Nedávno sme boli na podujatí pri príležitosti otvorenia nového showroomu spoločnosti Nowy Styl Group. Na šiestom poschodí v Reding Tower II na Račianskej ulici nás privítal Country Manager, Patrik Vančo, ktorý nám bližšie predstavil túto zaujímavú fúziu prezentačných priestorov a kancelárie firmy.
Sme mladá firma, ktorá sa prezentuje tým, že je alternatívou k už existujúcej ponuke svojou šírkou portfólia. Snažíme sa byť lídrom v segmente, investujeme do inovácií, do výskumu a do vývoja nových produktov. Sledujeme trendy, ktoré prinášame na trh a ponúkame svojim klientom a obchodným partnerom. Vďaka tomu dokážeme uspokojiť potreby aj klientov, ktorí majú nízky rozpočet, ale aj klientov, ktorí vyhľadávajú high-endové riešenia, so špičkovými detailmi. Dynamicky a zdravo rastieme, nielen vo finančných ukazovateľoch, ale aj v prístupe k zamestnancom. Hodnotou firmy, ktorú si vážim, je zdravá asertivita.
Foto: Nowy Styl Group
Výnimočné je už to, že sme dostali k dispozícii surový priestor s fasádou z troch strán a s výhľadom na Bratislavu. Kanceláriu sme koncipovali tak, aby boli zachované priehľady už od vstupných dverí. Zelený chodník vedie celým showroomom a umožní návštevníkovi vidieť od vstupu až na protiľahlú fasádu. Priznali sme betónový strop, čím sme zväčšili priestor na výšku. Pocitovo je tu viac vzduchu a voľnosti. Keďže priestor sme riešili komplexne, teda od podlahy, kobercov, cez sklené priečky, až po osvetlenie a akustiku, dosiahli sme terajšie vlastnosti. Napríklad napriek betónovému stropu tu podvesené akustické panely vytvárajú príjemné užívateľské prostredie. Podobne sme nechali priechod prirodzenému dennému svetlu. Showroom je vlastne ukážkou toho, ako dokážeme racionálnym riešením vyťažiť z priestoru maximum.
Náš biznis sa podobá na iné druhy podnikania tým, že sa veľmi rýchlo menia potreby užívateľov. V našom prípade sú to kancelárie. Výrazne na súčasné požiadavky vplývajú technológie, mení sa i vekové zloženie, kancelárie „obývajú“ rôzne generácie ľudí. Napríklad Millennials nepotrebujú fixné pracovné miesto. Pri tvorbe kancelárskych návrhov musíme prihliadať na tieto požiadavky. Najmodernejším konceptom je Activity Based Working, kde nemá každý svoj stôl, ale sadne si tam, kde je voľné miesto. O to viac sa ale prihliada na oddychové, neformálne a socializačné zóny a zóny na rokovania. Druhý veľký trend je ponuka na trhu. Dostavali sa nové kancelárske budovy, firmy sa sťahujú a vytvárajú lepšie a nové pracovné prostredie. Mať príjemné kancelárie, ktoré zohľadňujú aktuálne potreby firmy, je zároveň i motivačné pre (terajších a budúcich) zamestnancov.
Foto: Nowy Styl Group
Špecifikom je to, že kancelária je zároveň showroom. Má 420 m2 a stabilne tu „sedíme“ štyria, i keď momentálne sme v procese náboru nových kolegov. Ako som spomínal, sme zdravo asertívni, čiže napríklad veríme v osobnú zodpovednosť a nemáme žiadne pevne stanovené príchody a odchody.
Home Office podporujeme, napríklad obchodník nie je povinný tu sedieť, pokým nemá v showroome stretnutie s klientom a tiež administratívni pracovníci môžu pracovať s firemným zariadením z domu. Tým, že kancelária slúži ako showroom, musí byť do istej miery stále „uprataná“. V rámci pracovného procesu je tu sloboda výberu miesta, oddychovej zóny a podobne, len s tým, že aktuálne pracovné miesto nemôže byť úplne personalizované, teda povedzme oblepené fotografiami alebo plné vlastných zariadení.
Prvoplánovo sme feng-shui nezohľadnili, hoci tu neskôr bola odborníčka na feng-shui a zhodnotila priestory veľmi pozitívne. Intuitívne sme dodržali základné princípy, napríklad od vchodu k zadnej fasáde nie sú žiadne bariéry. V priestoroch je veľa prirodzeného svetla. Jediné, čo nám podľa nej chýba, je vodný prvok.
Foto: Nowy Styl Group
Sme maximálne spokojní. Presťahovali sme sa z centra mesta a cesta do kancelárie nám trvá podstatne kratšie vďaka tomu, že ideme „proti zápcham“, nie v zápche. Zároveň je tu skvelé parkovanie, keďže ako klienti – nájomníci máme k dispozícii vlastné parkovacie státia a parkovacie miesta pre našich klientov. Občianske vybavenie je takisto výborné, v objekte je reštaurácia a kaviareň, drevená reštaurácia „U Majora Zemana“, neďaleko je Da Cono v Lightparku, rýchlo dostupné je OC Polus.
Foto: Nowy Styl Group
Momentálne o sťahovaní ani neuvažujeme. Priestor nám 100% vyhovuje, je to presne to, čo sme očakávali, hľadali a potrebovali. Ako som už spomínal, lokalita, dostupnosť, výhľad, aj celkový imidž budovy nám vyhovuje (pozn. red. budova Reding Tower II získala v roku 2013 ocenenie CE.ZA.AR v kategórii Občianske a priemyselné budov). Boli sme jeden zo záujemcov asi pred dvomi rokmi a už vtedy nás veľmi oslovil. Len sme vtedy hľadali menší priestor. Postupne sa menilo zadanie od materskej spoločnosti a tým, že proces trval takmer dva roky, napokon sme sa s YIT dohodli na prenájme celého priestoru 420 m2, de facto máme celé jedno krídlo budovy.
Keď sme sa presťahovali, našli sme si každý svoj stôl už aj z toho titulu, že máme vlastné zložky, prezentačné materiály, cenník či ponuky v skrinkách a zásuvkách. Z už spomínaných dôvodov sa snažíme o minimalizmus, aby neboli priestory zapratané niečím, čo nie je súčasťou showroomu.
Foto: Nowy Styl Group
Mení sa to. Sme tu zväčša celý deň, cestujeme za klientmi, vraciame sa do ofisu so zadaniami. Ale všeobecne sme najproduktívnejší vtedy, keď je veľa práce (smiech).
Knihy nie, ale zvyčajne nám chodia odborné časopisy, tie sú aj vhodným doplnkom showroomu. Čítanie ku kávičke.
Nedávno som bol v Poľsku na medzinárodnej konferencii Key Account manažérov (IKA), kde sa stretli všetci key account manažéri Nowy Styl Group z krajín, kde máme zastúpenie. Hovorilo sa o nových trendoch a vývoji v branži. O virtuálnej realite, o internete vecí. Veci dnes dokážu poskytovať dáta o užívateľoch a pomáhať k optimalizácii priestorov. Bolo to veľmi inšpiratívne. Čo sa týka ďalšieho významného podujatia, každé dva roky predstavujeme novinky na výstave Orgatec, čo je najväčšia výstava kancelárskeho nábytku v Nemecku (pozn. red. najbližšia bude v októbri v roku 2016). Akonáhle sú novinky oficiálne predstavené, tak všetky trhy, kde pôsobíme, k nim majú prístup.
Určite je to wi-fi, lebo nikto nemá rád káble (smiech). Bežne počúvam v kancelárii a v aute rádio, ako „podmaz“.