Budúcnosť v práci: Trendy v kancelárii

03.12.2019

Pozrite si trendy z oblasti kancelárií, ktoré v blízkej dobe pravdepodobne ovplyvnia aj váš pracovný priestor. Trendy v kanceláriách prichádzajú a odchádzajú, to však neznamená, že pre vaše podnikanie nemôžu byť prínosom. Veľkou súčasťou úspešného a progresívneho myslenia v podnikaní je schopnosť inovovať a rozvážnejšie pracovať. A v tom trendy zohrávajú významnú úlohu.  

Prinášame niektoré trendy a zmeny, ktoré v najbližšom období očakávame v kanceláriách po celom svete.

 

Technologické kancelárske trendy, ktoré formujú digitálne pracovisko

Budúcnosť je bezdrôtová

Inteligentná kancelária je realitou. Nielen my sme navzájom prepojení, ale aj všetky veci v kancelárskej budove. Inteligentnejšia technológia nám dáva slobodu túlať sa online po celom svete a tak prináša dynamickejší spôsob práce. Byť pripojení znamená možnosť získať konkrétne informácie o štatistikách o pracovnej výkonnosti, ktoré nám môžu pomôcť vylepšiť naše pracovné návyky. Osvetlenie, vetranie, kúrenie, časový harmonogram obsadenosti miestností, prezentácie … to všetko ľahko zvládneme, keď sme bezdrôtovo pripojení k inteligentnej sieti.

Inteligentná kancelária je dynamickejšia a efektívnejšia. A v najbližších rokoch sa a ňou budeme stretávať čoraz viac. Ak sa zameriate na bezdrôtový smer, znamená to, že vaša firma sa stane agilnejšou, inteligentnejšou a bude schopná viac spolupracovať.

Zmena na BYOD šetrí čas a peniaze

Trend BYOD alebo “bring your own device – prineste si svoje vlastné zariadenie” sa na mnohých pracoviskách stáva čoraz populárnejší. Zamestnancom, ktorí si prinesú svoje vlastné smartfóny, tablety, prenosné počítače alebo „virtuálnych asistentov“, akými sú napríklad nositeľná elektronika, hlasoví asistenti, to poskytuje väčšiu slobodu vykonávať svoju prácu kedykoľvek a podľa vlastného uváženia. Okrem toho zamestnanci skutočne pracujú rýchlejšie, keď používajú zariadenia, ktoré už poznajú, a znižuje to náklady na vybavenie každého zamestnanca technologickým zariadením, s ktorým by nemuseli byť spokojní. Osobné smartfóny, príslušenstvá a aplikácie prestávajú byť len domácimi hračkami a namiesto toho sa čoraz viac začleňujú do pracovného priestoru. Sledujú náš pokrok, plánujú schôdzky, reagujú na správy a pomáhajú nám pri vybavovaní záležitostí a pracovných stretnutiach. Virtuálni asistenti sa stávajú sofistikovanejší a v konečnom dôsledku nám,  zamestnancom, ušetria veľa času.

Tento rok predpokladáme nárast mobilnej pomoci a zameriavanie sa na pracovné prostredie BYOD (a z toho vyplývajúce bezpečnostné problémy).

Pozrite si toto krátke video s vysvetlením, ako pracuje Airtame 2 v prostredí s BYOD:

Digitálny vek si žiada zvýšenú bezpečnosť

Vďaka väčšiemu počtu bezdrôtových pripojení a mnohým mobilným zariadeniam pripojeným k interným sieťam uvidíme aj viac údajov uložených v cloude. Bude to veľká rana pre spoločnosti, ktoré si svoje údaje dostatočne nezabezpečia. V pracovnom priestore predpokladáme väčšie zameranie na zlepšenie sa v oblasti kybernetickej bezpečnosti. A to nie jej všetko. Fyzické súkromie je tiež na prvom mieste. Firmy taktiež volia väčšie súkromie vytváraním menších uzatvorených priestorov, v ktorých môžu zamestnanci nerušene telefonovať alebo mať stretnutia bez odpočúvania zvyšku kancelárie, ako napríklad kancelársky pult alebo telefónnu búdku.

Je priestor s recepciou pre vás to pravé?

