Tipy pre zdravé prostredie v kancelárii

12.12.2012

Ochorieť v zamestnaní môžete celkom ľahko. Stačí, keď vám kašľajúci kolega podá bez rozpakov telefónne slúchadlo, do ktorého pred chvíľou hovoril. Riziko predstavuje taktiež spoločné užívanie vybavení kancelárie, ako sú mikrovlnné rúry, chladničky, kávovary, kopírky alebo aj hubky na umývanie riadu. Ako vyplýva zo zistení spoločnosti Kimberly-Clark Professional, firmy, ktoré motivujú zamestnancov k dodržiavaniu hygienických zásad, môžu znížiť riziko pracovných absencií kvôli chorobám až o 45 %.Kleenex

1. V kancelárii pravidelne vetrajte

Skúste aspoň niekoľkokrát za deň v kancelárii vyvetrať. Vydýchaný vzduch znižuje koncentráciu a môže spôsobovať i bolesti hlavy. V dlhodobo uzatvorených priestoroch sa taktiež jednoduchšie šíria vírusové a bakteriálne infekcie. Chrípka a prechladnutie pritom patria medzi hlavné dôvody využívania práce neschopnosti. Náklady na nemocenské dávky za jedného zamestnanca stoja firmy priemerne okolo 700 EUR ročne. Vetraním zároveň znížite koncentráciu alergénov, ktoré so sebou nevedomky prinášajú na šatách kolegovia chovajúci domácich miláčikov. Alergény tak môžu byť pre niektorých vašich kolegov spúšťačom nepríjemných alergických reakcií.

2. Nekýchajte do dlaní

K zdravému kancelárskemu prostrediu prispejete i ďalšími jednoduchými hygienickými zásadami. Pokračovať môžete napríklad tým, že prestanete kašľať a kýchať do svojich dlaní. Vreckovka, ktorú si priložíte k ústam, je omnoho vhodnejšia. V opačnom prípade totiž môžete ľahko rozširovať po kancelárii kvapôčkové infekcie, najmä pokiaľ pracujete v otvorenom priestore. Rizikové potom môže byť i bežné podanie ruky. Kontaminovať môžete ľahko i rôzne kancelárske predmety, ktoré spoločne využívate s kolegami: kľučky dverí, telefóny, kávovary a ďalšie vybavenie, s ktorým prídete bežne do styku.

3. Umývajte si ruky

Kontaminácii kancelárskych povrchov zabránite pravidelným umývaním rúk. Hygienické podmienky posilníte používaním antibakteriálnych mydiel na ruky, ktoré pomáhajú zamedziť krížovému šíreniu baktérií. Nie je vôbec od veci, keď si ruky umyjete hneď po príchode do kancelárie. Obzvlášť vtedy, pokiaľ cestujete do zamestnania mestskou hromadnou dopravou a chytáte sa rôznych držadiel, ktorých sa dotýkajú tisícky ľudí. Znížite tak riziko preniknutia baktérií alebo vírusov napríklad očnou sliznicou – napríklad pri bežnej výmene kontaktných šošoviek. Chybu nespravíte, keď si pred umytím rúk dáte dole prstene.

4. Používajte jednorázové utierky

Používajte jednorázové utierky na ruky, jeden látkový uterák pre niekoľko ľudí je ďalším ohniskom nákazy – nie každý si ruky umýva dôkladne. „Papierové utierky môžete použiť taktiež k uzatvoreniu vody na toaletách – kohútik či páčka batérie sú totiž ďalšie miesta, na ktorých sa človek špinavou rukou dotýka,“ hovorí Roman Garaj zo spoločnosti Kimberly-Clark Professional, ktorá je autorom projektu Zdravé pracovisko. Cieľom projektu je pomôcť slovenským firmám znížiť úroveň absencií zamestnancov v dôsledku ochorení až o niekoľko desiatok percent a celkovo posilniť zdravie a spokojnosť pracovníkov.

Zdroj a foto: Kimberly-Clark

Prieskum

Top ponuky