Stresujúce výkyvy v rýchlosti pripojenia

13.04.2017
  • Ericsson a Vodafone skúmajú reakcie používateľov počas spomalenia širokopásmového pripojenia; spoločnosti používajú neurovedu, aby zistili, do akej miery výkon siete ovplyvňuje emócie používateľov, ich stres a vnímanie značky operátora.
  • Podľa účastníkov štúdie môže dokonca aj dvojsekundové oneskorenie pri nahrávaní selfie na Facebook spôsobiť používateľom smartfónov stres.
  • Výsledky ukazujú, že spotrebitelia majú vysoké očakávania v súvislosti s časom spojeným s obsahom, pričom aj sekundové oneskorenie pri načítaní videa je pre používateľov stresujúce.

Smartfóny

Ilustračné foto: Pixabay.com

Vo výskumnom projekte z konca februára použili spoločnosti Ericsson a Vodafone Nemecko neurovedu na zistenie, čo si používatelia mobilného širokopásmového pripojenia skutočne myslia o slabom výkone siete. Na sledovanie mozgovej aktivity 150 účastníkov, ktorí sa dobrovoľne prihlásili do projektu v nemeckom Düsseldorfe, sa použilo elektroencefalogramové zariadenie (skrátene EEG). Výsledok ukázal, že aj malé oneskorenia a narušenia zvyšujú úroveň napätia a stresu a majú negatívny dopad na lojalitu účastníka k značke operátora.

Účastníci štúdie museli počas 10-minútového používania smartfónu absolvovať trinásť konkrétnych úloh, kedy bolo simulované zníženie kvality poskytovanej služby. Úlohy zahŕňali jednotlivé aktivity ako prezeranie webových stránok, streamovanie videí, či nahrávanie fotografií a „selfies“. Okrem EEG zariadenia bolo na sledovanie pozornosti a srdečnej frekvencie odberateľov použité aj vybavení na sledovanie pohybu očí a meranie pulzu. Vodafone je prvou spoločnosťou na trhu a na svete, ktorá v spolupráci s Ericssonom využíva nové spôsoby štúdia spotrebiteľských emócií.

Guido Weißbrich, riaditeľ výkonu siete v nemeckom Vodafone, k štúdii povedal: „Táto štúdia dokazuje, ako rýchlo sa používatelia smartfónov stali nespokojnými, keď širokopásmová sieť nefungovala v celé svojej kráse. Iba sekunda oneskorenia pri sťahovaní či nahrávaní obsahu má výrazne negatívny dopad na používateľskú skúsenosť, takže musíme urobiť všetko pre to, aby sa pri sledovaní videí zabránilo zdĺhavému ukladaniu alebo zamrznutiu obsahu.“

Vzhľadom na to, ako bola ovplyvnená lojalita predplatiteľov a vnímanie značky, bola štúdia doplnená o dotazník, ktorý účastníci vyplnili pred a po plnení jednotlivých úloh.

Bradley Mead, vedúci manažovaných služieb, designu siete a optimalizácií v rámci obchodnej jednotky sieťových služieb v spoločnosti Ericsson, hovorí: „Pre operátorov je nevyhnutné rozumieť tomu, čo si ľudia skutočne myslia o službe, ktorú poskytujú a ako to naozaj ovplyvňuje ich každodenný život. Teraz máme k dispozícii cenné dáta, ktoré je možné použiť pri optimalizácii a tvorbe sietí počas používania známych aplikácií na zvýšenie zážitku.“

Poznatky z výskumného projektu viedli spoločnosť Ericsson k spusteniu projektu „Ericsson Neurometric Analysis" a k dodaniu poznatkov k skúsenostnému do svojho portfólia

Zdroj: Ericsson

Prieskum

Top ponuky