si udržať produktivitu, je začleniť do svojho pracovného dňa krátke zdriemnutie,” hovorí. “Pri takej rýchlosti, akou rastie firma StockX, je to práca nonstop a keďže strávim 70 až 80 % svojho času na cestách v rôznych časových pásmach, je to pre môj organizmus dosť náročné. Jednoducho si raz alebo dvakrát denne pospím 11 minút a postupne zisťujem, že mám viac energie a pracujem efektívnejšie.”
3. VYUŽITE PRESTÁVKY NA PREMÝŠĽANIE
Sara Blakely, generálna riaditeľka firmy Spanx vie, že sa jej najlepšie premýšľa v aute. Problém však je, že býva veľmi blízko svojej kancelárie. “Vytvorila som niečo, čo moji priatelia nazývajú mojim ‘predstieraným dochádzaním do práce,’ a vstávam o hodinu skôr, než mám odísť do firmy a len tak si bezcieľne šoférujem po Atlante, a utriedim si všetky myšlienky, ktoré mi napadnú,” povedala spoluzakladateľovi LinkedIn Reidovi Hoffmanovi v jeho podcaste Masters of Scale.
Blakely tiež spomenula, že si so sebou vždy berie zápisník, aby naplno využila čas cez prestávky. “Veľakrát sa stane, že obsah prejavu na javisku je veľmi nudný a ja som prilepená na stoličke, pretože nemôžem vyjsť von.,” povedala Hoffmanovi. “A práve preto si so sebou vždy beriem poznámkový blok, pretože v takýchto chvíľach sa pustím do práce. Uvedomím si, že nemôžem odísť, nemôžem sa ničím nechať rozptyľovať, nemôžem si vybaviť svoje e-maily a tak tam len sedím s kúskom papiera. Sedím si tam a vravím si, ‘Dobre, toto je naozaj strašná nuda,’ a potom si vytiahnem svoj zápisník a pustím sa do práce.”
Ilustračné foto: Pixabay.com
4. E-MAIL: ZROZUMITEĽNÝ, JASNÝ A PODROBNÝ
Katia Beauchamp, spoluzakladateľka spoločnosti Birchbox tvrdí, že jeden z jej najlepších trikov v oblasti produktivity je čosi veľmi jednoduché: Trvá na tom, aby jej kolegovia napísali vo svojich e-mailoch termíny dodania, deadline. “Stanovenie si priorít je tak oveľa rýchlejšie,” povedala pre web Lifehacker.
5. HOVORTE “NIE” ČASTEJŠIE
Jason Fried, generálny riaditeľ firmy Basecamp tvrdí, že je ťažké byť produktívny, ak hovoríte “áno” na príliš veľa vecí. Takže, ak sa má rozhodnúť o tom, čo urobí, je veľmi selektívny. “Všetky tie techniky a tipy na svete sa nikdy nevyrovnajú sile slova ‘nie,'” povedal pre web Lifehacker. “Ak máte urobiť menej vecí, je to ten najlepší spôsob, ako ich zvládnuť. Dávam si veľký pozor na to, čo robím so svojim časom a kam nasmerujem svoju pozornosť – sú to moje najcennejšie zdroje. Ak ich nemáte, nemôžete robiť to, čo naozaj chcete. A ak nemôžete robiť to, čo naozaj chcete, aký to všetko má potom zmysel?”
6. PRESKOČTE HIERARCHICKÉ ŠTRUKTÚRY A JEDNAJTE PRIAMO
Ak postupujete podľa firemnej hierarchie, veľmi to spomalí celý proces, hovorí generálny riaditeľ firmy Tesla, Elon Musk. V emailovej komunikácii, ktorú adresoval svojim zamestnancom, zverejnenej na Inc.com, hovorí “Komunikácia by mala ísť najkratšou cestou potrebnou na vykonanie svojej práce.”
