Tretina firiem sa na GDPR ešte nechystá

21.11.2017

Na firmy, ktoré nakladajú s osobnými údajmi svojich zákazníkov alebo používateľov, čaká v máji 2018 nové nariadenie Európskej únie o ich ochrane. Hoci podnikom za nedodržanie GDPR hrozia vysoké pokuty, veľká časť z nich sa na ne ešte nezačala chystať. Túto možnosť v prieskume, ktorý na vzorke viac ako 1 400 firiem a živnostníkov realizovala aplikácie SmartEmaiing, uviedla bezmála tretina opýtaných.

GDPR

Ilustračné foto: Pixabay.com

"Zaujímalo nás, ako sa tuzemské a slovenských firmy na novinku v ochrane osobných údajov pripravujú a aké očakávajú, že s ňou budú mať náklady. Oslovili sme celkom 1 432 subjektov, najviac zastúpené medzi nimi boli e-shopy, firmy ponúkajúce IT služby, koučing, marketing a reklamu, finančné služby či vzdelávania. Zastúpené však boli aj firmy napríklad z poľnohospodárstva, strojárstva, realít, dopravy alebo automotive sektora," uviedla Kateřina Fišerová, manažérka aplikácie SmartEmailing.

Z unikátneho prieskumu vyplýva, že mnoho firiem sa na GDPR čiže Všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov (General Data Protection Regulation), ktoré nadobudne účinnosť 25. 5. 2018, ešte vôbec nechystá. Túto možnosť vybralo celkovo 32,54 percenta opýtaných. Ďalších 27,3 percenta respondentov potom uviedlo, že nevie, čo GDPR je.

"O niečo viac ako tretina respondentov, konkrétne 37,75 percenta, sa už na GDPR pripravuje - väčšina je vo fáze štúdia materiálov, menšia časť analyzuje dáta a ešte niečo málo cez dve percentá potom implementuje úpravy. Iba štyri respondenti uviedli, že už majú hotovo," komentovala Kateřina Fišerová s tým, že 1,12 % potom v prieskume uviedlo, že sa ich nariadenie netýka.

Prieskum sa tiež zaujímal o to, či majú firmy už vybraného partnera, s ktorým budú pri implementácii novinky v ochrane osobných údajov spolupracovať. 70,18 percenta opýtaných uviedlo, že partnera ešte nevybralo. Interne si GDPR plánuje riešiť 23,25 % firiem, zvyšných 6,56 % respondentov potom už partnera vybraného má.

Posledná otázka prieskumu smeroval na očakávané náklady v súvislosti s GDPR. "Že budú mať nulové náklady, alebo ich výšku nepoznajú, uviedlo 800 respondentov, teda 55,87 percenta. Viac ako tretina, presnejšie 37,64 percenta, potom očakáva náklady do päťdesiatich tisíc korún. Od päťdesiatich do sto päťdesiatich to bolo 4,89 percenta respondentov, v rozmedzí od sto päťdesiatich do pol milióna potom len 0,98 percenta. Len deväť opýtaných, čo zodpovedá 0,63 percenta, uviedlo, že predpokladá náklady vyššie ako pol milióna," povedala Kateřina Fišerová zo SmartEmailingu.

Zdroj: SmartEmailing

Prieskum

Top ponuky