Začiatkom tohto roka sa mnoho jedincov, firiem a organizácií začalo potýkať s novou výzvou v podobe koronavírusy. Teraz sa táto výzva vracia v plnej sile. Čo firmám priniesol? Napríklad vo webovej a grafickej agentúre Beneš & Michl zistili, že mnohé možno transformovať do online priestoru veľmi rýchlo. Pre plnohodnotné fungovanie bolo potrebné zaviesť celofiremné home office aj firemné porady na dennej báze. To je aktuálna aj teraz, po nových vládnych nariadeniach. Ako na to?
V agentúre Beneš & Michl bolo v polovici tohto roka v súvislosti s koronavírusom zaviedlo celoplošné pravidlo. "V nedeľu 15. marca sme v úzkom kruhu kolegov vykonali online poradu, kde sme sa rozhodli, že sa celá firma v rámci podpory zníženia rýchlosti šírenia koronavírusu presunieme na home office," uvádza Jakub Michl, CEO, strategy designer a konateľ webové a grafické agentúry Beneš & Michl. A ako ďalej dopĺňa: "Do tejto doby sme mali vo firme home office len jeden deň v týždni. A od pondelka sme začali naplno. Cez noc sme rozoslali pozvánky na celofiremnú online poradu, kde sme vysvetlili stav a dali všetkým možnosť si počas dopoludnia zariadiť svoje pracovné prostredie. Pomohli sme nastaviť VPNky (vzdialený prístup) a rozviezli grafické stanice všetkým domov. Od 13. hodiny sme boli všetci pripravení ďalej pracovať. "
Foto: Beneš & Michl
Výrazného rozšírenia práce z domu sa firmy dočkali v súvislosti práve s koronavírusom. S odchodom z kancelárií panovali obavy, aby zamestnanci nevypadli zo svojho pracovného tempa, a preto boli v agentúre Beneš & Michl zavedené denné status porady - ráno a popoludní. Tento krok dopomohol všetkým zamestnancom nájsť rovnaký pracovný rytmus a zladiť všetky agentúrne činnosti. "Výsledok bol ten, že marec a apríl boli naše najvýkonnejšie mesiace za posledný rok. Ľudia boli efektívnejší a práce sa urobilo o 10 % viac, než bol štandard, "dopĺňa Jakub Michl, CEO, strategy designer a konateľ webovej a grafickej agentúry, napriek niektorým mýtom, že efektivita klesá.
S príchodom koronavírusu sa musela upraviť nielen prácav agentúre, ale aj rokovania agentúry Beneš & Michl "navonok" so svojimi klientmi. S tými sa zamestnanci agentúry vidia už len online, čo malo a má za následok vzájomné bližšie vzťahy. "Zblížilo nás to. Zrazu o klientoch vieme oveľa viac. Vieme, ako vyzerajú ich deti, ich maznáčikovia, alebo ich spálne - áno, aj zo spálne nám klienti volajú," uvádza Jakub Michl. S aprílovým rozvolňováním protikoronavírusových opatrení so zamestnancami v agentúre rozhodli aj napriek výhody práce z domu v priebehu mája vrátiť do svojich kancelárií.
Hoci koronavírusy svojou existenciou ohrozuje existenciu jedincov i veľkých nadnárodných organizácií, súčasne firmám ukazuje možnosť ich fungovania aj so vzdialenými prístupy a so zavedenou prác z domu. Jakub Michl uvádza: "Otestovali sme si, že v pokoji dokážeme pracovať z domova, a pritom stále fungovať. Preto sme si naprieč celou firmou odhlasovali, že navýšime počet home office z 1 dňa týždenne na 3 dni v týždni. "Pri trvalom zavádzaní home office je nutné brať do úvahy nielen výkonnosť, ale aj firemnú kultúru, ktorá sa na výkone zamestnancov podieľa. "S tým, aby nám nevymizla firemná kultúra, sme sa dohodli, že sa budeme 1 deň v týždni stretávať všetci v kancelárii. Vybrali sme demokraticky utorok, "dopĺňa Jakub Michl, CEO, strategy designer a konateľ webové a grafické agentúry Beneš & Michl.
V prípade dobrovoľného aj nedobrovoľného zavedenie práce z domu, je dôležité dbať na komunikáciu medzi zamestnancami medzi sebou i na komunikáciu medzi zamestnancami so svojimi zamestnávateľmi. Dôležité je zohľadniť zavedený rytmus, v ktorom bola zvyknutá firma fungovať. Webová a grafická agentúra Beneš & Michl sa inšpirovala svojím marcovým rozhodnutím, kedy počas svojho núteného prechodu na home office zaviedla denné status porady. Tie zachovala aj počas svojho už normálneho fungovania. Denná porady umožňujú lídrom udržiavať sa prehľad o aktuálnom dianí vo svojich tímoch a zároveň, keď je potrebné, umožňujú prácu medzi jednotlivými kolegami delegovať.
V súvislosti s druhou vlnou koronavírusy webová a grafická agentúra Beneš & Michl, https://www.benes-michl.cz/, opäť zavádza celofiremné prácu z domova, ku ktorému tentoraz nepristupujú s obavami. "Vieme, čo nás čaká, vieme, že to zvládneme. Sme v tom zbehlí. Takže od pondelka opäť bežíme všetci home office a vôbec nám to nepríde divné, "ubezpečuje Jakub Michl z Beneš & Michl. "Verím, že do budúcnosti veľa firiem otvorí a umožní home office naplno. Nie na 1 deň, nie na 2 dni. Bude jedno odkiaľ ste, či budete pracovať 100 km od kancelárie, alebo 1000 km. Skrátka práce na diaľku bude štandard pre všetkých, "uvádza ďalej. Je zrejmé, že práca z domu umožňuje ľuďom zapojenie do firemného procesu naprieč celým svetom. Umožňuje sa schádzať online z akéhokoľvek miesta. "Prezentovať a stretávať sa online bude jednoduchšie a ľudia tak nebudú môcť toľko cestovať za každú schôdzkou. Ušetrí sa tým veľa nákladov na cesty, "ďalej dopĺňa.
Zdroj: Beneš & Michl
Podobné články