Štúdia spoločnosti Canon o kanceláriách

10.03.2015

Canon Europe zverejnil výsledky nového prieskumu, zameraného na trendy v malých a stredne veľkých firmách a v domácich kanceláriách. Štúdiu zaistila spoločnosť ICM Unlimited a prebehla v rámci Európy a Ruska. Štúdia vychádza z rozhovorov s 1 251 osobami s rozhodovacími právomocami – od živnostníkov cez malé firmy až po stredné spoločnosti s maximálne 49 zamestnancami. Prieskum prebiehal v rôznych odvetviach v Taliansku, Španielsku, Británii, Francúzsku, Nemecku a Rusku s cieľom zistiť aktuálny stav vývoja vo firmách týchto veľkostí. Súčasťou prieskumu bola i identifikácia najväčších výziev pre rok 2015.

Medzi hlavné zistenia tohto prieskumu patria nasledujúce oblasti:

Malé a stredne veľké firmy vidia najväčší interný tlak v nedostatku času a v prílišnej administratíve.

Viac ako polovica vlastníkov malých a stredne veľkých firiem a domácich kancelárií (54 %) začala podnikať s cieľom pracovať sama pre seba. Takmer tretina z týchto podnikateľov (28 %) sa domnieva, že venujú príliš veľa času na všeobecnú administratívu a papierovanie. O nedostatku času pre rozvoj vlastného podnikania je presvedčených dokonca 29 % z nich. Každý piaty priznal, že väčšinu času trávi papierovaním, a nemôže tak venovať dostatok pozornosti ziskovejším oblastiam svojho podnikania. Prieskum zistil, že je tomu tak najmä v prípade talianskych a ruských podnikateľov, ktorí majú pocit, že najmenej času venujú práve rozvoju vlastného podnikania.

Administrativa

Ilustračné foto: Pixabay.com

Malé a stredne veľké firmy i domáce kancelárie potrebujú na začiatku podnikania pomocnú ruku

81 % percent majiteľov domácich kancelárií a malých a stredne veľkých firiem priznáva, že pri zahájení podnikateľskej činnosti nemalo dostatok znalostí alebo hľadalo pomoc s rôznymi oblasťami svojho podnikania. Medzi najproblémovejšie oblasti patrili financie a účtovníctvo – polovica podnikateľov presne nevedela, ako si s týmito oblasťami sami poradiť. Druhým najväčším problémom bola byrokracia súvisiaca s právnymi predpismi a s dodržiavaním rôznych nariadení. S nedostatkom informácií alebo neznalosťou bojovalo pri založení firmy 48 % respondentov

Byrokracia je i naďalej problémom ako pre zavedené firmy, tak i pre začínajúcich podnikateľov

Pomoc v boji s byrokraciou pritom nehľadajú iba nové firmy – 49 % respondentov uviedlo, že i v dnešnej dobe prináša byrokracia a s ňou spojené úradné povinnosti neustále problémy. Toto číslo je výrazne vyššie v prípade talianskych podnikateľov – s uvedeným tvrdením súhlasilo celých 76 % z nich. Naopak, v Rusku vidí situáciu podobne iba 37 % podnikateľov. Navyše takmer tretina (31 %) dopytovaných uviedla, že má s administratívou a papierovaním skutočne veľa práce. S týmto tvrdením súhlasia najmä Francúzi (44 %) a tí podnikatelia, ktorí pôsobia v oblasti vzdelávania alebo štátnej správy (52 %).

Najdôležitejším aspektom technológie je efektivita

Väčšina malých a stredne veľkých firiem i domácich kancelárií má úplnú kontrolu nad správou svojho interného IT, no viac ako štvrtina (26 %) firiem tejto veľkosti využíva outsourcing tretích strán. Služby outsourcingu využívajú tieto firmy najviac vo Francúzsku (35 %), naopak, najväčší podiel zaistenia výhradne internými prostriedkami pripadá na Nemecko (65 %). Nie je pritom žiadnym prekvapením, že významnú úlohu pri rozhodovaní o zadovážení produktov hrá efektivita, ktorú pri výbere tlačových zariadení preferovalo 65 % respondentov. Rozhodnutie o nákupe navyše nesúvisí len s náhradou chybného či poškodeného vybavenia, ale tiež s prianím získať ďalšie vlastnosti a funkcionalitu.

