Nový prieskum spoločnosti Epson

23.03.2018

Spoločnosť Epson, len niekoľko mesiacov potom, čo oznámila, že bude pokračovať vo zvyšovaní investícií do technológií atramentovej tlače, realizovala prieskum. Ten ukázal, že 74 % manažérov s rozhodovacími kompetenciami a influencerov v európskych firmách volí atramentové tlačiarne, ak majú dostatok informácií o výhodách tlačovej technológie.  

V rámci tohto prieskumu, ktorý bol realizovaný v on-line prostredí  spoločnosti Epson Europe a Coleman Parkes, bolo zozbierané názory viac ako 8 000 profesionálov z 21 európskych krajín, vrátane Slovenska. Na základe nezávisle overených faktov týkajúcich sa výkonnosti firemných atramentových tlačiarní v porovnaní s laserovými technológiami bolo vytvorených niekoľko hypotéz. Tieto tvrdenia boli predložené respondentom s možnosťami odpovedí pravda/nepravda za účelom overení ich vedomostí. Výsledky boli prekvapivé. Preukázali, že stále pretrváva veľa mylných predstav ohľadom toho, aká technológia je výkonnejšia, najmä v súvislosti s odpadom a produktivitou. Len 7 % respondentov vedelo, že atramentová tlačiareň podává vyšší výkon vo všetkých piatich testovaných oblastiach: odpad, produktivita, rýchlosť, emise CO2 a spotreba energie.

Foto: Epson

Ak sa pozrieme na výsledky podľa regiónu, získame zaujímavé porovnanie medzi hlavnými trhmi v Európe. Keď sa zameriame na región 3, teda na Českú republiku, Maďarsko, Polsko, Rumunsko a Slovensko, z odpovedí respondentov vyplývá, že napriek všetkým predsudkom by sa veľká väčšina 76 % opýtaných, ktorí v regióne 3 rozhodla pre firemnú atramentovú tlačiareň, pokiaľ by boli obmedzovaní reálnými možnosťami tlače.

Väčšina respondentov 74 % sa mylne domnievala, že laserová tlačiareň produkuje menej CO2 a 61 % respondentov sa mylne domnievalo, že laserová tlačiareň produkuje menej odpadu ako atramentová tlačiareň. Okrem toho 77 % opytaných nesprávne predpokladalo, že laserová tlačiareň prináša vyššiu produktivitu vďaka kratšej dobe údržby a menšiemu množstvu prestojov pri tlači. Epson, ako spoločnosť s niekoľko ročnou tradíciou inovácií v oblasti tlače, chce prehlbovať skúsenosti výhod atramentových tlačiarní ako printovej technológie, ktorá nielen pomáha dosiahnuť lepšie výsledky, ale rovnako znižuje dopad na životné prostredie.

Marcel Divín, Branch Office Manager společnosti Epson CZ & SK vysvetluje: „Laserové tlačiarne dlhodobo dominovali na poli kancelárskej tlače, ale uživatelia dnes hľadajú lepšie a rýchlejšie výsledky za nižšiu cenu a súčasne chcú šetriť energie. Prišli sme k závěru, že jediným spôsobom, ako tieto očakávania naplniť, je podporovať pokrok v oblasti atramentovej technológie, ktorú sme pôvodne vyvinuli pre priemyselnú tlač – prostredie, v ktorom hrá produktivita a kvalita zásadnú úlohu.“

„Tento vývoj priniesol firemné atramentové tlačiarne, ktoré ponúkajú rýchlosť až 100 strán za minútu a nízke náklady na tlač jednej stránky a v porovnaní s laserovými tlačiarňami znížia odpad až o 99 % a spotrebu energie až o 96 %. Okrem toho vyžadujú až o 98 % menej zásahov užívateľov ako laserové produkty . „Atramentové tlačiarne získávajú čoraz silnějšie postavenie na trhu. Podľa analytikov trhu zo spoločnosti IDC je možné očakávať, že sektor atramentových tlačiarní v západnej Európe do roku 2020 porastie rychlosťou 10,2 %  (CAGR). Stále však chýba dostatočná informovanosť, a preto sme sa rozhodli upozorniť na výhody atramentových tlačiarní prostredníctvom praktického porovnania atramentovej a laserovej technológie. Rovnako chceme upozorniť na dôležitosť dopadu výberu printovej technológie každého jednotlivca.“

V dobe, keď v Európe pracovné štandardy súvisia so společenskou zodpovednosťou firiem (vratane environmentálnych a sociálnych atribútov) naberajú rozhodnutia spoločnosti Epson na dôležitosti a podnecujú zamerať sa na atramentové tlačiarne. Väčšina opýtaných Európanov (74 %) sa rozhodla pre firemnú atramentovú tlačiareň potom, čo boli informovaní s možnosťami printovej technológie.

