DB Schenker: Z denníka vodiča

19.12.2024

„Keby nebolo kolegov vodičov, ťažko by bola DB Schenker takto úspešná firma,“ hovorí Daniel Dobrovič, marketingový manažér a hovorca poprednej prepravnej spoločnosti DB Schenker Slovensko. Spoločnosť v rámci európskej distribučnej siete aktuálne zamestnáva vyše 25 tisíc vodičov, ktorí na vlastnú päsť urobia stovky rozhodnutí denne. A vďaka tomu preprava šľape ako hodinky. Ako vyzerá typický deň vodiča v DB Schenker?

Práca vodiča rozvozového vozidla si vyžaduje veľkú mieru zodpovednosti, presnosti a schopnosť riešiť neočakávané situácie. Bez týchto vlastností by distribúcia tovaru a logistika nemohli efektívne fungovať. Kvalitní vodiči nákladných vozidiel sú kľúčovými postavami pri bezpečnej a efektívnej cestnej preprave. Ich povinnosti sú síce upravené zákonmi a pravidlami cestnej premávky, no okrem toho preberajú na seba zodpovednosť navyše. Riadia totiž nákladné vozidlo, ktorého hmotnosť často presahuje desiatky ton a denne čelia rozhodnutiam, ktoré musia zohľadniť aktuálnu situáciu na cestách, nečakané zmeny počasia či dopravné zápchy, ale aj možné technické problémy na vozidle.

Zodpovednosť na prvom mieste

Každý vodič zodpovedá za technický stav vozidla a je povinný ho pred každou jazdou skontrolovať, aby sa predišlo možným nehodám. Ich úlohou je tiež dohliadať na to, aby bol tovar pri prevoze efektívne a bezpečne uložený a čo je najdôležitejšie, zabezpečený proti pohybu. Súčasne každý vodič musí rešpektovať ostatných účastníkov cestnej premávky. Tomu predchádza dôsledné dodržiavanie pravidiel cestnej premávky, napríklad maximálnej povolenej rýchlosti, dopravných značiek a svetelnej signalizácie, správne používanie jazdných pruhov či poskytovanie prednosti v jazde tam, kde je to potrebné.

„Spoločnosť DB Schenker dbá na to aby boli všetci jej vodiči správne vyškolení a uvedomovali si dôležitosť racionálnej jazdy. Pravidelne prechádzajú odbornými školeniami zameranými na bezpečnú a úspornú jazdu a samozrejme aj na nové zákonné ustanovenia pravidiel cestnej premávky“ uvádza Daniel Dobrovič.

V dnešnej dobe, kedy je pre spoločnosti dôležitá aj udržateľnosť ich podnikania, je potrebné aby sa aj vodič správal zodpovedne voči životnému prostrediu. Dosahuje to nielen úsporným štýlom jazdy a vypínaním motora keď stojí a čaká na vyloženie tovaru, ale aj správnou likvidáciou odpadu z vozidla.

DB Schenker

Foto: DB Schenker

Tvár spoločnosti na cestách

Doručovanie zásielok nie je len o prevoze z bodu A do bodu B. Je to cesta plná výziev, zodpovednosti a nečakaných situácií, ktoré robia z vodiča kľúčového hráča logistického sveta. Vodiči sú tvárou spoločnosti, ktorá zákazníkom doručuje tovar, dôveru a spoľahlivosť. Ich povinnosti presahujú klasické riadenie vozidla – musia zvládnuť presné plánovanie, dôslednú

kontrolu technického stavu, bezpečné uloženie nákladu a efektívnu komunikáciu so zákazníkmi. Ich práca začína ďaleko pred štartom motora. Každé ráno kontrolujú pneumatiky, brzdy, svetlá a zabezpečenie nákladu. Len tak môžu vyraziť na cestu.

denníka vodiča: Jeden deň, stovky rozhodnutí

V európskej distribučnej sieti DB Schenker pracuje aktuálne viac ako 25 tisíc vodičov, čo predstavuje skutočne významnú hodnotu spoločnosti. Práca vodiča nákladného vozidla v distribúcii tovaru je pritom náročná a dynamická. Stojí na nej kompletný beh celého logistického reťazca. Pozrite sa, ako vyzerá typický deň vodiča v preprave.

Ráno:

Vodič prichádza na logistické centrum alebo sklad, kde preberá potrebnú dokumentáciu o zásielkach a kontroluje stav svojho vozidla. Pred jazdou vykonáva povinnú kontrolu technického stavu, vrátane pneumatík, svetiel a brzdového systému. Po načítaní tovaru starostlivo skontroluje jeho zabezpečenie, aby predišiel poškodeniu pri preprave.

Dopravný plán:

Po odjazde sa vodič riadi presným harmonogramom a trasou, ktorú mu poskytol dispečing. Počas jazdy musí vodič dodržiavať dopravné predpisy, optimalizovať čas a reagovať na nečakané situácie, ako sú dopravné zápchy alebo zmeny počasia.

Rozvoz:

Pri každom mieste vykládky vodič komunikuje so zákazníkmi, odovzdáva potrebnú dokumentáciu a pomáha s vykladaním tovaru. Jeho úlohou je tiež zaistiť, aby bol dodaný tovar v bezchybnom stave.

Obed a pauzy:

Počas dňa má vodič plánované prestávky na odpočinok a jedlo. Pauzy sú nevyhnutné pre regeneráciu a dodržiavanie predpisov o maximálnom čase jazdy.

Popoludnie a návrat:

Po dokončení všetkých dodávok sa vodič vracia na základňu. Niekedy ho čaká ďalšie nakladanie tovaru na nasledujúci deň. Po návrate je povinný odovzdať dokumentáciu a zaznamenať všetky problémy alebo poruchy, ktoré sa počas dňa vyskytli. „Vodiči nákladnej kamiónovej dopravy a rozvozových nákladných vozidiel pracujú pod veľkým tlakom. Na jednej strane musia zásielky doviesť do ich cieľa čo najrýchlejšie, na strane druhej musia myslieť na všetky drobné úkony a rutiny, ktoré zdanlivo s doručovaním nesúvisia ale bez týchto drobností by mohli ohroziť seba ako i ostatných účastníkov v cestnej premávke. Vodiči trávia za volantom na cestách dlhé hodiny kým doručia zásielky tam, kde je to potrebné. Zákazníci od nich vyžadujú aby boli vždy ústretoví, usmiati a profesionálni. Nie vždy je to jednoduché, lebo aj vodiči majú svoje dni. Napriek tomu sa vždy snažia našim zákazníkom poskytovať dokonalý servis tak ako ho zákazníci očakávajú a najmä doručiť tovar bez poškodení včas. Povedal by som, že prácu vodiča môžeme, bez okolkov, nazvať poslaním.,“ uzatvára Daniel Dobrovič.

Zdroj: DB Schenker

Prieskum

Top ponuky