STILL rozširuje systém Lift Runner

06.09.2024

Patentovaný systém LiftRunner od spoločnosti STILL je už mnoho rokov synonymom úspornej, bezpečnej a dokonale synchronizovanej výroby. Hamburský expert na inteligentné intralogistické riešenia rozširuje svoje portfólio systému o tri nové rámy, ktoré zabezpečia ešte väčšiu efektivitu a flexibilitu, disponuje prispôsobenými aplikáciami a má tie najlepšie predpoklady pre automatizáciu procesov. Zatiaľ čo rám BX zaisťuje obzvlášť hospodárne zásobovanie výrobných liniek, rámy PE a PH sa zameriavajú na automatizáciu koncových procesov. Robustný PH rám je totiž vhodný aj pre náročné exteriérové činnosti.

Pre mnohé spoločnosti je logistika, v ktorej ide o postupné zásobovanie výrobných liniek potrebnými dielmi, ktorá funguje bez vysokozdvižných vozíkov, vystavaná na systéme ťahačov. Výhody sú nesporné - okrem efektivity rozhodujú aspekty ako minimalizovanie zásob, predchádzanie chybám, nízke nároky na pracovnú silu, značné odľahčenie dopravy a efektívne znižovanie nákladov menším počtom vysokozdvižných vozíkov. So systémom STILL LiftRunner ponúka STILL svojim zákazníkom široké portfólio ručných a automatických ťahačov, ako aj rôzne rámy a vozíky kompatibilné s nákladnými nosičmi podľa každej individuálnej požiadavky. STILL rozširuje svoje portfólio o tri nové rámy, s ktorými je možné ešte viac zvyšovať efektivitu a vylepšovať automatizáciu procesov.

STILL

Foto: STILL

Rám STILL BX: Šesť až osem prívesov s nezmenenou dĺžkou ťahača

Rám STILL BX, navrhnutý tak, aby bol ešte efektívnejší, má asymetricky odsadenú nápravu a nové sklopné oje. Tieto dva komponenty skracujú dĺžku ťahača a zároveň zvyšujú jeho stabilitu smerovania. Rám BX umožňuje namiesto obvyklých štyroch prívesov ťahať šesť, a za určitých podmienok dokonca osem prívesov jedným ťahačom. A to bez toho, aby ťahač potreboval viac miesta na zatáčanie a radenie. „To znamená zvýšenie kapacity ťahača o 50 až 100 percent pri zachovaní pôvodných priestorových podmienok,“ vysvetľuje odborník na ťahače STILL Herbert Fischer. Ťahač zostáva natoľko ovládateľný a flexibilný, že sa môže otáčať o 180 stupňov v uličke so šírkou iba 4,50 metra. Pre prevádzky to znamená vyššiu produktivitu bez zvýšenia objemu prepravy a bez dodatočných investícií do ďalšieho ťažného vozidla. „Rám BX umožňuje dodať do výroby až dvojnásobné množstvo materiálu za rovnaký čas a len s jedným ťahačom,“ vysvetľuje Fischer.

BX rám je výhodnou možnosťou aj pre prevádzky, ktoré nepotrebujú zvyšovať frekvenciu dodávok. Pri preprave rovnakého množstva vopred zmontovaných jednotiek na výrobnú linku jazdí ťahač s nižšou frekvenciou, čím dochádza k výraznému zníženiu prepravy. A to nielen zvyšuje bezpečnosť v sklade, ale šetrí tiež cennú energiu a ľudské zdroje.

„Čím menej manipulačnej techniky sa pohybuje v sklade a vo výrobe, tým menej často zastavujú a znova zrýchľujú a tým sa znižuje riziko nehôd,“ vysvetľuje expert nezanedbateľný prínos pre zákazníkov.

STILL PE a PH rámy: Flexibilné a automatizované až po výrobnú linku

Optimalizovaná kompatibilita prepravy nákladu s efektívnou interakciou medzi ťahačom a automatizovanými vozíkmi sú kľúčové pridané hodnoty nových rámov PE a PH. Dopĺňa ich inovatívny systém riadenia štyroch kolies, ktorý zaisťuje obzvlášť vysokú stabilitu nasmerovania, a to aj pri vyšších rýchlostiach, v zákrutách a pri brzdení. Vysokú úroveň flexibility nosného zariadenia umožňuje posuvný stredový stĺpik na nových rámoch. V kombinácii s možnosťou nakladania a vykladania z oboch strán je možné kombinovať rámy so širokou škálou rôznych nosičov nákladu.

Zaťahovacie zdvíhacie profily uľahčujú zasúvanie a vysúvanie vozíkov a posuvný uzamykací mechanizmus je natoľko ergonomický, že zabezpečuje citeľnú úľavu pre obsluhu aj pri ťažkých nákladoch. "Požiadavky našich zákazníkov sú stále náročnejšie a musíme ich prispôsobovať na mieru, pretože výroba je čoraz flexibilnejšia a objemy vyrábaných sérií sa zmenšujú. Náš systém LiftRunner je v tomto vysoko kompatibilný a nové rámy poskytujú viac možností výberu a prispôsobenia sa potrebám prevádzky,“ vysvetľuje H. Fischer.

Zasúvacie zdvíhacie profily nových rámov umožňujú, aby bolo možné nosič nákladu úplne presunúť cez rám. Keď je rám zdvihnutý, zdvíhacie profily vychádzajú zo stredového profilu a potom sa umiestnia pod vozík, čím ho zdvihnú. Táto schopnosť umožňuje prvé nakladanie a vykladanie ťahača pomocou autonómnych mobilných robotov (AMR), ako sú STILL ACH alebo AXH. STILL tak svojim zákazníkom dláždi cestu k plnej automatizácii koncových činností, teda k bezpečnej a optimálnej dodávke materiálov z ťahača priamo na výrobnú linku.

Okrem zlepšenia výkonu pri manipulácii zohráva dôležitú úlohu aj bezpečnosť a znížené požiadavky na počet pracovníkov. Zatiaľ čo rámy PE s nosnosťou až 1 000 kg na príves sú určené do interiéru, rámy PH sú perfektnou voľbou pre náročné exteriérové procesy. Rámy PH sú obzvlášť robustné, vybavené veľkými pneumatikami SE a vďaka ochrane pred poveternostnými vplyvmi a bezpečnému osvetleniu sú ideálne pre spoľahlivé a plynulé zásobovanie celého areálu závodu. Na jednom prívese prepravia až 1 600 kg.

Značka STILL novými rámami na ťahače opäť dokazuje svoje strategické zameranie na zvyšovanie efektivity a premyslenej automatizácie pre čo najoptimálnejšie riešenia procesov materiálového toku.

Zdroj: STILL

Prieskum

Top ponuky