5 nových trendov v sektore kancelárií

31.10.2017

Aké budú kancelárie blízkej budúcnosti? Ktoré zásadné trendy ich zmenia alebo posunú na inú úroveň?

1. Kancelárie budú inteligentnejšie

Inteligentné kancelárie nie sú už viac obmedzené len na nové budovy. Dokonca aj budovy z tehál a nosníkov sa zlepšujú vďaka použitiu aplikácií od startupov a technologických spoločností. Rezervácia zasadačiek je jedným z prvých aspektov inteligentnej kancelárie, ktorý vidíme implementovaný v kanceláriách všetkých veľkostí.

Tieto typy priestorových manažérskych nástrojov tiež nastavujú kanceláriu na ovládanie úplne všetkého – od osvetlenia až po pozvánky v kalendári. Technológie a nábytok sa tiež spájajú s cieľom pomôcť podporiť mobilitu na pracovisku. Od bezdrôtového nabíjania na všetkých dostupných miestach až po možnosť pripojiť sa na bezdrôtovú sieť cez akúkoľvek obrazovku v kancelárii spoločnosti Deloitte, sa pracovisko stáva modernejším, aby sa prispôsobilo reálnemu pracovnému výkonu zamestnancov.

2. Kancelársky wellness je budúcnosť

Či už je to certifikát WELL alebo nová certifikácia CDC Fitwel, alebo len lepšia ergonómia a spôsob vstupu prirodzeného svetla, wellness naše pracoviská radikálne mení. Stavebný štandard WELL už bol otestovaný a certifikačná organizácia vytvorila partnerstvá s medzinárodnými spoločnosťami. Na Slovensku sa o tento certifikát usiluje napríklad HB Reavis v projekte Twin City Tower.

Materská spoločnosť napríklad Delos vytvorila globálne partnerstvá s firmou HOK a s realitnou a poradenskou spoločnosťou CBRE. CBRE je momentálne v procese zavedenia certifikovaných priestorov WELL do všetkých severoamerických pobočiek. Spoločnosť Fitwel, ktorá založená v roku 2017 už oznámila partnerstvo s firmou Perkins a Will, ktorá získa certifikáciu pre všetky pobočky v USA. Akreditácie WELL sú vám k dispozícii a viac o tom, čo predstavuje štandard v komerčných interiéroch sa dozviete v tomto článku.

Akustika

Ilustračné foto: figure3, Steve Tsai Photography

3. Akustika a súkromie nebudú len spomienkou 

Spolu so zvýšenou popularitou otvorených kancelárií v priebehu tohto desaťročia – sa kancelárie pomaly vrátia naspäť k základom kancelárskej produktivity, ktoré poskytujú kóje (cubicles). To neznamená, že otvorené (open space) kancelárie zaniknú. Znamená to, že nemôžeme prehliadať základné princípy produktivity v kancelárii. Obnovenie súkromia a akustiky na pracovisku sa prejavuje mnohými spôsobmi. Od schopnosti poskytnúť pracovníkom voľbu, ktorá zodpovedá ich pracovným preferenciám po prijatie myšlienky o rôznych pracovných úlohách vykonávaných v priradených pracovných priestoroch.

4. Manažment zmien sa stane nevyhnutnosťou

Organizácie postupne zisťujú, že zavedenie postupných zmien v pracovnom štýle zamestnancov musí riešiť manažment. Zahŕňa vedenie zamestnancov procesom zmien na pracovisku, zmien, ktoré ich ovplyvňujú a taktiež ich aktívnu spoluprácu pri zapojení sa do týchto zmien. Získanie spätnej väzby a schopnosť ukázať zamestnancom výhody meniaceho sa pracoviska má obrovské výhody. Ako sme o tom hovorili, jedným z kľúčových pravidiel je včasné a časté zapojenie zamestnancov.

5. Pracovný priestor ako konkurenčná výhoda

Problémy vo firmách si teraz vyžadujú multidisciplinárne tímy na riešenie zložitých problémov v globálnom kontexte. Zároveň organizácie hľadajú a bojujú za lídrov ďalšej generácie. K tomu dochádza vtedy, keď sa stav zamestnancov v oblasti nehnuteľností znižuje a systémy ako zavedenie nestabilného zasadacieho poriadku medzi zamestnancami sa stávajú bežnými. Poskytujú dokonalú príležitosť na rozmiestnenie rôznych pracovísk počas zavedenia zmien v spoločnosti.

Odovzdáva tiež silné posolstvo z vedenia a robia sa zmeny ako napr. eliminovanie vlastných kancelárskych priestorov kvôli zmenám, z ktorých môže mať každý vo firme prospech. Nedeje sa to len v technických alebo PR firmách, všetci od právnikov po banky prijímajú tieto zmeny a hľadajú spôsoby, ako využiť pracovisko pre svoje výhody – či už prostredníctvom presadenia firemnej značky alebo podpory firemnej kultúry.

autor: redakcia, Foto: figure3, Steve Tsai Photography, Zdroj: Chargespot.com

Podobné články

  1. Prieskum CBRE: Flexibilné kancelárie naberajú na popularite
  2. Prieskum CBRE: Flexibilné kancelárie naberajú na popularite
  3. Čo nás motivuje chodiť do „offisu“?
  4. Čo nás motivuje chodiť do „offisu“?
  5. Analýza CBRE: Podiel voľných kancelárií v Bratislave klesá
  6. Analýza CBRE: Podiel voľných kancelárií v Bratislave klesá
  7. BRF: Výsledky trhu kancelárskych priestorov za 2. štvrťrok 2024
  8. BRF: Vvýsledky trhu kancelárskych priestorov za 2. štvrťrok 2024
  9. Pražský kancelářský trh zaznamenal nárůst stavební aktivity
  10. Pražský kancelársky trh zaznamenal nárast stavebnej aktivity
  11. CBRE: Celková nájomná aktivita v 1. kvartáli 2024
  12. CBRE: Celková nájomná aktivita v 1. kvartáli 2024
  13. BRF: Výsledky trhu kancelárskych priestorov za 1. štvrťrok 2024
  14. BRF: Vvýsledky trhu kancelárskych priestorov za 1. štvrťrok 2024
  15. Navštívili sme kancelárie Kuehne+Nagel
  16. Navštívili sme kancelárie Kuehne+Nagel Slovensko
  17. BRF: Trh kancelárskych priestorov za 4. štvrťrok 2022
  18. BRF: Trh kancelárskych priestorov za 4. štvrťrok 2023
  19. BRF zverejňuje výsledky trhu kancelárskych priestorov za 3.Q 2023
  20. BRF zverejňuje výsledky trhu kancelárskych priestorov za 3.Q 2023
  21. Report CBRE: Firmy v Európe chcú pracovať vo flexibilných priestoroch
  22. Report CBRE: Firmy v Európe chcú pracovať vo flexibilných priestoroch
  23. WOOD&Company: Home office sa mení na hybrid
  24. WOOD&Company: Home office sa mení na hybrid
  25. BRF: Vvýsledky trhu kancelárskych priestorov za 2. štvrťrok 2023
  26. BRF: Vvýsledky trhu kancelárskych priestorov za 2. štvrťrok 2023
  27. Firmy očakávajú zvýšený záujem o prácu v kanceláriách
  28. irmy očakávajú zvýšený záujem o prácu v kanceláriách
  29. 108 AGENCY: Nové prenájmy brzdia aj vysoké náklady na refity kancelárií
  30. 108 AGENCY: Nové prenájmy brzdia aj vysoké náklady na refity kancelárií
▼ Viac
Prieskum

Top ponuky