Ako získať konkurenčnú výhodu pri prenájme kancelárií?

27.08.2021

Mnoho spoločností prenajíma priestory, ale ich prezentácia sa naprieč rôznymi portálmi opakuje. Často obsahuje tmavé fotografie, nudné popisy priestorov, alebo naopak neobsahuje dôležité informácie, ktoré potenciálny klient – nájomník – potrebuje pre rozhodovanie. Prinášame vám jednoduchú stratégiu 3L, ktorá pomôže zvýšiť atraktivitu vašich kancelárií.  

Stratégia 3L

Potenciálni nájomcovia chcú vidieť, ako majiteľ budovy do nej investuje, ako sa o ňu stará. Z našich dlhoročných skúseností vyplýva, že inzeráty s viacerými fotografiami majú niekoľkonásobne vyšší počet dopytov ako tie s 1-2 fotografiami. Čo však nafotiť ako prvé?

Hovorí sa, že prvý dojem si človek vytvára asi do 7 sekúnd. Prvé tri priestory, ktoré klienta zaujímajú sú foyer (L – lobby), výťahy (L – lift) a toalety (L – loo). V celkovom skóre kancelárskej budovy sú to rozhodujúce tri priestory, ktoré môžu rozhodnúť v prospech (alebo neprospech) vašich priestorov.

Lobby - Príjemný vstup do budovy, ktorá bude každý deň vítať desiatky alebo stovky zamestnancov vášho nájomníka, bude v hľadáčiku ako prvý. Profesionálne naaranžovaná recepcia a vstupné lobby je nutnosťou nielen na fotkách v inzeráte, ale aj v skutočnosti. Fotky musia zobrazovať reálny stav a nie katalógové aranžmán. Opatrne pristupujte aj úpravám fotiek z pohľadu GDPR resp. z pohľadu zverejnenia informácií, ktoré verejné byť nemajú. Snažte sa foyer zachytiť pri dennom svetle, fotky potom pôsobia prirodzene.

Výťahy – Rozhoduje funkčnosť a čistota, najmä čistota zrkadla a podlahy. Kľúčové je funkčné zatváranie, a to vrátane tlačidiel pre zatváranie a otváranie dverí, ktoré sú pravdepodobne najpoužívanejším tlačidlom vo výťahu. Výťah by nemal vydávať žiadne nežiadúce zvuky. Ideálne je mechanické zvuky prekryť vhodnou elevator music.

Toalety - Poznáte príslovie, že „Kultúra národa sa pozná podľa záchoda“? Čistota, hygiena a vôňa, doplnené toaletné potreby, utierky, automatické dávkovače mydla a dezinfekcie: to všetko zohráva úlohu pri vytváraní prvého dojmu. Platí, že každý priestor je niečím zaujímavý a platí to aj pre toalety. Nemusíte mať kolekciu desiatok fotografií sanitárnej keramiky a dlažby, ale stačia šikovne nafotené priestory, z ktorých je zrejmá čistota a hygiena. V dobe postpandemickej sú nájomníci oveľa citlivejší na hygienu a toalety sú prvým indikátorom hygieny na pracovisku. Pri osobnej prehliadke by nemala tiecť ani unikať voda, evokuje to plytvanie, ktoré sa premieta do výšky nájomného.

Foto

Ilustračné foto: Shutterstock.com

5 tipov pre prípravu priestorov

Pojem homestaging je bežný v oblasti rezidenčných nehnuteľností, ale jeho princípy je vhodné uplatniť aj pre komerčné kancelárske budovy. Tipy pre aranžovanie a úpravu vašich kancelárií do takej podoby, v akej ju chcete prezentovať potenciálnym nájomníkom, sú:

  1. Udržiavajte poriadok – alfa a omega všetkých priestorov, v ktorých sa pohybuje veľa ľudí. Lobby, výťahy aj toalety sú extrémne exponované, preto musia byť aj často čistené a upratované.
  2. Viac slnečného svetla – pre priestory lobby je to bežné, zvyčajne sú presklené. Výťahy a toalety osvetľujte umelým osvetlením, ktoré má vlnovú dĺžku prirodzeného svetla.
  3. Využite umelecké diela, obrazy, solitérne prvky – ideálne umiestnenie je v lobby, ale aj na toalete a vo výťahoch môžu byť zaujímavé dekorácie.
  4. Stavte na prírodné prvky – použite prvky dreva, zeleň, živé kvety alebo stromy, ak to priestorové možnosti dovolia. Dokonca aj na toalete môžu byť vertikálne machové zelené steny a vo výťahoch môžu byť tapety s prírodným motívom.
  5. Pridajte farby – farebné prvky dokážu úplne zmeniť dojem a pocit z inak uniformného priestoru. Veľa firiem má dnes toalety pre dámy a pánov označené farebne a tiež veľmi kreatívne, nielen tradičnými piktogramami.


Ak potrebujete pomôcť pri aktualizácií fotografií v inzeráte, kedykoľvek kontaktujte tím portálu Kancelarie.sk na info@kancelarie.sk alebo +421 915 202 193.
V prípade, že ešte nemáte u nás aktívny inzerát, vytvorte si ho cez tento formulár a predstavte tak svoje priestory tisícom hľadajúcich.

Podobné články

  1. 12 minimalistických kancelárskych interiérov s veľkým priestorom na rozmýšľanie
  2. 12 minimalistických kancelárskych interiérov s veľkým priestorom na rozmýšľanie
  3. Dávajte si pozor, koho vyberiete do tímu
  4. Dávajte si pozor, koho vyberáte do tímu
  5. Dokončené projekty priniesli do Bratislavy „áčkové“ kancelárie
  6. Dokončené projekty priniesli do Bratislavy „áčkové“ kancelárie
  7. Malé firmy generovali v 3. štvrťroku najviac on-line dopytov
  8. Bratislava očakáva deväť nových kancelárskych projektov
  9. Bratislava II zostáva najvyhľadávanejšou lokalitou
  10. Bratislava II zostáva najvyhľadávanejšou lokalitou
  11. Nová služba pre firmy, ktorá šetrí peniaze
  12. Nová služba pre firmy, ktorá šetrí peniaze
  13. Najnižšiu mieru neobsadenosti majú „Áčkové“ kancelárie
  14. Najnižšiu mieru neobsadenosti majú „Áčkové“ kancelárie
  15. Dilema: Vlastné alebo prenajaté kancelárie?
  16. Dilema: Vlastné alebo prenajaté kancelárie?
  17. V druhom kvartáli si polepšila Bratislava IV
  18. V druhom kvartáli si polepšila Bratislava IV
  19. Dopyty reagujú na stav trhu až s odstupom času
  20. Dopyty reagujú na stav
  21. Dopyt po kanceláriách v 4.Q 2013 bol akcelerovaný malými firmami
  22. Dopyt po kanceláriách v 4.Q 2013 akcelerovali malé firmy
▼ Viac
Prieskum

Top ponuky