“Hlavným zdrojom problémov je slabá komunikácia medzi oddeleniami,” píše. “Vyriešiť to môžete tak, že umožníte voľný tok informácií na všetkých úrovniach. Ak sa tento proces deje medzi jednotlivými oddeleniami, potom zamestnanec s dobrým nápadom musí najskôr hovoriť so svojim manažérom, ktorý sa pozhovára s riaditeľom, ktorý hovorí so zástupcom prezidenta spoločnosti a ten zas s jeho ďalším zástupcom, ktorý komunikuje s riaditeľom a ten zas hovorí s manažérom a manažér konečne hovorí s niekým, ktorý tento typ práce vo firme naozaj vykonáva – v takýchto prípadoch sa v praxi vyskytnú naozaj super hlúpe situácie. Musí byť normálne hovoriť s ľuďmi priamo a jednoducho ten dobrý nápad uskutočniť.”
7. ROZHODUJTE SA RÝCHLEJŠIE
Keď je čas rozhodnúť sa, nestrácajte čas; uviedla v rozhovore pre Forbes bývalá generálna riaditeľka spoločnosti Hewlett Packard Enterprise Meg Whitman. “Dám si dokopy všetky údaje,” povedala. “Rýchle ‘nie’ je lepšie, než dlho odkladané ‘nie’ alebo dlho odkladané ‘áno’. Pomáha, ak viete, že keď ak spravíte chybu, ešte vždy ju môžete napraviť. Musíte byť rozvážny. Ľudia môžu začať stagnovať. Ak budete myslieť na každú zlú vec, ktorá sa môže stať, stagnujete. Tu je rozpoznanie vzoru opakovaného správania naozaj užitočné. Robím to tak už dlho; poviem si: toto som už niekde videla.”
8. POSIELAJTE MENEJ E-MAILOV
Generálny riaditeľ spoločnosti LinkedIn Jeff Weiner posiela menej e-mailov preto, aby menej e-mailov dostával. V príspevku na LinkedIn, povedal, že si u svojho bývalého zamestnávateľa všimol, ako narástol počet jeho e-mailov po tom, ako z firmy odišli dvaja kolegovia, ktorí mali v obľube e-mailovú komunikáciu. “Napokon sa ukázalo, že to neboli len ich e-maily, ktoré generovali množstvo správ v doručenej pošte – boli to aj moje odpovede na tieto e-maily, odpovede ľudí, ktorí boli pridaní na kópii týchto e-mailov, odpovede ľudí, ktorí tieto odpovede ďalej skopírovali a tak ďalej,” píše. Rozhodol sa urobiť experiment a písal e-maily len vtedy, keď to bolo úplne nevyhnutné. “Výsledok: Oveľa menej e-mailov a omnoho ľahšie spravovateľný priečinok doručenej pošty. Odvtedy sa snažím držať sa tohoto pravidla,” píše.
9. VYTVORTE SI LEPŠIE ZOZNAMY
Brian Chesky, generálny riaditeľ spoločnosti Airbnb, začína každé ráno tým, že si preberie svoj zoznam úloh.
“Vytvorte si zoznam všetkého, čo chcete v ten deň stihnúť. Snažte sa, aby bol tak vyčerpávajúci, ako je to možné,” povedal Hoffmanovi počas jednej epizódy Masters of Scale. “Podobné úlohy si dajte do jednej skupiny. Pri každej skupine sa sami seba spýtajte: Splnenie ktorej úlohy sa postará o splnenie všetkých ostatných úloh? “Je to ako hra na pákový efekt.” Opakujte tento proces zoskupovania a zlepšovania dovtedy, kým vám nezostane len zopár veľkých úloh. “Ak máte zoznam 20 vecí, uvedomíte si, ‘nemusím urobiť 20 vecí,'” povedal Chesky. “Ak urobím tieto 3 veľké veci, zvyšných 20 vecí sa následne stane automaticky.”
Autor: redakcia, Pôvodný autor: STEPHANIE VOZZA , Zdroj: Fastcomany.com