Ak chcete Millennials, tak prispôsobte kancelárie

10.06.2016

Mnoho účtovných firiem už míňa celé imanie na to, aby prilákali špičkové talenty novej generácie. Investujú veľa hodín do školení na rozvoj personálu, ponúkajú výnimočné zamestnanecké výhody, podporujú rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom napr. prácu z domu, a pravdepodobne, počas horiacich termínov a nadčasov, dokonca investujú do hodín kancelárskej jogy alebo 15-minútovej masáže na kancelárskej stoličke. Možno však úplne prehliadli jeden z najvýznamnejších faktorov pri zisťovaní úrovne spokojnosti: dizajn svojich vlastných kancelárskych priestorov a jeho vplyv na spokojnosť, produktivitu a vernosť zamestnancov.

Brian Shapland, generálny manažér pre kancelársky nábytok dizajnérskej firmy značky Turnstone a Steelcase , hovorí, že zamestnanci v roku 2016 očakávajú od svojich "kancelárskych priestorov" oveľa viac než pochmúrnu, bridlicovo šedú kabínku so stenami na odkazy a kúskom výhľadu z okna. "Dnešní odborníci chcú slobodu a možnosť voľby pracovať kde chcú a ako chcú, čo znamená, že už nechcú byť uväznení na jednom pracovnom mieste osem hodín denne," povedal Shapland . "Chcú priestory, ktoré ich budú inšpirovať a umožnia im byť sami sebou a spolupracovať s ostatnými, a taktiež naplno rozvinúť svoj potenciál."

hipster

Ilustračné foto: Pixabay.com

Shapland povedal, že tento trend je obzvlášť dôležitý pre tých zamestnancov milénia, ktorí vyrástli s mobilnou technológiou a sú zvyknutí pracovať v optimálnych a nie záväzne priradených pracovných prostrediach. " Mobilné technológie umožnili zamestnancom milénia vyvinúť jedinečný prístup k vyhľadávaniu najlepších miest na štúdium a spolupracovať, napr. miesta ako kaviarne či univerzitné knižnice, ktoré im umožňujú vidieť prirodzené svetlo či podnetné priestory a zároveň byť na očiach ľuďom, s ktorými môžu spoločne pracovať alebo študovať," povedal Shapland. "Teraz požadujú rovnaké podmienky vo svojom pracovnom prostredí."

A nedávny prieskum od Turnstone vraví Shapland, naznačuje, že podnikatelia, a to najmä tí, ktorí majú záujem o nové talenty tohto milénia, to musia brať vážne. V roku 2014, Turnstone skúmal viac než 500 majiteľov stredne veľkých podnikov zamestnávajúcich menej ako 100 ľudí, a zistil, že kultúra kancelárskeho prostredia je významným ukazovateľom spokojnosti na pracovisku. Podľa Turnstone, 90 % opýtaných označilo kultúru za základ pre úspech svojej spoločnosti, zatiaľ čo drvivých 80 % verí, že práve kancelárske prostredie zohráva úlohu pri podpore podnetnej kultúry v kancelárii.

“Kancelárske prostredie je dôležitý faktor na každom pracovisku. Vplýva na pohodu zamestnancov, ich lojálnosť a napomáha alebo narušuje ich spoluprácu. ” tvrdí Jane Graham,  manažérka značky Turnstone. “Ten druh vibrácie cítite hneď ako vstúpite do priestoru, ktorý priamo vplýva na všetkých, ktorí tam pracujú,  a vysiela o nás silnejší odkaz, než akýkoľvek iný dojem, ktorý sa snažíme odprezentovať."

Firmy v skutočnosti potrebujú prijať tieto štyri prvky kancelárskeho dizajnu, ktoré Shapland nedávno načrtol vo svojom blogu:

1. Prijmite fakt, že nie všetci pracujú rovnako

Zatiaľ čo niektorým ľuďom sa darí v otvorenom pracovnom prostredí a vždy privítajú kancelársky šum, iní potrebujú súkromie a tiché miesto, kde sa môžu sústrediť, takže kancelárie by mali poskytnúť škálu pracovných miest,  aby sa ubezpečili, že každý si môže nájsť pohodlné pracovné miesto a byť produktívny. Vytvorte priestory, ktoré umožňujú pracovníkom prepínať medzi miestami, ktoré ponúkajú „súkromie“ a umožnia im sústrediť sa na svoju prácu bez rozptyľovania a miestami, ktoré ponúkajú maximálnu otvorenosť a spoluprácu s ľuďmi, technológiami a novými informáciami.

