Pochopenie motivačných spúšťačov Gen Z

08.05.2019

Časopis AMA Quarterly hovoril s Angie Read, spoluautorkou knihy Marketing Generácie Z: Pravidlá na dosiahnutie nekonečného obzoru — a veľmi odlišná — Generácia influencerov (AMACOM, 2018), ktorú napísala so spoluautorom Jeffom Frommom. Prečítajte si niektoré z prediskutovaných vlastností generácie Z, tie najlepšie spôsoby ako ich motivovať a stratégie, ktoré možno na túto generáciu aplikovať, keďže jej najstarší členovia práve vstupujú na pracovný trh.

Aké vlastnosti definujú túto generáciu? Čím sa líšia od generácie Y (miléniálov)?

Generácia Z je to, čo nazývame “staré duše v mladých telách.” V mnohých smeroch majú viac spoločné so svojimi starými rodičmi a prarodičmi, než s deťmi milénia. Sú usilovní a pracovití, finančne zodpovední, nezávislí a odhodlaní. A majú aj konzervatívnejšie názory na úspech v oblasti peňazí, vzdelávania a kariérneho postupu.

Vlastnosti generácie Z sa líšia od vlastností miléniálov V porovnaní s deťmi milénia sú to mladí pragmatici, obklopení mobilnou technológiou od chvíle, keď sa narodili. Vyrástli vo svete po páde dvojičiek 11. septembra. Sú to majstri multitaskingu, pokrokové a cieľavedomé duše, ktoré si uvedomujú svoje schopnosti a moc, ktorú môžu dosiahnuť.

Gen Y

Ilustračné foto: Pixabay.com

Aké udalosti ovplyvnili túto generáciu?

Niektoré z výchovných udalostí, ktoré generáciu Z ovplyvnili, zahŕňajú Veľkú recesiu, ISIS (ozbrojená teroristická organizácia), streľba na ZŠ Sandy Hook v Amerike, manželstvá rovnakého pohlavia, prvého prezidenta černocha a vzostup populizmu. Nikdy nepoznali svet bez vojny a hrozby domáceho terorizmu; túžia po bezpečí a finančnom zabezpečení.

Spomenuli ste “staré duše v mladých telách.” Vďaka udalostiam, ktoré ich formovali sa zdá, že generácia Z sa vracia na ceste späť ku svojim prarodičom, k tichej generácii z obdobia druhej svetovej vojny.

Presne tak, a majú aj pracovnú etiku, ktorá pripomína staršiu generáciu a jej postoj k peniazom, vzdelaniu a kariérnemu postupu. Vedia, že musia usilovne pracovať, aby to dosiahli. Ale vyrastali s dozvukmi Veľkej recesie, videli svoje rodiny, rodičov, alebo rodičov svojich priateľov, ako prišli o svoje domy, prišli o svoje autá a prišli aj o svoju prácu. A tak vedia, že na svete je veľká neistota. Preto si cenia finančnú stabilitu. Chcú byť za svoju prácu spravodlivo ohodnotení. Ako odmenu budú hľadať peňažnú kompenzáciu.

Ako najlepšie motivovať generáciu Z?

Ak zaujmete stanovisko k otázke, ktorá je pre nich dôležitá, ako napríklad rovnoprávnosť medzi ľuďmi: rodová, rasová a sexuálna orientácia. Dajte im najavo, že ich poznáte. Vážte si ich názory a vstupy. Zaobchádzajte s nimi ako s dospelými ľuďmi (nie ako s deťmi) — ako s cennými prispievateľmi a spolupracovníkmi vašej obchodnej značky. Zapojte ich a inšpirujte. Dovoľte im, aby dávali do obehu vašu značku. Buďte spoľahliví a dôveryhodní, aby ste si zaslúžili ich dôveru. Jednajte a pracujte čestne.