Priestor s recepciou nie je vhodný pre všetky organizácie. Vytvorili sme tu malého sprievodcu, ktorý vám pomôže zistiť, či je vhodná práve pre vás. Pre väčšie spoločnosti s veľkým počtom návštevníkov je recepcia alebo vstupná hala absolútne nevyhnutná, ale samotná povaha recepčného priestoru zaznamenáva isté zmeny. Nie vždy je také nevyhnutné, aby bola recepčná pripútaná k recepcii na plný úväzok. Spoločnosti namiesto toho používajú inteligentné kiosky pri vstupe do budovy a ďalšie riešenia s označením, aby privítali a sprevádzali svojich návštevníkov. Technológie vám dokážu pomôcť pri vedení, informovaní a podpore vašich hostí počas ich návštevy a inteligentné riešenia, ako sú prihlasovacie kiosky a správne digitálne označenie, sú len niektoré z týchto výhod.

Trendy v dizajne pracovného priestoru, ktoré zvyšujú aktívne zapájanie sa ľudí do firemného diania

Zdraví ľudia = dobre odvedená práca

Je to príjemná zmena, keď vidíme firmy, ktoré sa zameriavajú viac na ľudí, ktorí svoju prácu vykonávajú, než len na ich prácu. Koniec koncov, podstatnú časť našich životov trávime v kancelárii a ak sa spojíme s našim pracovným priestorom a cítime sa tam pohodlne, s väčšou pravdepodobnosťou do neho investujeme svoju energiu. Ak chcete zamestnanca, ktorý sa v práci cíti „ako doma“ a s radosťou zostane v práci dlhšie, investujte do pohodlia a wellness.

Ale, pýtate sa, ako? Všetko je o tom, ako vnímame miestnosti, v ktorých pracujeme.  Ak pridáte prvky, ktoré sú stimulujúce a dynamické, vytvoríte šťastnejšie pracovné prostredie. Slnečné svetlo, dobrá kvalita vzduchu, rastliny, zdravé občerstvenie a prístup do exteriéru dokážu ľuďom pomôcť vyrovnať sa so statickými a monotónnymi podmienkami práce. A ak to chcete ešte viac vylepšiť, môže sa stať, že sa rozhodnete pre recyklované pracovné materiály, čisté pracovné prostredie a programy CSR, ktoré taktiež spôsobia obrovskú zmenu.

Podľa časopisu Harvard Business Review, wellness programy nefungujú, kým lídri nevytvoria prostredie porozumenia a prijatia do pracovného kolektívu. Myslíme si, že celková atmosféra vo firmách bude v budúcnosti vedená sofistikovanejšie. Ak sa to urobí správne, tieto programy dokážu zvýšiť sebadôveru (a tým aj produktivitu) a zabrániť tak vyhoreniu.

Akonáhle idete na „zelenú“…

Každá kancelária vytvára odpad. Čím viac ľudí, tým viac odpadu. Fľaše od sódoviek, plastové vrecká, odpad z potravín ... Myslíme si, že zamestnávatelia sa postupne rozhodnú pre zelenšie a ekologickejšie riešenia a zamerajú sa na recykláciu a hľadanie jednoduchých spôsobov, ako šetriť energiu. Vo firme Airtame začíname nový rok s dvoma nádobami na recykláciu vyhradenými na plechovky, jednou na použité batérie a odhodlaným prísľubom odstránenia plastov v kuchyni. „Zelené“ myslenie sa tu však nekončí. Zakomponovanie prírodných prvkov, akými sú „zelené“ steny alebo drevo, spôsobí, že kancelária bude živá a príjemná, nie chladná a technická. 

Kancelárske trendy, ktoré vytvárajú “domov”

Rôznorodosť podporuje inováciu

Prijímanie ľudí z iných kultúr ako je tá vaša môže byť pre pracovné prostredie obohacujúce a produktívne. Stačí sa na nás pozrieť - zastúpených je 90 ľudí a 30 národností a v najbližšom čase s tým neplánujeme skončiť. Chápeme to ako pokračujúci, hlboko významný trend. Tímy personálnych oddelení sa tento rok budú zaoberať tým, ako môžu ďalej rozvíjať podniky s pozitívnym vplyvom na mestá na celom svete. Okrem toho sa zamerajú na to, ako to urobiť tak, aby nepriamo pôsobili na rast firmy. Rôznorodosť je však oveľa viac než len jazyk alebo stavba tela. Odzrkadľuje tiež to, aké môžu byť rôzne myšlienky a pocity personálu a ako sa tieto tímy musia do určitej miery zladiť, aby vyhoveli všetkým typom profesionálov.

