logo
KANCELARIE, s.r.o.
Staromestská 3, 811 03 Bratislava

tel.: +421 915 202 193
e-mail: info@kancelarie.sk

Pracujte múdrejšie nie ťažšie: 17 skvelých tipov


Autor Daniel Pink uzatvára svoju knihu "Národ slobodných hráčov" zoznamom výborných s názvom „Pracujte múdrejšie nie ťažšie“. Zoznam je určený pre ľudí, ktorí chcú rozbehnúť svoje vlastné podnikanie. Úprimne povedané, ten zoznam je taký dobrý, že si myslím, že môže byť prospešný pre každého z nás. Nižšie uvádzam moje najobľúbenejšie body.

 

Plan

 

Ilustračná grafika. Pixabay.com

  1. Vytvorte si zoznam „Nerobiť” - Ďalší nenapodobiteľný drahokam od Toma Petersa. Vytvorte si zoznam, ktorý obsahuje všetky veci, s ktorými by ste nemali strácať čas – zbytočné úlohy, porady a stretnutia, bezcenné telefonovanie atď. Umiestnite ho hneď vedľa zoznamu „Urobiť“ - a držte sa ho. (Viac tu.)
  2. Noste si so sebou zápisník a pero. Thomas Edison si zapisoval. Virginia Woolf si zapisovala. A Charles Darwin tiež. Všade si so sebou brali zápisník a zapisovali si všetky dôležité myšlienky, ktoré im prišli na um....a občas si v nich zalistovali. Verte mi, je to skvelý spôsob ako prísť na nové nápady a vniesť do svojho života kreativitu. (Viac tu a tu.)
  3. Vycibrite si svoj trefný rečový prejav. Je dôležité, aby ste boli schopní vysvetliť kto ste, čo robíte a aký môžu mať ľudia osoh z vašej práce a vášho nadania – do 30 sekúnd. Neskôr to skráťte na 15 sekúnd. Precvičujte to. Zdokonaľte to. ... Ale pozor: Váš prejav nesmie znieť ako prednáška. Musí to znieť čestne, výstižne a zaujímavo.  
  4. Vytvorte si úvodný rituál. Vyskúšajte to – začnite každý deň rovnakým rituálom. Ak pracujete z domu, dajte si krátku prechádzku, než vojdete do svojej pracovne. Predtým, než sa pustíte do práce si dajte šálku kávy či čaju alebo chvíľu meditujte. Tento úvodný rituál upokojí vašu myseľ, telo a dušu na celý deň. (Viac tu.)
  5. Vytvorte si záverečný rituál. Uvedomte si ten moment na konci vášho pracovného dňa. Pokúste sa ukončiť každý pracovný deň rovnakým rituálom. Upracte si stôl. Zálohujte si dáta v počítači. Urobte si zoznam povinností na ďalší deň. (Viac tu.)
  6. Zvyknite si na tri neresti: Nespoľahlivosť. Nerozhodnosť. Nestálosť. Kolabujú projekty. Strácajú sa peniaze. Zákazníci sú nahnevaní. Preneste sa cez to. Občas sa to stáva...
  7. Učte sa nové veci. Staňte sa strojom na učenie. Veľa sa pýtajte. Pozvite múdrych ľudí na obed. Čítajte. Čítajte často. Počúvajte audio knihy. Choďte na kurz. Navštevujte konferencie (sú to výborné miesta na získanie nových kontaktov). Pridaná hodnota: Váš život bude zaujímavejší. A ďalšia výhoda: Štúdie dokázali, že ľudia, ktorí zaradia štúdium do svojho života pravidelne a natrvalo, žijú dlhšie. (Viac tu.)
  8. Zlyhávať je normálne. Naopak, nikdy nezlyhať nie je normálne. Ak nechcete zlyhať, nesnažíte sa dostatočne a nedávate do toho všetko. (Viac tu.)
  9. Ustrážte si svoj kalendár. Uistite sa, že váš pracovný čas je zameraný na jednu alebo dve hlavné priority. Spýtajte sa sami seba: “Chcem robiť presne to, čo robím teraz vo svojom voľnom čase?” Zapamätajte si: vy ste váš kalendár. Takže pristupujte k svojmu kalendáru s rešpektom.(Viac tu.)
  10. Buďte paranoidný. Dobré časy netrvajú večne... (Viac tu.)
  11. Nebuďte paranoidný. Ani zlé časy netrvajú večne...
  12. Nikdy netvrďte vopred, že to stihnete ešte pred termínom. Stačí, ak odovzdáte svoju prácu skôr, a budete vyzerať ako hrdina. Podobná rada(znie síce ako zo stredoveku, ale je neotrasiteľná): Sľúbte menej, prineste viac. 
  13. Buďte rýchly, ale neponáhľajte sa. Toto nie sú moje slová. Pochádzajú od legendárneho basketbalového trénera UCLA Johna Woodena. Prečítajte si to znova. Popremýšľajte o tom. Dáva to zmysel, však?
  14. Na e-maily a telefonáty reagujte rýchlo. Dokonca aj keď vaša odpoveď znie “Zavolám vám naspäť,” snažte sa ľuďom odpovedať do 24 hodín. Ocenia vašu zdvorilosť. Realita: Niekedy toto pravidlo porušíte.
  15. Nahlas sa smejte 10 minút denne. Pozrite si komédiu, prečítajte si vtipnú knihu, pozrite si svoje fotky zo strednej školy. Zasmejte sa. Naplno. (Viac tu.)
  16. Vyhraďte si “Deň na odpočinok”. Vyberte si jeden deň v týždni, počas ktorého nebudete pracovať ... Rešpektujte svoj vlastný “Deň na odpočinok”. Prospeje to vašej duši aj vášmu podnikaniu.
  17. Otestujte sa v nedeľu večer. Ak sa podobáte na 99 % populácie, už ste pravdepodobne zažili “nedeľnú trému.” Tento pocit sa začína plaziť po chrbte asi o pol piatej popoludní a vystupňuje sa o jedenástej večer, keď si uvedomíte, že na nasledujúci deň musíte ísť do práce. (Podľa mojich skúseností sa nedeľná tréma začína formovať asi v tretej triede na základnej škole a postupne zmizne než oslávite 70 rokov.)… Takže skôr, než pôjdete túto nedeľu spať, spýtajte sa sami seba: “Trápi ma nedeľná tréma?” Ak áno, pravdepodobne robíte niečo zle. Ale ak ju nemáte – ak si len tak ležíte v posteli a myslíte si “Vieš, toto sa mi celkom páči. Nebojím sa zajtrajška. V podstate sa naň teším” – potom ste pravdepodobne na správnej ceste. (Viac tu.)

autor: redakcia, Pôvodný autor: Eric Barker, Zdroj: Time.com