Čo motivuje Slovákov chodiť do kancelárie?

14.10.2025

4. október sa vo svete každoročne spája s podujatím „Improve Your Office Day“, teda „Vylepši si svoj deň v kancelárii“. Jeho cieľom je nielen spríjemniť a zefektívniť pracovné prostredie, ale aj pripomenúť históriu, vývoj a dôležitosť administratívnych priestorov. Napriek tomu, že v tomto roku pripadá na sobotu, jeho význam si určite zaslúži pozornosť. Aalytička WOOD & Company, Eva Sadovská sa zamerala na to, aká je aktuálna výmera moderných kancelárskych priestorov v Bratislave, aké výhody práce v kancelárii vnímajú samotní zamestnanci a čo by si vo svojom pracovnom prostredí radi zlepšili. Analýza vychádza z prieskumu spoločnosti Ipsos a z údajov CBRE.

Bratislava disponuje v rámci SR jednoznačne najväčšou plochou moderných administratívnych budov. Výstavba kancelárskych priestorov je v hlavnom meste v posledných rokoch neprehliadnuteľná. Kým v roku 2014 ich výmera predstavovala 1,17 mil. štvorcových metrov, v súčasnosti ide o 1,76 mil. m2. Za posledné desaťročie sa tak disponibilná ponuka komerčných administratívnych budov určených na prenájom zväčšila doslova až o polovicu.

Ant Rozetsky / Unsplash.com

Ilustračné foto: Ant Rozetsky / Unsplash.com

Význam kancelárskych priestorov pre pracovné prostredie zostáva dôležitý aj po období pandémie, keď sa veľa hovorilo o práci z domu. Nejde pritom iba o samotnú rastúcu výmeru budov, ale najmä o prínosy, ktoré práca v kancelárii prináša. Je preto kľúčové mať prehľad o tom, ktoré výhody práce v office zamestnanci oceňujú.

Medzi najväčšie výhody práce v kancelárii patrí kontakt s kolegami a rýchlejšie riešenie problémov

Prieskum spoločnosti Ipsos prináša odpovede na otázky týkajúce sa faktorov, ktoré považujú zamestnanci za rozhodujúce a motivujúce pre prácu v kancelárii. Spoločnosť Ipsos realizovala prieskum na reprezentatívnej vzorke 1 026 respondentov a respondentiek starších ako 18 rokov v závere uplynulého roka pomocou on-line zberu dát. Nižšie uvedené výsledky prieskumu sa týkajú tých opýtaných, ktorí majú zamestnanie, v ktorom sa bežne pracuje v kancelárii. Ide o podiel 35,9 % zo všetkých respondentov. 

Medzi najčastejšie vnímané benefity práce v kancelárii patrí osobný kontakt s kolegami (39,5 %) a možnosť rýchlejšie riešiť problémy (25,1 %). Tieto dva faktory dominujú najmä vo vekovej skupine 45 – 65 rokov. Pre 22,0 % zamestnancov je výhodou budovanie vzťahov a prepájanie s inými ľuďmi, zatiaľ čo 20,3 % oceňuje pravidelnú pracovnú rutinu. Takmer pätina opýtaných (19,9 %) uvádza ako benefit lepšiu koncentráciu a vyššiu produktivitu. Generácia Z, teda mladí vo veku 18 – 24 rokov, vníma vo väčšej miere ako prínos najmä zníženie pocitu izolácie.

1

Prieskum Ipsos sa zameral aj na faktory, ktoré by mohli zamestnancov motivovať tráviť v kancelárii viac času alebo sa v nej cítiť lepšie. Pre 30,8 % respondentov by boli stimulom vyššie odmeny a benefity viazané na dochádzku do officu. Flexibilnú pracovnú dobu by privítalo 28,4 % opýtaných, možnosť pracovať niekoľko dní z domu zase 22,9 %. Príjemnejšiu a priateľskejšiu atmosféru by ocenilo 16,7 % zamestnancov a modernizáciu technológií a vybavenia by uvítalo 15,0 %.

2

Kvalitní správcovia budov sa zaujímajú o potreby nájomcov a ich zamestnancov

Jedným z lídrov na lokálnom realitnom trhu je WOOD Real Estate, ktorá spravuje aktuálne 19 komerčných objektov s celkovou prenajímateľnou plochou 479 tisíc m2. Bratislavské nehnuteľnosti s výmerou 273,5 tisíc m² predstavujú vyše polovicu tohto portfólia. Veľkú časť tvoria práve office budovy, vďaka čomu je investičná skupina WOOD & Company druhým najväčším vlastníkom administratívnych budov v Bratislave. „Pre kvalitnú správu office budov je nevyhnutné byť v kontakte s nájomcami a aktívne sa zaujímať o požiadavky firiem a ich zamestnancov. Osobne alebo formou dotazníkov pravidelne monitorujeme ich potreby, následne ich vyhodnocujeme a postupne realizujeme potrebné opatrenia,“ povedal Martin Šmigura, Local Partner WOOD & Company.

Zdroj: WOOD & Company, IPSOS, CBRE

Podobné články

  1. Kancelársky trh v Bratislave: rastie význam udržateľných budov, najvyššie dosiah
  2. Kancelársky trh v Bratislave: rastie význam udržateľných budov
  3. BRF: Trh kancelárskych priestorov za 2. štvrťrok 2025
  4. BRF: Trh kancelárskych priestorov za 2. štvrťrok 2025
  5. Analýza CBRE: Záujem o bratislavské kancelárie neutícha
  6. Analýza CBRE: Záujem o bratislavské kancelárie neutícha
  7. BRF: Trh kancelárskych priestorov za 1. štvrťrok 2025
  8. BRF: Trh kancelárskych priestorov za 1. štvrťrok 2025
  9. Ženy a investovanie: Veľký, no nevyužitý potenciál. Ako ho odomknúť?
  10. Ženy a investovanie: Veľký, no nevyužitý potenciál. Ako ho odomknúť?
  11. BRF: Trh kancelárskych priestorov za 4. štvrťrok 2024
  12. BRF: Trh kancelárskych priestorov za 4. štvrťrok 2024
  13. CBRE: V Bratislave tento rok pribudlo rekordne málo kancelárií
  14. CBRE: V Bratislave tento rok pribudlo rekordne málo kancelárií
  15. Prieskum CBRE: Flexibilné kancelárie naberajú na popularite
  16. Prieskum CBRE: Flexibilné kancelárie naberajú na popularite
  17. Čo nás motivuje chodiť do „offisu“?
  18. Čo nás motivuje chodiť do „offisu“?
  19. Analýza CBRE: Podiel voľných kancelárií v Bratislave klesá
  20. Analýza CBRE: Podiel voľných kancelárií v Bratislave klesá
  21. BRF: Výsledky trhu kancelárskych priestorov za 2. štvrťrok 2024
  22. BRF: Vvýsledky trhu kancelárskych priestorov za 2. štvrťrok 2024
  23. Pražský kancelářský trh zaznamenal nárůst stavební aktivity
  24. Pražský kancelársky trh zaznamenal nárast stavebnej aktivity
  25. CBRE: Celková nájomná aktivita v 1. kvartáli 2024
  26. CBRE: Celková nájomná aktivita v 1. kvartáli 2024
  27. BRF: Vvýsledky trhu kancelárskych priestorov za 1. štvrťrok 2024
  28. BRF: Výsledky trhu kancelárskych priestorov za 1. štvrťrok 2024
  29. Navštívili sme kancelárie Kuehne+Nagel Slovensko
  30. Navštívili sme kancelárie Kuehne+Nagel
▼ Viac
Prieskum

Top ponuky