Zvýšená flexibilita zvyšuje spokojnosť

Pracovné návrhy založené na skúsenostiach, práca na diaľku, spoločné kancelárske priestory ... áno, pracovné prostredie je ešte viac zamerané na flexibilitu pracovného priestoru a moderná kancelária to musí zohľadniť. Firmy, ktoré majú pracovné priestory na celom svete (tu je zoznam našich obľúbených) už prijali tento trend zvýšenej spolupráce, flexibility a riadenia komunít, dokonca sa čoraz viac „tradičných“ spoločností začína uberať práve týmto smerom. Predpovedáme, že firmy povolia v kancelárii viac personalizovaných priestorov, ako sú napríklad pracovné zóny na diaľku a priestory špeciálne navrhnuté na tímovú spoluprácu.

Vysoký plat nie je všetko

Vysoký plat už nestačí. Prilákanie a udržanie najlepších talentov si vyžaduje dôverné vedomosti o jednotlivcovi a jeho individuálnych potrebách. Pohrať sa s týmito výhodami zaistí, že zamestnanci sa budú cítiť podporovaní, či dokonca oprávnení, namiesto toho, aby sa na nich dívali ako na úspešných výnosných zamestnancov. Pre mnohých zamestnancov môže mať veľký význam dôchodkový plán alebo zdravotné poistenie. Boj s finančnými výzvami je pre každého, kto ich prežíva, emocionálne náročný, takže efektívny finančný program odstráni tento stres a zanechá na pracovníkovi menej starostí, a preto sa bude viac sústrediť prácu, ktorú má zvládnuť. Ďalšie výhody by mohli byť firemné akcie, školné, úhrada študentských pôžičiek, neobmedzená dovolenka, neobmedzená práca na diaľku, výber hardvéru ... zoznam je dlhý a možnosti sú veľké a výber len jedného alebo niekoľkých z nich určite zanechá na zamestnancoch pozitívny vplyv.

Komunitný manažment poháňa firemnú kultúru

Manažment spoločenstva je v tomto období individualizmu náročný. Preto by sa mali uprednostniť skúsenosti zamestnancov a ľudský aspekt. To znamená, že pracovné priestory musia rozvíjať komunitné prostredia s priestranstvom na tvorbu, zdieľanie a uľahčovanie vzniku nových nápadov. Odstránenie múrov a navrhovanie rekreačných priestorov je dobrý spôsob, ako tento pocit vyvolať.

Trendy obchodných stretnutí, ktoré zefektívňujú prácu

Priestory určené na oddych pomáhajú zvyšovať produktivitu

Vďaka stále rozmanitejšej pracovnej sile a flexibilnejšiemu zariadeniu potrebuje pracovný priestor viac než len konferenčnú miestnosť a kabíny. Priestory určené na oddych alebo menšie priestory na spoluprácu umožňujú tímom používať ich ako nástroje na ochranu osobných údajov a na spoluprácu, ktoré potrebujú na svoju produktivitu.

Virtualna realita

Ilustračné foto: Pixabay.com

Zúčastňujte sa virtuálnych stretnutí

Pretože počet nezávislých dodávateľov a zamestnancov na diaľku stúpa, potreba vzdialeného pripojenia sa k počítaču je vyššia než kedykoľvek predtým. Zamestnanci na diaľku musia byť informovaní o tom, čo sa deje priamo na riaditeľstve a podniky sa na druhej strane musia prispôsobiť tomu, čo hovoria ich klienti na druhej strane zemegule. Preto budeme postupne svedkami nárastu virtuálnych stretnutí. Audiovizuálna elektronika je teraz taká dobrá, že je to takmer rovnaký pocit,  ako byť v miestnosti s osobou, ktorej voláte, takže na nedostatočne zariadenú konferenčnú miestnosť sa už nemôžete vyhovárať. Z dlhodobého hľadiska to znižuje náklady, pretože nemusíte cestovať ďalej než do virtuálnej rokovacej miestnosti, aby ste sa mohli pozhovárať s niekým, kto je veľmi ďaleko.

