Celodenný program odštartovali Manolo De La Fuente zo spoločnosti Voltia, a Laurens Tuinhout, zástupca firmy PostNL, ktorý predstavili použitie elektromobilov pri doručovaní zásielok i ďalšie možnosti nízkoemisnej dopravy. Prečo platíte za prevážanie vzduchu? – pýtal sa vo svojej prezentácii Július Mazán, Design Manager, DS Smith Packaging Slovakia. Vzápätí na konkrétnych príkladoch priblížil účastníkom konferencie obalové riešenia, ktoré im môžu znížiť náklady na dopravu.
Foto: Atoz/LOG-IN
Proces spracovania objednávok materiálu v spoločnosti Automotive Lighting a ich následne vychystanie v sklade pomocou automatizovanej technológie bolo témou prípadovej štúdie, ktorú predstavili Zbyněk Gregor, Internal logistics manager spoločnosti Automotive Lighting, a Jan Rindt, Sales Manager Automation spoločnosti SSI Schäfer Systems International. Zaujímavé riešenie mestskej logistiky prezentoval Šimon Krošlák, prevádzkový riaditeľ firmy Švihaj Šuhaj. Ako už prezradil názov CykloLogistika – ďalší krok v evolúcii logistiky, prednáška sa venovala predovšetkým cyklokuriérom.
Problémom cestných dopravcov najmä v súvislosti s minimálnou mzdou v niektorých európskych krajinách i najnovšiemu pokutovaniu vodičov za prespávanie v kamióne, sa venoval Pavol Jančovič, prezident združenia ČESMAD Slovakia. Automatika v cukrovinkách bola témou prezentácie Jozefa Kolišťaníka, technicko-investičného riaditeľa I.D.C. Holding, a Stanislava Fuknu, Logistic Solutions Managera spoločnosti Toyota Material Handling Slovensko. Ich prípadová štúdia priblížila proces realizácie implementácie poloutomatického regálového skladu v najvýznamnejšej slovenskej cukrovinkárskej spoločnosti a prínosy, ktoré z toho vyplynuli.
Na logistiku s logikou bol názov záverečnej prípadovej štúdie pod taktovkou Petra Bílika, Emans Solution Designera firmy ANASOFT APR, a Rudolfa Gavlasa, zástupcu riaditeľa spoločnosti LUNYS. Tá je dovozcom a distribútorom zeleniny, ovocia, húb a musí každú noc vychystať množstvo prepraviek pre zákazníkov. Každá prepravka je individuálna – podľa toho, čo si odberateľ objednal. Po novom sa prepravky pohybujú k jednotlivým pracoviskám po dopravníku i s elektronickou informáciou o ich obsahu.
Foto: Atoz/LOG-IN
Tri diskusné bloky
Prvý diskusný blok poodhalil, aké sú trendy a novinky v oblasti automotive logistiky. Martin Adamička, Inbound logistika, Volkswagen Slovakia, Michal Bodocký, Business Development Manager, Q & L Industrial Services, Karol Pinter, Project Manger, DHL Supply Chain Slovakia, a Branislav Vrbišťan z automobilky PSA PEUGEOT CITROËN Slovakia, sa zhodli na tom, že logistika v automobilovom priemysle je lídrom v inováciách. Veľká konkurencia v tomto segmente priemyslu núti automobilky do hľadania optimálnych riešení, automatizáciu a robotizáciu nevynímajúc. Rýchloobrátkový tovar, ako už z názvu vyplýva, sa vyznačuje vysokou obrátkovosťou, vysokými objemami a relatívne nízkymi maržami. O úskaliach FMCG logistiky sa s účastníkmi konferencie LOG-IN podelili Katarína Dobišová, Logistics Manager spoločnosti Nestlé Slovensko, a Ján Franek, Planning & Logistics Manager firmy Heineken Slovensko. Záverečná panelová diskusia sa venovala požiadavkám e-shopov na vybavenie skladov a tomu, čo im môžu developeri a dodávatelia techniky ponúknuť. Za diskusný stôl sa posadili Martin Štrba, riaditeľ e-shopu, Martinus.sk, Jan Palek, Country Manager, Goodman, Martin Baláž, riaditeľ pre prenájom a výstavbu, Prologis, a Stanislav Fukna, Logistic Solutions Manager, Toyota Material Handling Slovensko. Ako z diskusie vyplynulo, e-commerce sa rýchlo rozvíja a požiadavky na sklady sú čoraz náročnejšie. Dodávatelia ale dokážu ku každému zákazníkovi pristupovať individuálne a nájsť riešenie jeho potrieb.
11. ročník logistického fóra LOG-IN podporili tieto spoločnosti:
Generálnym partnerom fóra a Logistického Business Mixéra sa stala spoločnosť Toyota Material Handling Slovensko.
Partnerom fóra a Logistického Business Mixéra sa stala spoločnosť GOODMAN.
Partnermi fóra sa stali spoločnosti DS Smith, EKOBAL a SSI Schäfer.
Špeciálnymi partnermi fóra sa stali spoločnosti Aberle Logistics, Anasoft APR, BITO - Skladovacia technika, PROLOGIS, TROAX SK, VGP a WAU! Studio.
Partnerom techniky bola spoločnosť PARILLA SOUND a partnerom emailovej komunikácie sa stala spoločnosť Emailkampane.cz.
Mediálnymi partnermi tohto ročníka boli Systémy Logistiky SK a CZ, Tovar&Predaj, Svět balení, Zboží&Prodej, logistický portál Logistický monitor.sk, ČESMAD Slovakia, Kharisma a Kancelarie.sk, education.sk, konferencie.sk, EdiZone, PC REVUE, IT Systems, SystemNEWS, SystemOnLine a TECHNIKA SK.
PR text