Výhody, ktoré atramentové tlačiarne ponúkajú, sú mimoriadne dôležité pre veľké korporácie, ktoré vnímajú rastúcu potrebu zaistiť každoročnú súlad s normami pre nefinančné výkazy ako v EU, tak v ostatných částiach sveta. Existujúce národné politiky často nedokážu zaistiť udržiavanie oteplovania pod dvomi stupňami Celsia, ktoré bolo definované v Parížskej klimatickej dohode. Splnenie mezinárodných cieľov bude vyžadovať, aby najmä obchodná komunita preukázala, že plní potreby globálnych kritérií, ako sú ciele udržateľného rozvoja.

Spoločnosť Epson investovala 585 miliónov eur do nových výrobnych závodov v Japonsku a na dalších trhoch. 185 miliónov eur z tejto čiastky je určených na vývoj technológie PrecisionCore – inovácie, ktorá spôsobila prevrat v sektore firemných atramnetových tlačiarní.

Zdroj: Epson

Podobné články

  1. Ženy vo vedení si veria viac a používanie AI zlepšuje prístup k práci
  2. Ženy vo vedení si veria viac a používanie AI zlepšuje prístup k práci
  3. Snažia sa žiť udržateľne, chcú zmysluplnú prácu a work-life balans
  4. Snažia sa žiť udržateľne, chcú zmysluplnú prácu a work-life balans
  5. Report CBRE: Firmy v Európe chcú pracovať vo flexibilných priestoroch
  6. Report CBRE: Firmy v Európe chcú pracovať vo flexibilných priestoroch
  7. CBRE: Takmer 90 % firiem chce pracovať v energeticky úsporných budovách
  8. CBRE: Takmer 90 % firiem chce pracovať v energeticky úsporných budovách
  9. Ako bude vyzerať práca v roku 2030?
  10. Ako bude vyzerať práca v roku 2030?
  11. 6 slovenských firiem sa zaradilo medzi najlepšie riadené spoločnosti na svete
  12. 6 slovenských firiem sa zaradilo medzi najlepšie riadené spoločnosti na svete
  13. Mileniálov a Gen Z najviac trápia finančné problémy a zmena klímy
  14. Mileniálov a Gen Z najviac trápia finančné problémy a zmena klímy
  15. Prieskum ČSOB: Firmy riešia inovácie a investujú do energetických úspor
  16. Prieskum ČSOB: Firmy riešia inovácie a investujú do energetických úspor
  17. Prieskum Epson: Nárast nákladov na tlač vďaka flexioffice a hybridnej práci
  18. Prieskum Epson: Nárast nákladov na tlač súvisiaci s flexioffice a hybridnouj prá
  19. Deloitte: V SR pôsobí vo vedení najväčších spoločností až 25 % žien
  20. Deloitte: V SR pôsobí vo vedení najväčších spoločností až 25 % žien
  21. C&W: Prenajímatelia musia zohľadniť nové trendy
  22. C&W: Prenajímatelia musia zohľadniť nové trendy
  23. Deloitte: Strategické ciele centier zdieľaných služieb sa menia
  24. Deloitte: Strategické ciele centier zdieľaných služieb sa menia
  25. Podnikateľské prostredie je nepredvídateľné, pomaly sa však stabilizuje
  26. Podnikateľské prostredie je nepredvídateľné, pomaly sa však stabilizuje
  27. Správa Cushman & Wakefield poukazuje na trendy v realitách
  28. Správa Cushman & Wakefield poukazuje
  29. Prieskum Prologis: Najatraktívnejšie logistické lokality v Európe
  30. Prieskum Prologis odhaľuje najatraktívnejšie logistické lokality v Európe
▼ Viac
Prieskum

Top ponuky