Umelá inteligencia a budúcnosť logistiky

28.03.2023

Väčšina odvetví, vrátane logistiky, sa zmenila vďaka rozvoju nových technológií, ako je umelá inteligencia (AI). Autonómne vozidlá, automatizácia skladov, prediktívna analýza a múdre cesty sú príklady technológií, ktoré sa dnes stávajú novou normou.

„Digitalizácia je podľa môjho názoru pre spoločnosti zaoberajúce sa logistikou úplne zásadná. Doby, kedy sklady fungovali v štýle "papier - ceruzka" sú dávno preč. Pomocou digitalizácie sú firmy schopné výrazne zefektívňovať procesy, znižovať náklady a riadiť celkovo logistické operácie,“ hovorí Patrik Jokl, zakladateľ IPRICE RECARE, iprice-recare.com a prevádzkovateľ e-shopu iprice.cz.

Spoločnosti si začínajú uvedomovať hodnotu strojového učenia a výhody využitia odborných znalostí poskytovateľov AI na zlepšenie výroby a dodávok. Nie je prekvapením, že technologickí giganti ako Google a Tesla začali investovať do AI. V článku sa teda dozviete všetko, čo potrebujete vedieť o umelej inteligencii v logistickom priemysle.

irpice

Ilustračné foto: Pixabay.com

Čo je umelá inteligencia?

Vzhľadom na to, že neexistuje jednotná definícia, väčšina ľudí, vrátane niektorých vedúcich predstaviteľov podnikov, nemá podrobný prehľad o umelej inteligencii. Umelá inteligencia je súbor technológií, ktoré spoločne umožňujú strojom vnímať, interpretovať, učiť sa a konať na úrovni podobnej ľuďom. To možno vysvetľuje, prečo sa zdá, že každý má odlišný koncept umelej inteligencie: Umelá inteligencia je široký pojem, ktorý zahŕňa niekoľko rôznych koncepcií.

Ako to funguje?

Umelá inteligencia umožňuje softvéru automaticky sa učiť na základe vzorov alebo vlastností v dátach kombináciou obrovských objemov dát s rýchlym opakovaným spracovaním a sofistikovanými algoritmami. Vytvorenie systému umelej inteligencie je v podstate starostlivý proces prevrátenia ľudských vlastností a schopností do stroja a využitia jeho výpočtových schopností na prekonanie našich vlastných schopností.

Ako umelá inteligencia mení logistický priemysel?

„Pomocou AI dokážu spoločnosti nie riešiť, ale predvídať možné problémy. Správne nastavené AI dokáže natoľko zefektívniť chod skladu, že návrotnosť implementovaného systému môže byť veľmi rýchla,“ popisuje Jokl z IPRICE RECARE.

V logistike odomyká AI skutočný potenciál veľkých dát: S využitím sily Big Data budú logistické spoločnosti schopné vykonávať presné predpovede a zlepšovať svoju výkonnosť. Možno ju tiež využiť na lepšiu prediktívnu analýzu a lepšiu automatizáciu pre riadenie strategických rozhodnutí.

Roboty je možné využiť na nahradenie pracovníkov: Umelá inteligencia v logistike má pozitívny vplyv na riadenie skladových operácií. Roboti dokážu identifikovať, presúvať, triediť a sledovať zásoby, čím zvyšujú schopnosti moderných pracovníkov. Spoločnosť XPO Logistics Inc. tvrdí, že za určitých okolností nasadenie robotov do skladových operácií zvýšilo efektivitu až šesťkrát.

Využitie umelej inteligencie v logistike podporuje používanie samoriadiacich automobilov: Obľuba samoriadiacich automobilov rastie závratným tempom. Jednou z príčin je príspevok umelej inteligencie k prekonávaniu ľudských vodičských schopností. Vďaka využitiu technológií snímania, ktoré spoločne vytvárajú trojrozmerný obraz okolia vozidla, vrátane dopravných signálov a zákonov, rozpoznávania prekážok, interpretácie dopravných značiek atď. umožňuje umelá inteligencia vozidlu vnímať a predvídať zmeny v jeho okolí.

Zdroj: IPRICE RECARE

Prieskum

Top ponuky