Slovenský start-up sa pripravuje na medzinárodnú expanziu a rozšírenie svojho portfólia o ďalšie stovky zahraničných i slovenských e-shopov.
Jeden z najdynamickejšie rastúcich slovenských start-upov v oblasti e-commerce, spoločnosť isklad, ktorá vďaka vlastno vyvinutému softvéru prináša komplexné riešenie logistiky a operatívy akémukoľvek e-shopu, si prenajala nové skladové priestory v logistickom parku developera Karimpol v Senci. Keďže rast tejto firmy bol už dlhšie obdobie obmedzovaný kapacitou súčasného skladu v Bratislave*, relokácia a expanzia do nových priestorov bola nevyhnutným krokom vzhľadom na potenciál a čakaciu listinu vyše stovky nových e-shopov z Európy a Ázie.
Foto: iSklad.sk
„Po dôkladnom prieskume trhu a zvážení viacerých možností, sa isklad rozhodol prenajať si 6 500 m2 moderných skladových priestorov s opciou na ďalších 3 200 m2 v Bratislava Logistics Parku, ktorý na trh v roku 2018 dodal rakúsky developer Karimpol Group. Svojimi parametrami nehnuteľnosť výborným spôsobom rieši všetky požiadavky klienta, čím dokáže konkurovať akémukoľvek fulfillment centru v regióne CEE, či v Európe. Som nesmierne rád, že sme pre isklad dokázali vyjednať atraktívne nájomné podmienky a tak priniesli reálne riešenie slovenskej ambicióznej technologicko-logistickej firme v počiatočných štádiách jej rastu,“ hovorí Tomáš Kulacs, Senior Konzultant industriálneho tímu realitno-poradenskej spoločnosti JLL, ktorý transakciu sprostredkoval.
Park sa nachádza len 24 km od Bratislavy priamo na diaľnici D1 v známej a etablovanej zóne Senec, ktorá sa roky teší reputácii logisticko-priemyselného uzla európskeho významu. „Bratislava Logistics Park je domovom mnohých významných a známych trhových hráčov ako sú DSV, či Coca Cola a sme veľmi radi, že našu základňu nájomcov rozšírime o ďalšiu rýchlo sa rozvíjajúcu inovatívnu spoločnosť. Náš park poskytuje skladové priestory triedy A, ktoré dokážu naplniť aj tie najvyššie očakávania našich klientov,“ hovorí Peter Šmitala, Projektový manažér v spoločnosti Karimpol Group.
Prevádzkovanie vlastného e-shopu a myšlienka vybudovania vlastného softvéru pred siedmimi rokmi spojila dvojicu zakladateľov start-upu isklad.eu. V roku 2016 firma začala poskytovať služby fulfillmentu a v priebehu štyroch rokov dokázala pomôcť viac ako 100 e-shopom, vybaviť 1,5 milióna objednávok a v roku 2019 dosiahnuť obrat 2,6 miliónov Eur**. Medzi spokojných klientov iskladu dnes patria e-shopy ako SHOOOS.sk a Maxsport.
„V porovnaní s vlastnou prevádzkou dokáže outsourcing prostredníctvom našej firmy zákazníkom ušetriť 25 až 38% nákladov. Servisný balík isklad e-shopom ponúka jedinečnú kombináciu automatizovaného softvérového a skladového riešenia (skladové procesy, softvér, pracovnú silu, nájom skladu, logistiku, dobierku, spätná logistiku, či online platby), pre ktorých by bolo budovanie vlastnej spoľahlivej logistickej infraštruktúry vysoko nákladná a zložitá záležitosť. Dnes obsluhujeme 95 klientov a vybavíme 31-tisíc objednávok mesačne, no už dlhšie obdobie evidujeme minimálne 2 nové dopyty od e-shopov denne, ktoré sme vzhľadom na limitované kapacity museli odmietať. Vstup do spolupráce s profesionálnou investičnou platformou Crowdberry a prenájom nového skladu v Senci sú pre nás strategickými krokmi pred plánovanou expanziou,“ hovorí Martin Mitošinka, CEO spoločnosti isklad.
Platforma Crowdberry umožňuje súkromným investorom v Česku a na Slovensku moderne investovať do firiem a nehnuteľností, u ktorých vidí potenciál a prispievajú k tvorbe hodnôt v spoločnosti, ako aj ekonomickému rastu.
„Sme presvedčení, že isklad má potenciál stať sa vedúcim poskytovateľom e-commerce infraštruktúry v regióne strednej a východnej Európy. Jeho rast je priamo úmerný rastu e-commerce trhu a objemu objednávok, ktoré pri navýšení skladových kapacít a plnej automatizácií môžu časom dosahovať hodnoty v objeme niekoľkých desiatok miliónov. Ako technologická firma má isklad náskok oproti konkurencii, ktorá funguje vo väčšine prípadov na manuálnych alebo menej zautomatizovaných procesoch. isklad prináša zmenu a z investičného pohľadu vnímame pozitívne nielen atraktivitu segmentu, ale aj obchodnú stratégiu a skúsenosti tímu. Po 7-rokoch vývoja vlastného softvéru sa isklad transformoval na vyspelé logistické centrum s globálnym dosahom. Vďaka jeho flexibilite dokáže pokryť potreby tak malých ako aj väčších e-shopov,” vysvetľuje investičný potenciál firmy Michal Ondrišek, partner Crowdberry.
„E-commerce je v posledných rokoch jedným z najrýchlejšie rastúcich segmentov, ktorý nielenže dokáže byť voči ekonomickým výzvam odolný, ale jeho rast je dokonca súčasnou situáciou umocňovaný. Podpora slovenských technologicko-logistických firiem by mala byť jednou z priorít slovenskej ekonomiky, pretože inovatívne firmy ako isklad, dokážu na Slovensku vybudovať tie najmodernejšie a konkurencieschopné fulfillment centrá a prilákať tak e-shopy a značky medzinárodného významu. V JLL už dlhodobo vyhľadávame tieto firmy, kedy sa im prostredníctvom našich integrovaných služieb snažíme priniesť pridanú hodnotu vo forme komplexného prieskumu trhu, prenájmu priestorov za kvalitných podmienok, či projektového manažmentu, a to všetko s cieľom podporiť ich potenciál, ktorým oni následne dokážu podporiť rast celého sektora priemyselných a logistických nehnuteľností na Slovensku,“ uzatvára Kulacs.
*2 500 m2 v areáli Golden City v Bratislave
**za roky 2017 – 2019, firma dosiahla obrat celkovo 6,6 milióna Eur
Zdroj: JLL