So vstupom Slovenska do Európskej únie sa otvorili dokorán nielen hraničné prechody, ale aj príležitosti jednotlivcom a firmám. Liberalizácia cestnej dopravy výrazne zjednodušila, zrýchlila a často tiež zlacnela medzinárodnú prepravu. Hoci sme členmi EÚ už 15 rokov, mnoho slovenských B2B zákazníkov si práve na túto výhodu stále nezvyklo a medzinárodnú prepravu vnímajú ako nepríjemne vysokú, ale zároveň nevyhnutnou položku vo svojom rozpočte.
Foto: Der Kurier
Predovšetkým firemní zákazníci kuriérskych spoločností už dopredu počítajú s neuspokojivú, ale napriek tomu dlhodobo fungujúci rovnicou lacno a pomaly, alebo rýchlo a draho. Že to tak byť nemusí, sa snaží ukázať nemecký dopravca Der Kurier, ktorý pôsobí na slovenskom trhu od roku 2004 a špecializuje sa práve na dopravu z a do susedného Nemecka. "Chceme našim českým zákazníkom ponúknuť rovnakú kvalitu, ktorú dostávajú klienti v Nemecku. Teda rovnakú rýchlosť doručenia, bez toho aby sme firmám museli zvýšiť náklady," hovorí Přemysl Lukeš, výkonný riaditeľ Der Kurier, https://www.derkurier.cz/. "Princíp našej dopravy je založený na zrýchlenie doručenie zásielky, a to za zachovanie súčasných nákladov zákazníka. Teda vlastne zlepšenie služieb, bez toho aby sme odosielateľovi zvýšili náklady, '' vymenúva základné piliere, vďaka ktorým sa môžu pochváliť stovkami spokojných zákazníkov po celej Európe.
Akékoľvek významné zmeny môžu byť pre biznis veľmi drahé, ak nie dokonca likvidačný, a práve toho sa firmy veľmi často boja. Obzvlášť zmeny dodávateľa služieb môžu byť aj napriek zdanlivej výhodnosť šliapnutím vedľa. "Z našej skúsenosti vieme, že mnoho podnikov sa pre zmenu kuriérskou spoločnosti síce v minulosti rozhodlo, ale spálili sa, a do akejkoľvek ďalšie zmeny už sa im nechce," opisuje Přemysl Lukeš. So stále rastúci globalizáciou a zvyšujúcimi sa požiadavkami zákazníkov na rýchlosť doručenia je ale spoľahlivá a rýchla medzinárodná doprava jedným z faktorov, ktoré môžu firmy posunúť vpred. Čím skôr sa spojí so spoľahlivým partnerom, tým rýchlejšie môžu využiť túto konkurenčné výhody a ľahšie tak vyrásť vďaka zdanlivé maličkosti.
"Nie je výnimkou, že firmy vnímajú kuriérov ako akési nutné zlo. Sú už dopredu zmierenie s tým, že za kvalitu a rýchlosť zaplatí vysokú cenu, o ktoré nemožno zjednávať. Lepšiu alternatívu nepoznajú alebo ani nevedia, že by mohla existovať," vysvetľuje Lukeš a dodáva, že zoznamovanie českých firiem s niečím novým, lepším a výhodnejším, nie je tak jednoduché, ako by sa mohlo zdať. "Hoci férový a prozákaznícky prístup pre nás nie sú prázdne frázy, vzbudiť v ľuďoch dôveru je veľmi ťažké. Snažíme sa českým firmám ukázať, že kvalitné, a navyše rýchlejšia alternatíva v doprave naozaj existuje.
Čo je pre iné doručovateľa nadštandardné expres s prirážkou, je pre spoločnosť Der Kurier úplne bežnou ponukou. Vysokú úroveň služieb, na akú sú nemeckí zákazníci zvyknutí, tak aplikuje aj na našom trhu. Ako Přemysl Lukeš vysvetľuje, vďaka svojmu podnikateľskému prístupu pomáhajú svojim zákazníkom byť konkurencieschopní aj v susednej krajine. "Nechceme byť len dodávateľom služieb, chceme byť rovnocenným partnerom, ktorý pomáha českým firmám rásť," vysvetľuje firemnú filozofiu, ktorá stavia na úspechu zákazníkov. "Ak sú úspešní naši zákazníci, ťažíme z toho aj my. Dodržať rozpočet i termíny je pre nás rovnako dôležité ako pre nich samotných, "dodáva.
Služba Do Nemecka bez hraníc ponúka doručenie nasledujúci pracovný deň, pričom rovnaké podmienky platia aj pre import do Českej republiky. Cena pritom zostáva rovnaká. Žiadne príplatky za neexistujúce hranice a za rýchlejší prepravu. Medzi štandard, na ktorý sú nemeckí zákazníci zvyknutí, potom patrí aj doručovanie cez víkend či sviatky.
Zdroj: Der Kurier