Klasické „lacné“ riešenie
Firma hľadá čo najlacnejšie riešenie, hlavne nech je nejaká tá káva k dispozícii a nech to stojí čo najmenej. Často však v skutočnosti platia viac keďže sa míňa na nekvalitu a zároveň sú zamestnanci nad kofeínovaní a klient, či partner odchádza s prekysleným žalúdkom a trpkým pocitom na jazyku. Správnou prípravou kávy sa nikto nezaoberá, veď je to v podstate jedno nech si každý pije čo chce a je rád, že máme vôbec niečo.
„Zlepšujeme sa ...“
Firma investovala do stroja, kúpila drahšiu zmes a teší sa z toho, že vie zrazu ponúknuť lepší zážitok. Vybraný ľudia vo firme majú základné až pokročilé vedomosti a starajú sa o to, aby si dopriali svoju dávku kofeínu v sympatickej forme
„Máme kávu na úrovni“
Firma má dodávateľa na úrovni, ktorý sa postará o komplet poradenstvo, urobí ochutnávku kávy, vysvetlí princípy prípravy správneho zdravého espressa a ostatných odvodených kávových nápojov. Zamestnanci sú na svoju firmu hrdí, chvália sa medzi známymi, partneri vždy s radosťou prídu na stretnutie a u sekretárky si objednávajú svoju obľúbenú šálku a klienti si večer rekapitulujú ponuku a vyhodnocujú celkový dojem z pozitívneho stretnutia.
Nechajme to na odborníkov a vyjednajme si primeranú cenu
Z celkového pohľadu môžeme povedať, že tak ako aj v iných odvetviach, tak aj v káve vyhráva skutočná profesionalita a kompletný servis. Z tohto pohľadu je potrebné uvedomiť si základné pravidlá kvality a vedieť tak rozoznať, či nám chce firma predať len drahú kávu, alebo má záujem o skutočnú dlhodobú spoluprácu s tým, že nám poskytne adekvátny servis. S kávou je to totiž ako s autom. Hľadáme kvalitu za primeranú cenu, tankujeme výkonné palivo a chceme pravidelný servis. Potom môžeme povedať, že nám to klape ako hodinky a s úsmevom na tvári vieme odporúčať našim známym a priateľom.
Foto: Spanish Chef