logo
KANCELARIE, s.r.o.
Staromestská 3, 811 03 Bratislava

tel.: +421 915 202 193
e-mail: info@kancelarie.sk

Ako zefektívniť mítingy podľa 200 vedeckých štúdií


Američania trávia na stretnutiach v priemere šesť hodín týždenne a u nás to nebude oveľa menej. Sú to najmä manažéri, ktorí poradami a schôdzkami trávia podstatný objem pracovného času. Účastníci mítingov však hodnotia až polovicu stretnutí za „slabé“ až „biedne“. Pritom organizácie v USA míňajú na takéto mrhanie časom odhadom 213 miliárd dolárov ročne.

Ako teda stretnutia v kancelárii zefektívniť? Vedci z University of Nebraska a Clemson University zrealizovali metaštúdiu, inými slovami podrobili skúmaniu takmer 200 rôznych vedeckých štúdií venovaných stretnutiam publikovaných v poslednom desaťročí. Ich závery uverejnili v článku v časopise Current Directions in Psychological Science, a zostavili z nich odporúčania na správne plánovanie a priebeh stretnutí.

Meeting

Ilustračné foto: Pixabay.com

Na základe skúmania vedcov vznikli nasledujúce odporúčania:

Pred schôdzkou

Návrh stretnutia

Povinnosti vedúceho schôdzky a účastníkov

Rozhodnutia prijaté pred schôdzkou sú iba základom pre jej úspešný priebeh. Skutočne dôležité je udržať efektivitu počas stretnutia.

Počas stretnutí

Zodpovednosť účastníkov mítingu

Povinnosti vedúceho mítingu

Veľa z toho, čo robíme a myslíme, je ovplyvnené spoločenským kontextom a správaním ostatných. Úspešnosť kancelárskych mítingov budú do veľkej miery ovplyvňovať tí, ktorí sú okolo nás.

Po stretnutiach

Prieskum ukazuje, že kroky, ktoré sa podniknú po skončení stretnutia, môžu zlepšiť alebo zhoršiť vnímanie úspešnosti mítingu.

Krátkodobý horizont

Dlhodobý horizont

Spokojnosť účastníkov so stretnutiami nie je užitočná iba na zvýšenie efektívnosti stretnutí. Je to tiež významný prediktor spokojnosti so zamestnaním a angažovanosti zamestnancov v kancelárii.

Autor: Redakcia Kancelarie.sk, Článok spracovaný na základe QZ.com