Deloitte: Mileniáli a Gen Z sú voči budúcnosti skeptickí

19.08.2019

Napriek ekonomickému rastu, všeobecnému rozvoju a príležitostiam sú mladšie generácie skeptické voči dianiu v spoločnosti a obávajú sa o svoju budúcnosť. Vyplýva to z tohtoročného Prieskumu miléniovej generácie (Deloitte Global Millennial Survey 2019), ktorého sa zúčastnilo viac ako 13 000 mileniálov zo 42 krajín a viac ako 3 000 respondentov generácie Z v 10 krajinách.  

Ekonomický optimizmus mileniálov a generácie Z je na ústupe. Viera v budúci ekonomický rast je u respondentov na najnižšej úrovni za posledných šesť rokov. Iba 26 % respondentov očakáva, že sa hospodárska situácia v ich krajine zlepší, čo je výrazný pokles z minuloročných 45 %. Za pesimistický názor mladých môže hlavne nerovnosť príjmov, nezamestnanosť a zlá sociálna mobilita.

„Od hospodárskej krízy spred desiatich rokov až po štvrtú priemyselnú revolúciu vyrastali mileniáli a príslušníci generácie Z vo výnimočnom časovom období, ktoré ovplyvnilo ich prepojenosť, dôveru, súkromie, sociálnu mobilitu aj prácu. Táto neistota sa odráža v ich osobných názoroch na podnikanie, vládu, líderstvo a potrebu sprostredkovateľov pozitívnej spoločenskej zmeny. Biznis lídri musia riešiť otázky, ktoré najviac rezonujú týmito dvoma generáciami, inak riskujeme, že nebudeme schopní prilákať mladých ľudí na konkurenčnom trhu,“ vysvetlila Ivana Lorencovičová, vedúca partnerka spoločnosti Deloitte.

Miléniáli

Ilustračné foto: Pixabay.com

Nerovnosť príjmov a nezamestnanosť sa uvádzali ako najväčšie výzvy, ktorým svet v súčasnosti čelí, a pravdepodobne môžu za prevládajúci pesimistický názor na ekonomiku. Dve tretiny mileniálov sú presvedčené, že nie všetci majú rovnakú šancu dosiahnuť kariérny úspech.

Mediálna skepsa

Okrem poklesu dôvery vo vládne a náboženské inštitúcie mileniáli a príslušníci generácie Z nedôverujú ani médiám. Až 43% z nich tvrdí, že tradičné médiá negatívne ovplyvňujú svet a 27 % z nich vyjadrilo nulovú dôveru v médiá ako spoľahlivý zdroj informácií. Aj preto príslušníci týchto dvoch generácií zbierajú informácie z alternatívnych zdrojov. Obavy z dôsledkov sociálnych médií tiež nie sú zanedbateľné. Viac ako dve tretiny respondentov verí, že keby obmedzili sociálne médiá, boli by v lepšej fyzickej kondícii. Dokonca 41 % by chcelo prestať s ich používaním úplne.

„Napriek tomu, že si uvedomujú negatívne vplyvy sociálnych médií, vo všeobecnosti respondenti prijímajú technológie pozitívne. Sú však veľmi skeptickí ohľadom kybernetickej bezpečnosti. Dokonca až 79% percent z nich sa obáva, že sa stanú obeťami online podvodu a 78 % z opýtaných znepokojuje, ako firmy zdieľajú ich osobné údaje medzi sebou. Aj to je dôvod, prečo až štvrtina mileniálov už ukončila spotrebiteľské vzťahy s firmami, ktoré nechránili dostatočne ich osobné údaje,“ uvidela Ivana Lorencovičová.

