Časopis AMA Quarterly hovoril s Angie Read, spoluautorkou knihy Marketing Generácie Z: Pravidlá na dosiahnutie nekonečného obzoru — a veľmi odlišná — Generácia influencerov (AMACOM, 2018), ktorú napísala so spoluautorom Jeffom Frommom. Prečítajte si niektoré z prediskutovaných vlastností generácie Z, tie najlepšie spôsoby ako ich motivovať a stratégie, ktoré možno na túto generáciu aplikovať, keďže jej najstarší členovia práve vstupujú na pracovný trh.
Generácia Z je to, čo nazývame “staré duše v mladých telách.” V mnohých smeroch majú viac spoločné so svojimi starými rodičmi a prarodičmi, než s deťmi milénia. Sú usilovní a pracovití, finančne zodpovední, nezávislí a odhodlaní. A majú aj konzervatívnejšie názory na úspech v oblasti peňazí, vzdelávania a kariérneho postupu.
Vlastnosti generácie Z sa líšia od vlastností miléniálov V porovnaní s deťmi milénia sú to mladí pragmatici, obklopení mobilnou technológiou od chvíle, keď sa narodili. Vyrástli vo svete po páde dvojičiek 11. septembra. Sú to majstri multitaskingu, pokrokové a cieľavedomé duše, ktoré si uvedomujú svoje schopnosti a moc, ktorú môžu dosiahnuť.
Ilustračné foto: Pixabay.com
Niektoré z výchovných udalostí, ktoré generáciu Z ovplyvnili, zahŕňajú Veľkú recesiu, ISIS (ozbrojená teroristická organizácia), streľba na ZŠ Sandy Hook v Amerike, manželstvá rovnakého pohlavia, prvého prezidenta černocha a vzostup populizmu. Nikdy nepoznali svet bez vojny a hrozby domáceho terorizmu; túžia po bezpečí a finančnom zabezpečení.
Presne tak, a majú aj pracovnú etiku, ktorá pripomína staršiu generáciu a jej postoj k peniazom, vzdelaniu a kariérnemu postupu. Vedia, že musia usilovne pracovať, aby to dosiahli. Ale vyrastali s dozvukmi Veľkej recesie, videli svoje rodiny, rodičov, alebo rodičov svojich priateľov, ako prišli o svoje domy, prišli o svoje autá a prišli aj o svoju prácu. A tak vedia, že na svete je veľká neistota. Preto si cenia finančnú stabilitu. Chcú byť za svoju prácu spravodlivo ohodnotení. Ako odmenu budú hľadať peňažnú kompenzáciu.
Ak zaujmete stanovisko k otázke, ktorá je pre nich dôležitá, ako napríklad rovnoprávnosť medzi ľuďmi: rodová, rasová a sexuálna orientácia. Dajte im najavo, že ich poznáte. Vážte si ich názory a vstupy. Zaobchádzajte s nimi ako s dospelými ľuďmi (nie ako s deťmi) — ako s cennými prispievateľmi a spolupracovníkmi vašej obchodnej značky. Zapojte ich a inšpirujte. Dovoľte im, aby dávali do obehu vašu značku. Buďte spoľahliví a dôveryhodní, aby ste si zaslúžili ich dôveru. Jednajte a pracujte čestne.
Jedným z najlepších spôsobov, ako môžu obchodníci osloviť generáciu Z – a tá dokáže obchodné stratégie vycítiť na míle ďaleko – sú správy, ktoré pochádzajú od ľudí, ktorým dôverujú, zvyčajne od tých, ktorí inklinujú k tomu, aby sa stali influencermi. Sú to názory ľudí, ktorým veria; vnímajú ich ako seba a svojich priateľov. Veľakrát sa títo influenceri na sociálnych médiách stanú slávnymi vďaka komunikácii so svojimi followermi. Nie sú to celebrity, ktoré sedia na svojich trónoch a kritizujú svojich poddaných ako malé deti. So svojimi fanúšikmi a followermi otvorene komunikujú.
Hovoriť a zaobchádzať s nimi ako s deťmi. Pokúšať sa predať im niečo v sociálnych médiách namiesto rozhovorov. Neúprimnosť. Zradenie ich dôvery.
Autor: readakcia, Zdroj: Časopis American Management Asscociation (Playbook.amanet.org)