Kuriérska spoločnosť DPD zaviedla rýchlejší a bezpečnejší spôsob preberania zásielok od kuriéra. Zákazníkom stačí pri doručení balíka nadiktovať kuriérovi PIN kód, ktorý dostali vopred mailom alebo v SMS správe avizujúcej doručenie zásielky. Už nie je potrebné, aby sa preukázali dokladom totožnosti a nemusia ani podpisovať prebratie. Výhodou je, že zásielku môže namiesto adresáta prevziať ktokoľvek, komu zákazník unikátny PIN kód odovzdá. Nový spôsob preberania zásielok je navyše úplne bezkontaktný, adresát aj kuriér tak budú lepšie chránení v prípade, ak by Slovensko zasiahla druhá vlna koronavírusu.
Foto: DPD
Zákazník sa už nemusí preukazovať dokladom totožnosti, ani podpisovať prebratie zásielky. Na vyzdvihnutie balíka stačí štvormiestny PIN kód, ktorý mu DPD doručí v SMS správe. „Doručovanie tovaru tak bude ešte jednoduchšie. Ak napríklad adresát vie, že sa v čase doručenia nebude nachádzať na určenom mieste, môže PIN kód zveriť kolegovi alebo zodpovednému susedovi,“ vysvetľuje Peter Pavuk, generálny riaditeľ DPD na Slovensku.
Zavedenie nového spôsobu doručovania urýchlila pandémia koronavírusu. Preberanie zásielky prostredníctvom PIN kódu totiž prebieha bezkontaktne. Kuriéri sa každý deň stretávajú s desiatkami ľudí a DPD chce aj takýmto spôsobom chrániť zdravie svojich zamestnancov a zákazníkov. „Počas prvých týždňov koronakrízy sme zaznamenali enormný nárast dopytu po doručovacích službách. Doručovanie prostredníctvom PIN kódu pomôže ešte viac eliminovať kontakt medzi zákazníkom a kuriérom napríklad aj tým, že sa nebudú dotýkať dokladov. Budeme tak môcť oveľa viac znížiť riziká v prípade, ak by sa koronavírus vrátil v druhej vlne,“ vysvetľuje Pavuk.
Inovácie, ktoré zvyšujú pohodlie adresátov, majú vplyv na efektivitu doručovania, a tým aj na životné prostredie. Vďaka nim klesá množstvo najazdených kilometrov v mestskom prostredí, a teda aj vplyv na ovzdušie pri doručovaní tovaru. „Čím jednoduchšie sa zákazník k svojej zásielke dostane, tým je samotné doručovanie efektívnejšie a šetrnejšie k životnému prostrediu,“ hovorí Pavuk. Jedným z najefektívnejších riešení je služba Predict, ktorá adresátom umožňuje kontrolovať a riadiť miesto a čas doručenia balíka. V deň doručenia zásielky je príjemca informovaný prostredníctvom SMS alebo mailom o presnom hodinovom intervale, v ktorom mu kuriér privezie balík a nie je teda potrebné aby celý deň čakal na adrese doručenia. V poslednej hodine pred doručením môže príjemca sledovať pohyb kuriéra online na mape, takže presne vidí, kde sa kuriér nachádza a koľko zastávok má ešte pred príchodom na jeho adresu.
Zdroj: DPD