Kariérne potreby

Technológie mileniáli vnímajú rozporuplne aj v súvislosti s ich kariérou. Takmer polovica z nich je presvedčených, že nové technológie rozšíria ich pracovné možnosti. Na druhej strane 46 % verí, že vďaka meniacemu sa charakteru práce bude pre nich náročnejšie nájsť si alebo zmeniť zamestnanie. Mileniáli sú presvedčení, že firmy nesú najväčšiu zodpovednosť za vyškolenie zamestnancov pre potreby meniacich sa výziev. Generácia Z, ktorej zástupcovia z väčšej časti ešte len študujú alebo práve ukončili štúdium, pripisuje túto zodpovednosť akademickej obci. To pre firmy a školy predstavuje zaujímavú príležitosť na spoluprácu, ktorá by mohla vyriešiť budúce pracovné výzvy.

„Mileniáli a príslušníci generácie Z sú zmätení ohľadom toho, akú úlohu zohrávajú technológie, a dúfajú, že firmy im pomôžu prispôsobiť sa novej situácii. Aby firmy pritiahli alebo si udržali mladých zamestnancov, mali by tiež podporovať svoje iniciatívy týkajúce sa diverzity a inklúzie, nájsť nové spôsoby, ako zapojiť tieto generácie do programov zodpovedného podnikania a zamerať sa na rekvalifikáciu a školenia, aby zabezpečili, že ich zamestnanci budú pripravení na všetko, čo budúcnosť prinesie,“ uzavrela Ivana Lorencovičová.

Zdroj: Deloitte

Podobné články

  1. Prieskum CBRE: Flexibilné kancelárie naberajú na popularite
  2. Prieskum CBRE: Flexibilné kancelárie naberajú na popularite
  3. Čo nás motivuje chodiť do „offisu“?
  4. Čo nás motivuje chodiť do „offisu“?
  5. Analýza CBRE: Podiel voľných kancelárií v Bratislave klesá
  6. Analýza CBRE: Podiel voľných kancelárií v Bratislave klesá
  7. BRF: Vvýsledky trhu kancelárskych priestorov za 2. štvrťrok 2024
  8. BRF: Výsledky trhu kancelárskych priestorov za 2. štvrťrok 2024
  9. Pražský kancelársky trh zaznamenal nárast stavebnej aktivity
  10. Pražský kancelářský trh zaznamenal nárůst stavební aktivity
  11. CBRE: Celková nájomná aktivita v 1. kvartáli 2024
  12. CBRE: Celková nájomná aktivita v 1. kvartáli 2024
  13. BRF: Výsledky trhu kancelárskych priestorov za 1. štvrťrok 2024
  14. BRF: Vvýsledky trhu kancelárskych priestorov za 1. štvrťrok 2024
  15. Navštívili sme kancelárie Kuehne+Nagel Slovensko
  16. Navštívili sme kancelárie Kuehne+Nagel
  17. BRF: Trh kancelárskych priestorov za 4. štvrťrok 2023
  18. BRF: Trh kancelárskych priestorov za 4. štvrťrok 2022
  19. BRF zverejňuje výsledky trhu kancelárskych priestorov za 3.Q 2023
  20. BRF zverejňuje výsledky trhu kancelárskych priestorov za 3.Q 2023
  21. Report CBRE: Firmy v Európe chcú pracovať vo flexibilných priestoroch
  22. Report CBRE: Firmy v Európe chcú pracovať vo flexibilných priestoroch
  23. WOOD&Company: Home office sa mení na hybrid
  24. WOOD&Company: Home office sa mení na hybrid
  25. BRF: Vvýsledky trhu kancelárskych priestorov za 2. štvrťrok 2023
  26. BRF: Vvýsledky trhu kancelárskych priestorov za 2. štvrťrok 2023
  27. Firmy očakávajú zvýšený záujem o prácu v kanceláriách
  28. irmy očakávajú zvýšený záujem o prácu v kanceláriách
  29. 108 AGENCY: Nové prenájmy brzdia aj vysoké náklady na refity kancelárií
  30. 108 AGENCY: Nové prenájmy brzdia aj vysoké náklady na refity kancelárií
▼ Viac
Prieskum

Top ponuky