Firmy vo svete čelia neustále rôznym výzvam – či už ekonomickým, sociálnym alebo environmentálnym. Spoločnosť, ale aj zamestnanci, stále viac firmu vnímajú aj prostredníctvom toho, ako sa správa k životnému prostrediu, napríklad, či triedi odpad v kanceláriách. Komerčné subjekty chcú zároveň ušetriť náklady za odvoz odpadu. Ide to ruka v ruke?
Ako teda správne postupovať pri zavedení triedenia vo firme, aby profitoval environment, a zároveň firma ušetrila náklady? Vedie k tomu sedem krokov.
1. Rozhodnite sa
Pri zavádzaní triedenia je na prvom mieste rozhodnutie a podpora vedenia firmy. Na schválenie je dôležité si nachystať argumenty, prečo kúpiť koše na triedenie odpadu. Zistite si koľko vás stojí odvoz komunálneho odpadu a koľko môžete ušetriť zavedením efektívneho programu triedenia.
2. Zabezpečte si pristavenie kontajnerov
V prípade, že nemáte pri budove kontajnery na triedený odpad, je dobré o tom požiadať správcu budovy alebo priamo firmu, ktorá zabezpečuje odvoz a likvidáciu odpadu. Zistite aký odpad vyvážajú a rozhodnite sa, aký odpad budete vo firme triediť.
3. Vyberte miesta, kde budú umiestnené koše na triedenie
Spoločne s kolegami si prejdite priestory a vyberte vhodné miesta na vytvorenie tzv. triediacich ostrovčekov. Nie je potrebné mať koše pri každom pracovnom stole, stačí sada košov pre 10 až 12 zamestnancov.
4. Vyberte dodávateľa
Spočítajte si koľko košov budete potrebovať, prípadne sa poraďte s dodávateľom. Koše by mali byť kvalitné, ale za primeranú cenu. Popýtajte sa tiež po nálepkách na koše a možnostiach pomoci pri internej komunikácii.
5. Interná komunikácia a motivácia
Pri zavádzaní triedenia nezabudnite na komunikáciu vo firme. Je veľkou pomocou, ak program triedenia odpadov podporí CEO alebo niekto z vrcholových manažérov. S plagátmi alebo materiálmi na internú komunikáciu môže pomôcť dodávateľ košov, alebo komunikačná agentúra, špecializujúca sa na internú komunikáciu.
6. Sledovanie výsledkov a doladenie
Počkajte pár týždňov a overte si, či kolegovia na triedenie zareagovali pozitívne. Ak je to potrebné, dokúpte alebo premiestnite koše na iné miesto. Odmeňte kolegov, ktorí sa vzdali košov pri vlastných stoloch a využívajú iba koše na triedenie odpadov.
6. Vonkajšia komunikácia
Informujte partnerov a zákazníkov firmy, že triedite a že vám záleží na tom, aby ste chránili životné prostredie.
Zdroj: Spoločnosť www.greenoffice.sk, ktorá sa špecializuje na ekologické riešenia do firiem, Foto: Stock.xchng