Aké sú hodnoty Vašej spoločnosti a ako ste ich pretavili do kultúry firmy a Vašich priestorov?
Hodnoty našej firmy sú nasledovné:
- Vášeň pre knihu
- Produkty, ktoré obohacujú ľuďom život
- Zodpovednosť za šírenie morálnych hodnôt, výchova a osobný rozvoj človeka
- Kreatívne prostredie a motivujúce podmienky pre zamestnancov
- Férovosť a etický prístup vo všetkom, čo robíme
V našej firme si veľmi ceníme kreativitu a otvorenosť mysle. Na spoločných poradách brainstormingujeme a vyhodnocujeme podnety od všetkých kolegov bez rozdielu. Záleží nám na osobnom rozvoji zamestnancov, preto ich podporujeme v získavaní skúseností a nových schopností.
Čo je vo Vašej budove a prípadne Vašej kancelárii výnimožné? Čo si najviac pochvaľujete?
Unikátne je spojenie presklenej fasády a živých popínavých rastlín, ktoré na prvý pohľad upúta okoloidúcich. Keďže sa naše kancelárie nachádzajú na štvrtom poschodí, budova nám poskytuje aj pekný výhľad na okolie. Naše kancelárie sú priestranné a vzdušné, vďaka veľkým oknám prepúšťajú veľa denného svetla a vzduchu. Veľkou výhodou je aj strategická poloha v centre mesta, ktorá však občas komplikuje možnosti parkovania. V Bratislave je táto situácia problematická vo všeobecnosti. Blízko máme aj do Medickej záhrady. Všetci už túžobne očakávame príchod jari, aby sme si tu mohli vychutnať obedové prestávky.
Aké benefitky poskytujete svojim zamestnancom? Je niečo, čo iná firma na Slovensku neponúka?
Naši zamestnanci využívajú firemný systém benefitov Cafeteria, v ktorom sa im každý mesiac pripíšu body a tie môžu následne využiť pre rôznorodé účely (šport, kultúra, nákupy v kníhkupectvách, jazykové vzdelávanie, atď.) Na pracovisku v Bratislave máme k dispozícii čerstvé ovocie, selekciu čajov a, samozrejme, kvalitnú kávu, na ktorú si mnohí potrpíme. Tvorivá práca sa bez kofeínu nezaobíde (smiech).
Aký je Váš názor na dve aktuálne témy: Homeoffice a BYOD (Bring Your Own Device)? Využívate ich Vy alebo iní zamestnanci spoločnosti?
Homeoffice je veľmi využívanou inštitúciou a je v našej firme podporovaný. Pri tak náročnej práci na pozornosť akou je práca redaktora je home office veľkým prínosom. Doma sa predsa len dá ľahšie sústrediť ako v plnej kancelárii, ktorú zdieľate s ďalšími kolegami. Samozrejme, niektoré momenty sa bez osobnej prítomnosti nezaobídu, a preto s home officom narábame rozumne. BYOD u nás podporované nie je, keďže naše zariadenia musia mať nastavené bezpečnostné prvky, špecifické programy. IT nastaveniami sme úzko prepojení s Albatros Media a.s., našou českou matkou.
Máte kancelárie zariadené podľa Feng-Shui alebo iných pravidiel dizajnu, či skôr intuitívne a prakticky bez ohľadu na tieto trendy?
Podľa Feng Shui určite nie, skôr intuitívne a zároveň prakticky. V tomto priestore nie sme dlho, takže zariaďovanie je zatiaľ neukončený proces. Radi si však miestnosti vyzdobíme podľa prebiehajúcich kampaní alebo obdobia. Počas Vianoc sme si pripravili vianočný stromček, ako inak, pozostávajúci z kníh (smiech).
Ako ste spokojná s dopravou, parkovaním a občianskym vybavením v blízkosti kancelárie?
Tým, že sa nachádzame v centre Bratislavy, sú možnosti parkovania poskromnejšie. Pre firemné autá máme k dispozícii parkovanie v podzemnej garáži. Často sa stáva, že na stretnutie sa presúvame pešo alebo využívame MHD – niekedy je táto voľba rýchlejšia (smiech). Občianske vybavenie je na vysokej úrovni, v okolí je množstvo prevádzok a obchodov.
Ak by ste sa mali presťahovať, čo by ste v nových kanceláricách vylepšili?
Momentálne sme v súčasných priestoroch spokojní. Ak by sme niečo vylepšovali, tak to budú možnosti parkovania a zasadačku, v ktorej sa dá poriadne vyvetrať (smiech).
Čo nesmie chýbať na Vašom stole, keď pracujete? Naopak, čo Vás spoľahlivo rozptyľuje?
Jednoznačne to sú knihy, šálka s kávou alebo čajom a zápisník či “šmíráky” na poznámky. Pri našej práci je neustály kontakt s titulom priam podmienkou. Každý z nás má svoj spôsob koncentrácie na prácu, niekomu vyhovuje pustiť si nahlas hudbu, iný radšej pracuje v tichu.
Kedy ste najproduktívnejšia? Patríte medzi ranné vtáčatá alebo nočné sovy?
V našej firme patrí väčšina kolegov k ranným vtáčatám. Máme kolegu, ktorý je schopný prísť aj na pol siedmu ráno. Nie je však výnimkou, že nás v kancelárii nájdete aj vo večerných hodinách.
Keďže ste vydavateľstvo asi máte v ofise knihy...
Áno a veľmi veľa. Máme tu viacero knižníc so všetkými našimi vydanými titulmi.
Aké technológie Vám spríjemňujú prácu a prečo?
Wifi/Hotspot v mobile – vďaka tomu, dokážeme pracovať kdekoľvek, aj v aute. Na spoločnú prácu používame napríklad manažérsky systém Trello, vďaka ktorému si držíme prehľad o projektoch, aktuálnych či rozpracovaných. Zdieľanie informácií je pre nás dôležitou súčasťou každodennej práce.
Ďakujeme za rozhovor
red, Foto: Albatros Media Slovakia