2. Ponúknite možnosť výberu a ovládania

“Práca nie je stále rovnaká,” hovorí Shapland. Vytvorte v pracovnom priestore zóny, ktoré zamestnancom umožnia pohybovať sa medzi nastavením na tímovú a partnerskú spoluprácu, individuálnu prácu a spoločné stretnutia na upevnenie vzťahov v tíme. Mať možnosť výberu a zároveň kontrolu nad tým ako a kde zamestnanci pracujú pomôže rozvíjať ich produktivitu a postoj k práci. Uvažujte napríklad nad rámec vyhradenia miestnosti na prestávky a vytvorte im priestor na zábavu na budovanie a upevnenie vzťahov v tíme.

3. Urobte z pohody prioritu

Umožnite zamestnancom počas dňa zmeniť držanie tela a viac sa hýbať tak, že zakúpite nastaviteľné stojace stoly, pracovný stôl s bežiacim pásom a halový nábytok. “Zamestnanci chú nielen možnosť výberu miesta na sedenie, chcú možnosť výberu “typu sedení,“ hovorí Shapland. Požadujú slobodu pohybu medzi rôznymi typmi prostredia, či už je to výška stolu na státie, tradičný písací stôl alebo konferenčný stolík a sedacia súprava. “V súčastnosti pozorujeme na pracoviskách zaujímavý trend. Stále viac zamestnancov všekých generácií chce mať možnosť sedieť vo výške kresla,” tvrdí Shapland. “Je to ich obľúbená pozícia pri práci doma alebo v kaviarni, takže očakávajú (alebo si vytvárajú) miesta v kancelárii tak, aby pracovali v kresle."

4. Zvoľte pohyb verzus sedenie

Odporúčanie je v súlade s trendom - sedieť celé hodiny nie je pre vaše zdravie ani zďaleka ideálne. Vytvorte príjemnú atmosféru v kancelárii tak, že povzbudíte zamestnancov, aby sa počas dňa viac pohybovali, či už počas telefonického rozhovoru alebo pri počítači sedením na fitness lopte. Shapland uznáva, že kancelárie účtovníkov sú pre dizajnérov osobitnou výzvou, pretože kladú dôraz na súkromie v priestoroch zamestnancov a zároveň potrebujú predviesť konzervatívny imidž pre svojich klientov. Ale tvrdí, že videl veľa kreatívnych účtovníckych firiem nájsť krehkú rovnováhu medzi tradičnými priestormi pre verejnosť a priestormi na oddych, zábavu a uvoľnenú spoluprácu pre zamestnancov.

Kaviareň

Ilustračné foto: Pixabay.com

"V účtovníckych firmách sa pochopiteľne zameriavajú na vytvorenie atmosféry, ktorá tvrdí, že berú svojich klientov vážne, ale aj na túžbu naplniť priestor atmosférou "nového začiatku." Častokrát to vidíme v novom fenoméne pod názvom pracovná kaviareň – ide v podstate o priestor vhodný na konzumáciu jedla a spoločenské stretnutia, ale aj na vybavenie pracovných záležitostí medzi jednotlivými chodmi," povedal Shapland: "Znovu sa vraciame späť k možnosti ponúknuť celý rad konzervatívnych alebo pútavých priestorov, a to aj prostredníctvom rôznych výrobkov a objektov."

Ak chcú účtovnícke firmy prijať relatívne rýchlu a jednoduchú nápravu na oživenie svojich fádnych kancelárskych priestorov, Shapland navrhuje, aby najskôr podnikli malé kroky v podobe nových experimentov. "Firmy si môžu novinku vyskúšať na jednom pracovnom mieste a experimentovať s rôznymi doplnkami, ktoré užívateľom umožnia dostať sa do pracovného tempa, sústrediť sa na prácu a zároveň si zachovať svoje súkromie," povedal Shapland. "Takisto môžete oživiť niektoré neformálne priestory na spoluprácu použitím relaxačných lehátok alebo výškovo nastaviteľných pracovných stolov a pozorovať, ako sa pracovníci zoznamujú s novým nábytkom."

