Geis SK: Ponorte sa do tajov logistiky

13.04.2018

S logistikou je to veľmi podobné ako s teóriou relativity. Všetci už o nej počuli, vedia, že je dôležitá, ale keby ju mali popísať, nedokážu to. „Laicky a veľmi skrátene povedané - logistika je súbor činností, ktorých cieľom je dostať tovar v správnom čase na správne miesto v požadovanom stave a za zodpovedajúcu cenu. Zahŕňa teda všetko, čo sa s tovarom deje v celom reťazci - rôzne druhy prepravy a doručenia, ich kombinácie, skladovanie, úpravy tovaru, balenie a hlavne starostlivé ukladanie a zdieľanie informácií o každom pohybe a zmene,“ opisuje Naďa Bohinská, projektová manažérka a špecialistka marketingu spoločnosti Geis SK, a pripomína, že rozhodne nejde o nejaký nový „vynález“: „Ako veľa iných vecí, napríklad konzervy či čajové vrecúška, aj logistika vznikla pôvodne pre potreby armády, a to už v antike. Už vtedy totiž existovali dôstojníci, ktorí mali na starosti ubytovanie a zásobovanie.“ Súčasná logistika je síce trochu iná, ale jej podstatou stále zostáva efektívne skladovanie a premiestňovanie tovaru.

Foto: Geis

„Logistika je dnes nemysliteľná bez výkonného a bezpečného IT riešenia. Pracujeme s obrovským množstvom dát, ktorých analýza nám pomáha zefektívňovať všetky naše činnosti,“ hovorí Naďa Bohinská a dodáva: „Naše systémy sú plne adaptabilné na rôzne požiadavky zákazníkov a novoprichádzajúcu technológiu. Vďaka tomu dokážeme prepraviť, skladovať, upravovať a expedovať aké veľké množstvo menšieho tovaru, ako aj zásielky obrovských rozmerov.“

Doprava

Logistický operátor musí vedieť ponúknuť optimálne riešenie. „Výhodou našich systémov je to, že môžeme kombinovať medzi balíkovou, paletovou a celovozovou prepravou alebo dokládkou tovaru, takže zákazníkom vždy dokážeme vybrať najefektívnejší spôsob prepravy,“ hovorí Dušan Vilhan, obchodný riaditeľ slovenskej skupiny Geis. „Benefity z toho plynúce, napríklad možnosť prepraviť naraz výrazne odlišné typy zásielok, prenášame v plnej miere na našich zákazníkov,“ zdôrazňuje Vilhan. Aj vďaka tomu vlani objemy prepraveného tovaru firmou Geis vzrástli v percentách medziročne dvojciferne. „U niektorých komodít pretrváva tlak na rýchlosť, ale stále častejšou požiadavkou je spoľahlivosť doručenia. Čo najpresnejšie stanovenie časových okien navyše vo finále uľahčí doručenie a komunikáciu ako nám, tak príjemcovi zásielky,“ dodáva Dušan Vilhan.

Ťahúň menom e-shopy

Hlavne v balíkovej preprave sa prejavuje prudký nárast e-commerce. „Medzi našich zákazníkov patrí rad e-shopov. To je tiež dôvod, prečo sa mení pomer medzi doručením do firiem (B2B) a na súkromné adresy (B2C). V roku 2017 sme z celkového počtu zásielok doručovali na súkromné adresy už 30 %. V e-commerce sa mení skladba tovaru, veľkosť zásielok, ale aj požiadavky zákazníkov. Týka sa to hlavne monitoringu zásielok, kedy odosielateľ aj príjemca chcú mať čo možno najpresnejšie informácie o doručovaní, teda rôzne druhy avíz, upresňovanie časového okna doručenia, ale aj napríklad možnosť určiť si parametre pre doručenie,“ opisuje Dušan Vilhan.

V balíkovej preprave je čoraz populárnejšia tiež platba kartou alebo aj možnosť vyzdvihnutia zásielky vo výdajnom mieste. Na tento účel má Geis vlastnú sieť výdajných miest - Geis Point. „Našu sieť rozvíjame nielen na Slovensku ale aj v Českej republike a v Poľsku. Dnes je v medzinárodnej sieti zapojených takmer 800 rôznorodých predajní a preprava na ne je zvyčajne lacnejšia než štandardné doručenie na adresu priamo domov,“ uvádza Dušan Vilhan.

Ako teda môže logistika vyzerať?

Vyzdvihneme tovar priamo u výrobcu alebo dodávateľa v podstate na celom svete a dopravíme ho do Európy. Pri dôraze na rýchlosť využívame leteckú prepravu, ak čas nehrá hlavnú úlohu zvolíme námornú prepravu. Z prístavu alebo letiska dopravíme tovar na Slovensko, vyclíme a uskladníme vo svojich skladoch.

Zdroj: Geis

Prieskum

Top ponuky