„Tento poučný prieskum poukazuje na niektoré z najväčších výziev, ktorým dnes európske malé a stredne veľké firmy i domáce kancelárie čelia,“ Daniel Míka, B2B marketingový riaditeľ spoločnosti Canon CZ a Canon Slovakia. „Zistenie, že i v 21. storočí takéto množstvo malých firiem a domácich kancelárií ochromuje byrokracia a papierovanie, je skutočne fascinujúce. Tieto firmy tak zbytočne strácajú drahocenný čas, ktorý by mohli venovať na podporu rastu vlastného podnikania a na komunikáciu so svojimi zákazníkmi.“

„Významným dôvodom, ktorý respondentov viedol k založeniu vlastných firiem, bola možnosť pracovať pre seba a naplniť svoje vlastné vízie. Je preto úplne jasné, že si vlastníci malých firiem – a to v celej Európe – prajú odbremeniť sa od monotónneho vyplňovania formulárov i od základných administratívnych úkonov. Zmyslom tohto priania je mať možnosť venovať podstatnú časť energie na hľadanie nových zákazníkov a zaistenie vysokej spokojnosti existujúcich klientov,“ upresňuje  Daniel Míka.

“V Európe by mali v budúcnosti malé spoločnosti i najmenšie firmy rásť, a táto predpoveď nás skutočne veľmi teší. Je navyše povzbudzujúce vedieť, že medzi týmito firmami všeobecne prevláda pozitívna nálada a optimizmus. A i keď podnikanie stále ešte ovplyvňuje mnoho externých problémov vrátane politickej a ekonomickej klímy, ktoré sú mimo akejkoľvek kontroly podnikateľov, existuje nespočetné množstvo technických riešení zjednodušujúcich boj s vnútornými prekážkami vrátane dodržiavania predpisov a nariadení, papierovania i správy informačných technológií. Pevne veríme, že vďaka kvalitnej podpore, poradenstvu a vhodným technológiám môžu malé a stredne veľké firmy i domáce kancelárie prekonať významnú časť administratívnej záťaže a vykročiť naproti úspešnému roku 2015,“ dodáva Daniel Míka.

Zdroj: Canon

Podobné články

  1. Prieskum CBRE: Flexibilné kancelárie naberajú na popularite
  2. Prieskum CBRE: Flexibilné kancelárie naberajú na popularite
  3. Čo nás motivuje chodiť do „offisu“?
  4. Čo nás motivuje chodiť do „offisu“?
  5. Analýza CBRE: Podiel voľných kancelárií v Bratislave klesá
  6. Analýza CBRE: Podiel voľných kancelárií v Bratislave klesá
  7. BRF: Vvýsledky trhu kancelárskych priestorov za 2. štvrťrok 2024
  8. BRF: Výsledky trhu kancelárskych priestorov za 2. štvrťrok 2024
  9. Pražský kancelářský trh zaznamenal nárůst stavební aktivity
  10. Pražský kancelársky trh zaznamenal nárast stavebnej aktivity
  11. CBRE: Celková nájomná aktivita v 1. kvartáli 2024
  12. CBRE: Celková nájomná aktivita v 1. kvartáli 2024
  13. BRF: Výsledky trhu kancelárskych priestorov za 1. štvrťrok 2024
  14. BRF: Vvýsledky trhu kancelárskych priestorov za 1. štvrťrok 2024
  15. Navštívili sme kancelárie Kuehne+Nagel
  16. Navštívili sme kancelárie Kuehne+Nagel Slovensko
  17. BRF: Trh kancelárskych priestorov za 4. štvrťrok 2023
  18. BRF: Trh kancelárskych priestorov za 4. štvrťrok 2022
  19. BRF zverejňuje výsledky trhu kancelárskych priestorov za 3.Q 2023
  20. BRF zverejňuje výsledky trhu kancelárskych priestorov za 3.Q 2023
  21. Report CBRE: Firmy v Európe chcú pracovať vo flexibilných priestoroch
  22. Report CBRE: Firmy v Európe chcú pracovať vo flexibilných priestoroch
  23. WOOD&Company: Home office sa mení na hybrid
  24. WOOD&Company: Home office sa mení na hybrid
  25. BRF: Vvýsledky trhu kancelárskych priestorov za 2. štvrťrok 2023
  26. BRF: Vvýsledky trhu kancelárskych priestorov za 2. štvrťrok 2023
  27. irmy očakávajú zvýšený záujem o prácu v kanceláriách
  28. Firmy očakávajú zvýšený záujem o prácu v kanceláriách
  29. 108 AGENCY: Nové prenájmy brzdia aj vysoké náklady na refity kancelárií
  30. 108 AGENCY: Nové prenájmy brzdia aj vysoké náklady na refity kancelárií
▼ Viac
Prieskum

Top ponuky