Brnenský e-shop s barefoot obuvou Bosonožka.cz začal v roku 2015 ako obchod o pár ľuďoch a tovar skladoval v obývačke majiteľky. Dnes patrí medzi najúspešnejších predajcov barefoot obuvi v Česku a na ploche 1 000 m² skladuje cez 30 000 párov topánok od českých aj svetových značiek. Aby tak veľký sklad mohol efektívne riadiť, nasadil systém na riadenie skladu (WMS).
Majiteľka Bosnožky Zuzana Sovjáková Koubková spustila e-shop v roku 2015, kedy objavila dieru na trhu. „Môjmu synovi bol rok a potreboval topánky. Zistila som, že v Česku je o detské barefoot topánky záujem, ale nikto ich nepredáva. Tak som nakúpila prvé páry za 300 000 Sk a začala ich predávať sama,“ spomína.
Prvý polrok Sovjáková Koubková e-shop prevádzkovala doma v obývačke, neskôr sa presunula do prenajatého skladu o 50 m² a po dvoch rokoch zamierila do priestorov v brnenskej Líšni, kde dnes prevádzkuje aj kamennú predajňu. „Firma rástla a dokupovali sme ďalšie a ďalšie značky od českých aj svetových výrobcov. Rozšírili sme sortiment o pánsku aj dámsku obuv, prenajali sme nové skladové priestory a rozrástli sa na dnešných 1 000 m²,“ hovorí Sovjáková Koubková.
Foto: GRiT, Barefoot Brno
Rast firmy a skladových priestorov ale priniesol aj problémy. Príjem tovaru Bosonožka stále vybavovala len s ceruzkou a papierom, výdaj bol závislý od hlavnej skladnice, ktorá ako jediná poznala skladové pozície tovaru. To bolo v e-shope s 30 000 pármi topánok neudržateľné.
„Keď hlavná skladnica ochorela, práca v sklade sa takmer zastavila. Vyhodnotili sme, že naše súčasné procesy musíme zmeniť. Preto sme spýtali skladový audit, kde nám ako riešenie odporučili WMS,“ pokračuje Sovjáková Koubková.
Bosonožka krátko potom nasadila skladový systém Lokia WMS od spoločnosti Grit. Zefektívnila tým príjem aj výdaj tovaru, znížila počet vratiek a zrýchlila prácu skladníkov. Tí sa v sklade lepšie orientujú vďaka mape vrátane pozícií tovaru, ktorú majú v čítačkách. „Lokia WMS nám uvoľnila ruky. Vratky teraz vybavujeme o 65 % rýchlejšie, brigádnikov zaučíme za pár minút a inventúru 30 000 kusov tovaru zvládneme za dva dni,“ hovorí Sovjáková Koubková.
Bosonožka rastie aj v období, keď tržby českého e-commerce klesajú. Pre iné e-shopy môže byť inšpiráciou, že pozvoľný rast v kombinácii s investíciami do technológií pomáha prekonávať krízové obdobia.
Zdroj: GRiT