Analýza: Ľudia sa umelej inteligencie boja

24.04.2019

Výsledok rozsiahlej analýzy vnímania umelej inteligencie prekvapil aj samotných výskumníkov. Hoci médiá prezentujú túto tému ako príležitosť, v sociálnych médiách stále prevládajú obavy a konšpiračné teórie.  

Spoločnosť Newton Media analyzovala viac ako sto tisíc príspevkov, ktoré sa v našich médiách a v sociálnych médiách v poslednom roku venovali téme umelej inteligencie. Negatívnych správ o umelej inteligencii bolo v tradičných médiách len jedno percento. Naopak ľudia v sociálnych médiách sa takmer v jednej tretine umelej inteligencie obávali alebo ju kritizovali.

Ľudia vyjadrujú strach zo zneužívania technológií a umelú inteligenciu považujú za potenciálnu hrozbu. "Nesporný je vplyv popkultúry - ľudia sa obávajú zotročenie ľudstva strojmi, niektorí dokonca hovoria o možnom sprisahaní AI s mimozemšťanmi a následnom zničenie našej civilizácie," upresňuje jeden z autorov analýzy Tomáš Küste.

AI

Ilustračné foto: Pixabay.com

Pre médiá je téma inovácií a umelej inteligencie veľmi atraktívny. Na titulnej strane niektorého z českých denníkov sa o ňom písalo každý tretí deň. V odboroch, ako je zdravotníctvo, doprava alebo priemysel, sú inovácie a umelá inteligencia chápať ako príležitosť. Naopak v prípade armády, vlád a štátnej správy sa ľudia obávajú zneužívania technológií a inovácie aj umelú inteligenciu považujú za potenciálnu hrozbu.

Pozrite sa na výsledky analýzy, ktorej niektoré závery vznikli tiež s využitím umelej inteligencie, v infografice.

Inovácia a umelá inteligencia v médiách bude tiež témou medzinárodnej konferencie

Analýza vznikla pre pražský medzinárodný kongres odborníkov na mediálnu a marketingovú komunikáciu AMEC Global Summit, ktorý sa uskutoční od 21. do 23. mája v Prahe. Konferencia sa bude okrem iného venovať aj oblasti inovácií a umelej inteligencie.

"V mnohých odboroch je dnes umelá inteligencia úplne bežná. Naproti tomu v mediálnom priemysle je stále skôr Popoluškou. O tom chceme na pražskom kongrese veľa hovoriť, "hovorí Petr Herian, globálny CEO Newton Media.
________________________________________

Informácie o analýze

  • Sledované obdobie: 1. 3. 2018 až 28. 2. 2019.
  • Analýza slovenských mainstreamových médií: TV, rozhlas, tlač, internet.
  • Analýza českých sociálnych médií: Facebook, YouTube, Instagram, fóra a ďalšie.
  • Sledované témy: umelá inteligencia, robotizácie, digitalizácia, Priemysel 4.0, machine learning.
  • Sledovanie naprieč médiami aj naprieč rôznymi odbormi.

Zdroj: Newton Media

Prieskum

Top ponuky