logo
KANCELARIE, s.r.o.
Staromestská 3, 811 03 Bratislava

tel.: +421 915 202 193
e-mail: info@kancelarie.sk

Miléniáli pozor, do vašej kancelárie prichádza generácia Z


Nový prieskum firmy Monster odhalil, že Generácia Z má na pracovisku úplne iné priority ako Miléniáli, teda Generácia Y.

Možno je načase odložiť pingpongové rakety priatelia

Generácia Z— zložená prevažne z ľudí narodených v roku 2000 alebo neskôr—začína premýšľať o zostavení svojich životopisov a už čoskoro sa bude uchádzať o prácu tam, kde pracujete vy, miléniáli. Firma Monster a globálna výskumná spoločnosť TNS nedávno uskutočnili vstupný prieskum firmy Monster s viac než 2000 pracujúcimi a nepracujúcimi ľuďmi všetkých generácií od roku 1946, aby zistili, čo každú z nich motivuje v pracovnej oblasti. Viac ako 500 zúčastnených bolo vo veku od 15 do 20 rokov, tj. hlavnou vzorkou bola generácia Z, ktorá začína uvažovať o vstupe do pracovného procesu. Čo sme zistili? Generácia Z je pripravená podať svoj prvotriedny výkon. Takže by ste si mali pripraviť ten svoj.

Gen Z

Ilustračné foto: Pixabay.com

Generácia Z sa pokúsi siahnuť na vyšší plat

Generáciu Z tvorí 60 miliónov ľudí—už teraz svojim počtom prevyšujú miléniálov o jeden milión. Prišli na svet po prebudení sa ľudí z finančnej krízy po roku 2000, a prirodzene zvládajú oblasť digitálnych médií: Je to prvá generácia, ktorá má už od narodenia prístup ku všadeprítomným internetovým technológiám. Pre túto generáciu je Facebook obdobou klasického rocku, Twitter je káblová televízia a Snapchat je všetko.
Zatiaľ čo 77% opýtaných ešte stále študuje, tí najstarší práve začínajú vstupovať na pracovný trh. Očakáva sa, že zvyšok sa pripojí počas nasledujúcich piatich rokov.

V porovnaní s ostatnými generáciami, ktoré oslovila firma Monster, je generácia Z v oblasti financií pragmatickejšia. Sedem z 10 respondentov označilo výšku platu za svoj najvyšší motivátor a 70% uviedlo, že zdravotné poistenie je na najvýznamnejších pracovných miestach “nevyhnutnosťou.” Takže zamestnávatelia si môžu pomaly začať baliť svoje interné štúdiá jogy a horolezecké steny, ktoré boli v kanceláriách také obľúbené, že vás lákali ako firemné benefity — to by mohla, koniec koncov, byť aj dobrá správa.

Generácia Z sa chystá zaviesť nový štandard pre komunikáciu mimo pracovnej doby

Posadnutí aplikáciou Snapchat a smartfónmi sú prvou generáciou vyrastajúcou s prístupom k technológiám už od narodenia. Generácia Z v skutočnosti nedokáže svoj deň bez telefónu a skontrolovania si svojich e-mailov, upozornení na sociálnych médiách a správ od svojich priateľov.
Keďže nevnímajú rozdiel medzi svetmi on-line a off-line, plánujú si túto závislosť na technológiách priniesť so sebou aj na pracovisko. Podľa viacgeneračného prieskumu firmy Monster, 39 % respondentov z generácie Z tvrdí, že smartfóny sú pre prácu “nevyhnutné”, v porovnaní s 25 % respondentmi zo všetkých ostatných pracujúcich generácií. Aj keď sa to môže zdať trošku prekvapivé, najdôležitejšou informáciou v zmysle nevyhnutnosti používania technológií je pre generáciu Z to, čo vyhlasuje o sociálnych sieťach. Podľa prieskumu 21 % respondentov z generácie Z uviedlo, že sociálne siete sú v ich budúcom zamestnaní “nevyhnutné”, v porovnaní s 9 % iných generácií z prieskumu. A mimochodom, komunikácia bude stále prebiehať v písomnej forme. Dvadsať tri percent z opýtaných v generácii Z považovalo textové správy za “nevyhnutnosť” v porovnaní s 13% zo všetkých ostatných generácií zapojených do pracovného procesu. Očakávajte, že vaši noví spolupracovníci budú s vami v kontakte—a budú sa vás snažiť skontaktovať—kedykoľvek počas dňa.

Generácia Z zostane v kancelárii aj po vašom odchode domov

Jedna vec, ktorú generácia Z rozhodne nevyhľadáva je bezplatná jazda od svojich veľkých bratov z milénia (majú Uber, #thankyouverymuch). Zástupcovia generácie Z v plnej miere očakávajú, že si vyhrnú rukávy a s postojom pracovitých, oddaných pracovníkov a s nastavením mysle “urobím to, čo bude treba, nech je to čokoľvek”—dokonca aj vtedy, ak by to znamenalo pracovať v noci a cez víkendy. 58 % z generácie Z uviedlo, že sú ochotní takto pracovať za lepší plat v porovnaní s oslovenými 45 % miléniálov.

Generácia Z by mohla viesť ďalšiu firmu, pre ktorú pracujete

Toto jednoducho môže byť generácia s najpodnikavejším duchom, aká kedy vstúpila na pracovný trh. Väčšina z nich—76 %—verí, že svoju kariéru držia pevne vo svojich rukách a svoj profesionálny rozvoj si budú riadiť sami (v porovnaní so 64% detí milénia). Okrem toho chce takmer polovica z nich podnikať — podľa údajov zo sčítania ľudu USA je percento štyri krát vyššie v porovnaní so súčasným stavom samostatne zárobkovo činných osôb. Áno, presne tak, to dieťa, ktoré teraz nedokáže odtrhnúť oči od aplikácie Snapchat môže byť kľudne vašim ďalším šéfom. Generácia Z zmení vaše pracovisko už len tým, že v pracovnom procese obsadí nižšie pracovné miesta. Samozrejme, že človek nikdy nevie—napokon to môže byť aj na niečo dobré.

Autor: redakcia, Pôvodný autor: Lily Martis, Zdroj: Monster.com