Plánovať, plánovať a plánovať. Či sa rozhodnete zostať v súčasných priestoroch, alebo sa presťahovať, vedomosti a znalosť trhu sú kľúčom k úspechu. Doprajte si dostatok času na analýzu, plánovanie, prieskum trhu, výber priestorov, dispozičné rozvrhnutie priestoru, vyjednávanie obchodných podmienok, ako aj na zariadenie Vašich nových kancelárií a presťahovanie sa.
Pouvažujte najskôr nad Vašimi možnosťami:
Ste spokojní? Napriek tomu netreba zanedbať dôležité veci. Ak Váš súčasný priestor zodpovedá Vašim podnikateľským potrebám, ale Vaša nájomná zmluva má čoskoro vypršať, treba ju obnoviť. Nezabudnite sa uistiť, či Vám bude veľkosť existujúcich priestorov vyhovovať aj v blízkej budúcnosti. Overte si, či Vaše obchodné podmienky (výška nájmu, prevádzkové náklady, flexibilita výpovede a pod.) zodpovedajú situácii na trhu. Keď máte príležitosť, neváhajte si vyjednať nové obchodné podmienky s prenajímateľom. Ak nie ste odborníkom v danej oblasti, odporúčame Vám využiť služby profesionálnych realitných agentov, ktorí majú prehľad o trhu a dostatok skúseností s vyjednávaním nájomných zmlúv.
Ak sa Vaša nájomná zmluva blíži ku koncu a Vaše súčasné kancelárie Vám nevyhovujú, máte obrovskú príležitosť na „nový začiatok“ a získanie dodatočných úspor na nájme.