Kancelárske vybavenie v kríze

03.08.2012

Celkové tržby kancelárskeho vybavenia a spotrebného tovaru v západnej Európe v prvom štvrťroku 2012 dosiahli 4,0 miliardy EUR; to predstavuje medzikvartálny pokles vo výške 6,3%. Všetky krajiny, ktoré sa zúčastnili prieskumu GfK TEMAX® Western Europe v tomto sektore poklesli s výnimkou Rakúska a Belgicka. Rozsah tohto poklesu sa však v jednotlivých krajinách líši. Napríklad v Nemecku bol zaznamenaný iba mierny pokles hodnoty tržieb vo výške 2%.

Elektronika v kancelarii
Ekonomická kríza v EÚ bola hlavným dôvodom tohto negatívneho výsledku. To viedlo k negatívnemu vývoju vo všetkých segmentoch a technológiách zariadení pre tlač (atramentové aj laserové, samostatné aj multifunkčné). Dokonca aj laserové multifunkčné zariadenia, ktoré v posledných kvartáloch rástli nedokázali pozitívne ovplyvniť status sektora kancelárskych zariadení a spotrebného tovaru ako celku. 


Napriek tomu segment tlačiarní ponúka aj naďalej mnoho spôsobov, ako dosiahnuť dobré tržby. Vďaka rôznorodej ponuke produktov, typov a technológií bude pre maloobchodných predajcov čoraz dôležitejšie, ponúkať zákazníkom nielen kvalitné služby, ale aj produktové portfólio pokrývajúce všetky relevantné technológie tlače a dostatočne podporovať najnovšie trendy ako je napr. mobilná tlač.

Zdroj: GfK TEMAX® je index vyvinutý divíziou GfK Retail and Technology určený na sledovanie trhov spotrebného tovaru dlhodobej spotreby. Jeho zistenia sú založené na pravidelných prieskumoch uskutočnených maloobchodným panelom divízie GfK Retail and Technology. Maloobchodný panel zahŕňa dáta z viac než 370 000 maloobchodných prevádzok na celom svete.

Foto: Sxc.hu

Prieskum

Top ponuky