Fulfillmenton uľahčuje logistiku

27.08.2021

Fulfillmenton je služba pre e-shopy, ktorá zásadne uľahčí logistický proces e-shopu. Od skladovanie tovaru, obalových materiálov, expedíciu až po dopravu. Na prianie zákazníka je možné aj pribaliť marketingové predmety, darčeky. Klient sa tak môžete plne sústrediť na prevádzku, marketing a spokojnosť svojich zákazníkov.

Keď to zjednodušíme, je to ako so zdieľaním bicyklov, átu alebo kancelárií. E-shopom odpadá veľká vstupná investícia a sklad je im k dispozícii, keď to potrebujú. Odpadá bariéra rastu, s fulfillmentovým centrom sa e-shopu nestane, že sklad je už príliš malý alebo naopak zbytočne veľký. Vďaka fufillmentu je vždy taký, aký práve e-shop potrebuje. "E-shop navyše vie dopredu cenu za zásielku, kde vidí, koľko ho stojí naskladnenie, skladovanie, balenie, expedícia, doprava, obalové materiály. Ľahko si tak môže spočítať, či sa mu oplatí investovať do vlastného alebo zdieľaného skladu," prezrádza David Polášek z Pošty bez hraníc.

1

Zdroj: Pošta bez hranic

Ďalšie výhody služby

Naviac odpadá veľa starostí. Napr. prijímanie a udržiavanie personálu a jeho efektívnosti, investície do technológií, nájomných priestorov, balenie, strojov. Obrovskou výhodou je napojenie fulfillment na dopravcu. Spoj e-shop dátovo so systémom dopravca je na desiatky až stovky hodín práce vývojárov, ktorí sú v tejto dobe nedostatkoví. Počet napojených dopravcov sa líši firma od firmy. "Keď budeme hovoriť iba za Poštu bez hraníc a Fulfillmenton, ponúkame napojenie na viac ako 50 európskych dopravcov a počet stále rastie," hovorí David Polášek z Pošty bez hraníc.

Proces balenia

Proces balenie prebieha manuálne za pomocou strojov a procesov. Tým, že na Fulfillmentonu je z definície služby sortiment všetkého druhu, tak má každý výrobok svoje vlastné balenie. Dôležitú úlohu v procese balení hrajú procesy, materiály a technológie. "U nás je tento proces nastavený tak, že cestu zásielky zo skladu k balenie obstaráva automatický pás medzi niekoľkými poschodiami skladu. V rámci balení prebieha aj proces expedície, automatizovaného zdokumentovanie zásielky a príprava na odovzdanie dopravcovi.

Vďaka tomu sa všetky úkony so zásielkou stíhajú okolo 27 sekúnd, "predstavuje Radek Holík prevádzkový riaditeľ Fulfillmenton. Samozrejme samotné balenie je otázkou dobrého procesu, ergonómia balenie a prípravou baliaceho pracoviská. Nemalú úlohu v tom hrajú "chytré" obalové materiály, ktoré zjednodušujú prácu pri balení. "Z toho, ako vidím zásielky, ktoré si objednávam ja, viem, že stále veľa e-shopařů neprešla na integrované lepiace pásky v krabici. Pritom integrovaná lepiace pásky šetrí obrovské množstvo času a zároveň je príjemnejšie a bezpečnejšie pre adresáta pri otváraní krabice," zdieľa svoje skúsenosti Radek Holík prevádzkový riaditeľ Fulfillmenton.

Výber správneho materiálu šetrí peniaze aj čas

Záleží na preferenciách adresátov / e-shopov a jednoduchosti balenia. Dnes už je v materiáloch obrovský výber a dajú sa vybrať materiály ktoré sú ekologické, ekonomické, jednoduché alebo odolné. Klasika je kartónová krabica a jej rôzne prírezy (pre knižky, fľaše, ostré predmety ...). Zaujímavým vylepšením staré dobré klasiky je integrovaná papierová páska. Vďaka nej spotrebuje e-shop oveľa menej materiálu, vzniká menej neporiadku a adresát zásielku rozbalí bez pomocou noža, nožníc a nervov. "A čo si budeme nahovárať, ten zážitok z rozbaľovaní nové veci môže nešikovné balenie výrazne pokaziť," dodáva Radek Holík prevádzkový riaditeľ Fulfillmenton.

Trendy vo výbere materiálu

Medzi tie najpoužívanejšie materiály okrem kartónu patrí bublinkové obálky, stretch fólie alebo pevné tubusy. Čo sa týka výplne, najčastejšie sa používa 100% recyklovateľný papier. Okrem ekologickej stránky veci, vítajú e-shopy i jeho skladnosť. Spomínaný recyklovateľný papier sa predáva najčastejšie vo stometrových rolách a šetrí miesto v sklade. Medzi ďalšie používané výplňové materiály patrí stále obľúbená bublinková fólia, polystyrénová telieska, drevitá vlna alebo vzduchové vankúšiky. U vzduchových vankúšikov platí tiež výhoda skladnosti, pretože ak e-shop investuje do stroja na nafukovanie vankúšikov (cenovo niečo vyše 20 000 Kč), dokáže ušetriť veľa miesta vo svojom sklade. "E-shopy, ktoré premýšľa viac o celom zážitku zákazníka si často dajú záležať na tom, ako balenie vyzerá alebo do čoho sa balí. Pri vybraných e-shopov si dokonca môžete vybrať, či chce adresát zabaliť zásielku ekologicky alebo z recyklovateľných materiálov," uzatvára Radek Holík prevádzkový riaditeľ Fulfillmenton. 

Zdroj: Pošta bez hranic

Prieskum

Top ponuky