Jedným z najlepších spôsobov, ako môžu obchodníci osloviť generáciu Z – a tá dokáže obchodné stratégie vycítiť na míle ďaleko – sú správy, ktoré pochádzajú od ľudí, ktorým dôverujú, zvyčajne od tých, ktorí inklinujú k tomu, aby sa stali influencermi. Sú to názory ľudí, ktorým veria; vnímajú ich ako seba a svojich priateľov. Veľakrát sa títo influenceri na sociálnych médiách stanú slávnymi vďaka komunikácii so svojimi followermi. Nie sú to celebrity, ktoré sedia na svojich trónoch a kritizujú svojich poddaných ako malé deti. So svojimi fanúšikmi a followermi otvorene komunikujú.

Aké sú najhoršie spôsoby motivovania tejto generácie?

Hovoriť a zaobchádzať s nimi ako s deťmi. Pokúšať sa predať im niečo v sociálnych médiách namiesto rozhovorov. Neúprimnosť. Zradenie ich dôvery.

Ako môžeme lepšie komunikovať s generáciou Z v porovnaní s predchádzajúcimi generáciami?

  •     Nebude to homogénny zástup, takže sa snažte pochopiť aj malé rozdiely.
  •     Budú na sebe pracovať a už počas univerzity začnú svoju kariéru.
  •     Sú na vysokej digitálnej, sociálnej a mobilnej úrovni, ale konkurencieschopnejší a tradičnejší, než miléniáli.
  •     V budúcnosti očakávajte veľké zmeny — ovplyvnia svetonázor – ekonomicky, politicky, alebo inak.

Autor: readakcia, Zdroj: Časopis American Management Asscociation (Playbook.amanet.org)

Podobné články

  1. Prieskum CBRE: Flexibilné kancelárie naberajú na popularite
  2. Prieskum CBRE: Flexibilné kancelárie naberajú na popularite
  3. Čo nás motivuje chodiť do „offisu“?
  4. Čo nás motivuje chodiť do „offisu“?
  5. Analýza CBRE: Podiel voľných kancelárií v Bratislave klesá
  6. Analýza CBRE: Podiel voľných kancelárií v Bratislave klesá
  7. BRF: Vvýsledky trhu kancelárskych priestorov za 2. štvrťrok 2024
  8. BRF: Výsledky trhu kancelárskych priestorov za 2. štvrťrok 2024
  9. Pražský kancelársky trh zaznamenal nárast stavebnej aktivity
  10. Pražský kancelářský trh zaznamenal nárůst stavební aktivity
  11. CBRE: Celková nájomná aktivita v 1. kvartáli 2024
  12. CBRE: Celková nájomná aktivita v 1. kvartáli 2024
  13. BRF: Výsledky trhu kancelárskych priestorov za 1. štvrťrok 2024
  14. BRF: Vvýsledky trhu kancelárskych priestorov za 1. štvrťrok 2024
  15. Navštívili sme kancelárie Kuehne+Nagel Slovensko
  16. Navštívili sme kancelárie Kuehne+Nagel
  17. BRF: Trh kancelárskych priestorov za 4. štvrťrok 2023
  18. BRF: Trh kancelárskych priestorov za 4. štvrťrok 2022
  19. BRF zverejňuje výsledky trhu kancelárskych priestorov za 3.Q 2023
  20. BRF zverejňuje výsledky trhu kancelárskych priestorov za 3.Q 2023
  21. Report CBRE: Firmy v Európe chcú pracovať vo flexibilných priestoroch
  22. Report CBRE: Firmy v Európe chcú pracovať vo flexibilných priestoroch
  23. WOOD&Company: Home office sa mení na hybrid
  24. WOOD&Company: Home office sa mení na hybrid
  25. BRF: Vvýsledky trhu kancelárskych priestorov za 2. štvrťrok 2023
  26. BRF: Vvýsledky trhu kancelárskych priestorov za 2. štvrťrok 2023
  27. Firmy očakávajú zvýšený záujem o prácu v kanceláriách
  28. irmy očakávajú zvýšený záujem o prácu v kanceláriách
  29. 108 AGENCY: Nové prenájmy brzdia aj vysoké náklady na refity kancelárií
  30. 108 AGENCY: Nové prenájmy brzdia aj vysoké náklady na refity kancelárií
▼ Viac
Prieskum

Top ponuky