logo
KANCELARIE, s.r.o.
Staromestská 3, 811 03 Bratislava

tel.: +421 915 202 193
e-mail: info@kancelarie.sk

Optimálny kávový režim v kancelárii (III.)


Aké sú možnosti zabezpečenia zdravej a chutnej kávičky pre vašu firmu ? Predstavme si ako to skutočne vyzerá v našich kanceláriách ? Bohužiaľ, všade vidíme veľa ľudí konzumujúcich umelú instantnú kávu, ktorá sa v podstate kávou ani nedá nazvať. Viac k tejto problematike nájdete v pripravovanom článku „Instant vs. Real, kde sa tratia blahodarné účinky kávy... Pozrime sa však na firmy, ktoré už  urobili krok vpred a majú zrnkovú kávu.

KávaKlasické „lacné“ riešenie

Firma hľadá čo najlacnejšie riešenie, hlavne nech je nejaká tá káva k dispozícii a nech to stojí čo najmenej. Často však v skutočnosti platia viac keďže sa míňa na nekvalitu a zároveň sú zamestnanci nad kofeínovaní a klient, či partner odchádza s prekysleným žalúdkom a  trpkým pocitom na jazyku. Správnou prípravou kávy sa nikto nezaoberá, veď je to v podstate jedno nech si každý pije čo chce a je rád, že máme vôbec niečo.

„Zlepšujeme sa ...“

Firma investovala do stroja, kúpila drahšiu zmes a teší sa z toho, že vie zrazu ponúknuť lepší zážitok. Vybraný ľudia vo firme majú základné až pokročilé vedomosti a starajú sa o to, aby si dopriali svoju dávku kofeínu v sympatickej forme 

„Máme kávu na úrovni“

Firma má dodávateľa na úrovni, ktorý sa postará o komplet poradenstvo, urobí ochutnávku kávy, vysvetlí princípy prípravy správneho zdravého espressa a ostatných odvodených kávových nápojov. Zamestnanci sú na svoju firmu hrdí, chvália sa medzi známymi, partneri vždy s radosťou prídu na stretnutie a u sekretárky si objednávajú svoju obľúbenú šálku a klienti si večer rekapitulujú ponuku a vyhodnocujú celkový dojem z pozitívneho stretnutia.

PlichtaNechajme to na odborníkov a vyjednajme si primeranú cenu

Z celkového pohľadu môžeme povedať, že tak ako aj v iných odvetviach, tak aj v káve vyhráva skutočná profesionalita a kompletný servis. Z tohto pohľadu je potrebné uvedomiť si základné pravidlá kvality a vedieť tak rozoznať, či nám chce firma predať len drahú kávu, alebo má záujem o skutočnú dlhodobú spoluprácu s tým, že nám poskytne adekvátny servis. S kávou je to totiž ako s autom. Hľadáme kvalitu za primeranú cenu, tankujeme výkonné palivo a chceme pravidelný servis. Potom môžeme povedať, že nám to klape ako hodinky a s úsmevom na tvári vieme odporúčať našim známym a priateľom.   

Foto: Spanish Chef

Dušan Plichta
Dušan Plichta