Na Slovensku relatívne nový pojem facility manažmentu stále mnohí chápu len ako sofistikovanejší termín pre správu budov. Nie je to však celkom tak. Je to činnosť či služba spojená predovšetkým s hľadaním komunikácie medzi prostredím a technológiami, ktorá má klientovi priniesť finančne najmenej náročné riešenia. Záber je teda oveľa širší ako pri slovenskom výraze, ktorý sa obmedzuje iba na technickú správu. Základnou filozofiou je odbremeniť klienta od dohodnutých sekundárnych činností, umožniť mu sústrediť sa na hlavnú podnikateľskú činnosť a navyše mu vďaka vlastnému know-how priniesť úspory.
Pri takomto chápaní facility manažmentu je teda jasné, že na výber spoľahlivého partnera je potrebné dopriať si dostatok času a zistiť všetky detaily, ktoré bude služba obnášať. Prinášame vám zopár praktických tipov, čo je dobré si vyjasniť hneď na začiatku.
Ešte pred podpisom zmluvy si jasne vydiskutujte, čo je súčasťou paušálneho poplatku, ktorý platíte za správu priestorov. Nie vždy je totiž tarifa za správu súčasťou nájomného. Nezriedka býva zahrnutá v extra balíku, ktorého súčasťou sú aj poplatky za energie. Ten môže dosiahnuť aj 40 percent ceny nájomného, o túto sumu teda platíte viac. Tak isto treba mať jasno v tom, či sa upratovanie či údržba vzťahuje len na spoločné priestory alebo aj priamo na konkrétnu kanceláriu. A koľko zaplatíte, ak chcete úkon nad rámec zmluvného vzťahu. Kľúčový je systém hlásenia porúch, teda to či je na druhej strane jasne stanovená zodpovedná osoba a spôsob jej kontaktovania. Väčšina kvalitných firiem využíva softvér, do ktorého sa zadávajú požiadavky podľa priority a sledujú sa aj náklady na opravy. Šetrí to čas aj peniaze a predchádza chybám.