"Správny výber kancelárskeho dizajnu ukáže predovšetkým čas, " povedal Shapland. "Snažíte sa o vytvorenie pracovného prostriedia, v ktorom cítite rovnováhu medzi rôznymi značkami výrobkov nábytku a zároveň umožňujete zamestnancom, aby sa dobre cítili. A zatiaľ čo táto "renesančná kancelária", ako ju Turnstone nazvali,  nie je nevyhnutne prípadom na rekonštrukciu alebo zánik účtovného priemyslu, majitelia firiem, ktorí ignorujú úlohu kancelárskeho dizajnu a príjemného prostredia v kancelárii podstupujú veľké riziko. "Súčasťou chodu úspešnej organizácie je prilákanie, udržanie a zapojenie tých najlepších talentov. So zlepšujúcou sa ekonomikou a vlnou zamestnancov z generácie Millennials vstupujúcich do pracovného procesu potrebujú zamestnávatelia vytvoriť inšpiratívne kancelárie," povedal Shapland." Ak tak neurobia, môžu ich už len sledovať, ako vyhľadávajú inú spoločnosť s podnetnejším prostredím."

Zdroj: Accounting.web

Podobné články

  1. Prieskum CBRE: Flexibilné kancelárie naberajú na popularite
  2. Prieskum CBRE: Flexibilné kancelárie naberajú na popularite
  3. Čo nás motivuje chodiť do „offisu“?
  4. Čo nás motivuje chodiť do „offisu“?
  5. Analýza CBRE: Podiel voľných kancelárií v Bratislave klesá
  6. Analýza CBRE: Podiel voľných kancelárií v Bratislave klesá
  7. BRF: Vvýsledky trhu kancelárskych priestorov za 2. štvrťrok 2024
  8. BRF: Výsledky trhu kancelárskych priestorov za 2. štvrťrok 2024
  9. Pražský kancelársky trh zaznamenal nárast stavebnej aktivity
  10. Pražský kancelářský trh zaznamenal nárůst stavební aktivity
  11. CBRE: Celková nájomná aktivita v 1. kvartáli 2024
  12. CBRE: Celková nájomná aktivita v 1. kvartáli 2024
  13. BRF: Výsledky trhu kancelárskych priestorov za 1. štvrťrok 2024
  14. BRF: Vvýsledky trhu kancelárskych priestorov za 1. štvrťrok 2024
  15. Navštívili sme kancelárie Kuehne+Nagel Slovensko
  16. Navštívili sme kancelárie Kuehne+Nagel
  17. BRF: Trh kancelárskych priestorov za 4. štvrťrok 2022
  18. BRF: Trh kancelárskych priestorov za 4. štvrťrok 2023
  19. BRF zverejňuje výsledky trhu kancelárskych priestorov za 3.Q 2023
  20. BRF zverejňuje výsledky trhu kancelárskych priestorov za 3.Q 2023
  21. Report CBRE: Firmy v Európe chcú pracovať vo flexibilných priestoroch
  22. Report CBRE: Firmy v Európe chcú pracovať vo flexibilných priestoroch
  23. WOOD&Company: Home office sa mení na hybrid
  24. WOOD&Company: Home office sa mení na hybrid
  25. BRF: Vvýsledky trhu kancelárskych priestorov za 2. štvrťrok 2023
  26. BRF: Vvýsledky trhu kancelárskych priestorov za 2. štvrťrok 2023
  27. Firmy očakávajú zvýšený záujem o prácu v kanceláriách
  28. irmy očakávajú zvýšený záujem o prácu v kanceláriách
  29. 108 AGENCY: Nové prenájmy brzdia aj vysoké náklady na refity kancelárií
  30. 108 AGENCY: Nové prenájmy brzdia aj vysoké náklady na refity kancelárií
▼ Viac
Prieskum

Top ponuky