Na ľuďoch záleží viac

Čoraz viac zameriavame svoju pozornosť na osobné ohodnotenie efektívnosti zamestnancov. To, ako si svoj pracovný priestor navrhnete, hrá veľmi dôležitú úlohu vo vašom pracovnom výkone a v produktivite. Fyzické pracovné podmienky, podpora duševného zdravia a celkové zvýšenie flexibility. Prečo? Pretože na ľuďoch záleží. Podporte zamestnancov a získate tým výhody. Toto sú len niektoré trendy z oblasti kancelárií, ktoré môžeme predpovedať na základe komunikácie, ktorú máme s viac ako 18 000 organizáciami. Tak ako, zabudli sme na niečo? Čo vás nadchlo tak, že by ste to radi videli? Radi by sme si vypočuli váš názor. Navyše, ak ste zvedaví na vybavenie kancelárskych priestorov pomocou bezdrôtového zariadenia Airtame, oslovte nás. Sme tu, aby sme vám pomohli.

autor: redakcia Kancelarie.sk, Pôvodný autor: Simone Hjorth, Zdroj: Airtame.com

Podobné články

  1. Navštívili sme kancelárie Kuehne+Nagel
  2. Navštívili sme kancelárie Kuehne+Nagel Slovensko
  3. BRF: Trh kancelárskych priestorov za 4. štvrťrok 2023
  4. BRF: Trh kancelárskych priestorov za 4. štvrťrok 2022
  5. BRF zverejňuje výsledky trhu kancelárskych priestorov za 3.Q 2023
  6. BRF zverejňuje výsledky trhu kancelárskych priestorov za 3.Q 2023
  7. Report CBRE: Firmy v Európe chcú pracovať vo flexibilných priestoroch
  8. Report CBRE: Firmy v Európe chcú pracovať vo flexibilných priestoroch
  9. WOOD&Company: Home office sa mení na hybrid
  10. WOOD&Company: Home office sa mení na hybrid
  11. BRF: Vvýsledky trhu kancelárskych priestorov za 2. štvrťrok 2023
  12. BRF: Vvýsledky trhu kancelárskych priestorov za 2. štvrťrok 2023
  13. irmy očakávajú zvýšený záujem o prácu v kanceláriách
  14. Firmy očakávajú zvýšený záujem o prácu v kanceláriách
  15. 108 AGENCY: Nové prenájmy brzdia aj vysoké náklady na refity kancelárií
  16. 108 AGENCY: Nové prenájmy brzdia aj vysoké náklady na refity kancelárií
  17. BRF zverejňuje výsledky trhu kancelárskych priestorov za 1.Q 2023
  18. BRF zverejňuje výsledky trhu kancelárskych priestorov za 1.Q 2023
  19. CBRE: Takmer 90 % firiem chce pracovať v energeticky úsporných budovách
  20. CBRE: Takmer 90 % firiem chce pracovať v energeticky úsporných budovách
  21. 108 AGENCY: O kancelárskom trhu rozhodujú ceny energií a náklady
  22. 108 AGENCY: O kancelárskom trhu rozhodujú ceny energií a náklady
  23. BRF: Trh kancelárskych priestorov za 4. Q 2022
  24. BRF: Trh kancelárskych priestorov za 4. Q 2022
  25. Colliers: Štruktúra spotreby energie v krajinách CEE-6
  26. Colliers: Štruktúra spotreby energie v krajinách CEE-6
  27. Koľko metrov štvorcových kancelárii skutočne potrebujete?
  28. Koľko metrov štvorcových kancelárii skutočne potrebujete?
  29. Analýza CBRE: Výška nájomného v kancelárskych budovách je zatiaľ stabilná
  30. Analýza CBRE: Výška nájomného v kancelárskych budovách je zatiaľ stabilná
▼ Viac
Prieskum

Top ponuky